Kras ne planira Fair Trade certifikaciju

Najnoviji update glede cokolade.

Ne znam da li jos pamtite ali svojedobno sam vas zamolio da ukoliko dijelite moje misljenje glede izrabljivanja djecjeg rada u cokoladnoj industriji napisete jedan e-mail Krasu i izrazite im svoju zabrinutost - te ih potaknete da certificiraju svoje proizvode Fair Trade markicom kako bismo mirne savjesti mogli uzivati u nasim Dorinama, Bajaderama i drugim cokoladnim delicijama...

Tada ste se odazvali u velikom broju i ja vam zahvaljujem na tome. Vise od 70 vas je poslalo e-mail na Kras (znam jer ste stavili moj e-mail u kopiju) - puno vas je proslijedilo informaciju drugima i sve u svemu - Kras je reagirao.

Kako su i rekli, proveli su ispitivanje porijekla svojeg kakaovca.

Na moj e-mail od 21.svibnja odgovorila je ona ista strucna suradnica za trzisne komunikacije.


Poštovani,
ovom prigodom Vas sa zadovoljstvom obavještavam da Krašev dobavljač kakao mase, tvrtka Barry Callebout posjeduje Fair Trade certifikat. U Krašu smo suglasni da i u budućim poslovnim kontaktima od dobavljača tražimo posjedovanje certifikata, kako bi bili sigurni da je kakaovac kojeg koristimo proizveden bez dječjeg i robovskog rada. Za sada ne planiramo certificiranje Kraša, ali ćemo svakako pratiti informacije o načinu rada ove organizacije.
Srdačno Vas pozdravljam
RM-I
Stručna suradnica za
tržišne komunikacije




Dakle, "so far so good".

Kras tvrdi da je njegov kakaovac Fair Trade. To me je dobrim dijelom umirilo.

Ipak, kad sam pogledao website dobavljaca (koji se uzgred zove Barry Callebaut, a ne Callebout) cini mi se da oni dobavljaju i Fair Trade cokoladu, ali ne samo Fair Trade cokoladu.

Sto znaci da ako kupac zatrazi cokolada i kakao masa mogu biti Fair Trade, ali i ne moraju ako takvog zahtjeva nema.

Ova cu se tjedan malo pozabaviti dostupnim mi informacijama o tom dobavljacu pa cu vam slijedeci ponedjeljak znati reci nesto vise.

Muci me nekoliko pitanja i za sada cu se usredotociti na njih (sigurno cu opet pisati Krasu samo ne danas):

1. Da li je Barry Callebaut jedini Krasev dobavljac kakao-mase?

2. Da li je sva njegova cokolada Fair Trade ili samo dio? (ovo moram pitati i Barryja)

3. Koji dio kupuje Kras - onaj FairTradeani ili onaj drugi ako drugi uopce postoji? (ovo cu morati pitati i jedne i druge ...)


A izgleda da cu se morati raspitati i kod izdavatelja certifikata sto bi to Kras morao uciniti da dobije certifikat...


Po prvi put sam malo razocaran Krasevim odgovorom. Ocekivao sam da ce barem istraziti mogucnost dobivanja certifikata. :no::no:

Inace, znade li netko nesto vise o tome kako se taj certifikat ishodjuje? (Ovo je prilika za sve one koji su ranije tvrdili da o Fair Tradeu znaju sve vec godinama i da zar sam to tek sad otkrio ...:wink:)

Idem sad raditi a u slobodno vrijeme moram strebati Fair Trade ...

Trill će na to: Meni se ovo svejedno čini kao pomak na bolje :) Obratili su pažnju i ubuduće će inzistirati na Fair Trade certifikatu..Ipak imamo nešto više informacija nego prije (05.06.2006. 11:17)

Bugenvilija će na to: Iznenađena sam donekle i time da su iz Kraša uopće se udostojali odgovoriti. Nekako mi se čini da se to kod njih sve ofrlje radi i drago mi je da si Ti zapeo odraditi zapravo njihov dio posla i nači načina da se dobije pravi certifikat koji bi pokazivao stvarno stanje. Na žalost ja ti tu ne mogu pomoći ali vjerujem da u moru blogera ipak postoji netko ko će ti uskočiti u pomoć. Pozdrav :))) (05.06.2006. 11:19)

k. će na to: ....za to je važno da obicni ljudi navaljuju, ali jako i konstantno. kras u prvom redu misli na zestoku konkurenciju: milka, mars i kajjaznam, pa misli na stanje svojih dionica, nije mu lako zaraditi (narocito prehrambena industrija). u hrvatskoj je jos uvijek glavni kriterij cijena u ducanu. covjek koji jedva prezivljava kupit ce najjeftiniju cokoladu djetetu, jer jednostavno nema za fair trade. nije ga ni briga u takvim uvjetima. fair trade je sigurno skuplji i nema sanse na trzistu, osim u uskom krugu ljudu ljudi koji si mogu priustiti (ne govorimo samo o cokoladi...). IPAK! :) ja sam svojim osmogodisnjim curama ispricala cijelu pricu i kaj, sad imam kanticu za kakao od nestlea, ali kupujem krasov kakao. i one kontroliraju kad sipam krasov kakao u ovu lijepu nestleovu kanticu, jer mi inace ne vjeruju. milka cokolade su za sad "na ledu" jer im nisam znala odgovoriti odakle je njihov kakao. :), (pomagaj!). Nije to lako ni uspjesno, ali sigurno ne treba odustati. treba odgajati djecu na taj nacin, za nas je vjerojatno prekasno. jer ista prica je i s tenisicama i tisucu drugih jeftinih stvari koje je vecina prisiljena kupovati.....prica ide, jasno, sve do nafte i kolonijalizma...tuzan je ovo svijet, tesko ce ga biti popraviti....NO OVAKO SE POCINJE I POKUSAVA,.... inace mi zene nikad ne bi imale ni prvo glasa i sl.... svasta sam nadrobila sad :)...borbe s vjetrenjacama IMAJU smisla, ali mogu biti depresivne :)) (05.06.2006. 12:04)

neutrino će na to: @ Trill - Ma definitivno jest pomak nabolje - nisam htio da se stekne dojam da to ne mislim. Potaknut nasim e-mailovima Kras je istrazio svoje dobavljace i to je dobro. Njihov dobavljac moze isporuciti Fair Trade proizvod i to je isto super. Ostaje jos nesto otvorenih pitanja, ali se nadam da cu ih uspjeti postepeno razrijesiti, sto putem Krasa, sto putem tog njihovog dobavljaca. (05.06.2006. 12:15)

neutrino će na to: @ Bugenvilija - iskreno, nisam bas zapeo odraditi njihov dio posla. To i jest razlog mojem malom razocaranju ovim odgovorom. Nadao sam se da ce neka njihova sluzba uspjeti dobiti podatke o mogucnostima certifikacije i iznaci nacin da se takvo sto ucini. Mozda i jesu, ali ja o tome nisam dobio nikakve informacije - vidis i to bih mogao pitati ...No, u svakom slucaju - ja cu razaslati par e-mailova sa upitima ovaj tjedan na razne strane da skupim neke informacije da bacim jos malo svjetla na cijelu situaciju.Ja sam zahvalan na tvojoj pomoci i podrsci. A cim mi se u glavi posloze ideje oko nekih novih koraka, ne brini - ja cu se opet obratiti :-)) (05.06.2006. 12:27)

neutrino će na to: @k. – slazem se da je najvaznije da Krasevim potrosacima bude stalo. Ja naime ne vjerujem da postoje dobre i lose kompanije. Vjerujem da ce svaka kompanija postupati savjesno ako je njeni potrosaci na to natjeraju. Tako da smo mi na potezu.Ponesto sam pisao o Krasevoj poziciji na trzistu i mogucoj prednosti koju bi ovakav certifikat donio.Ono najvaznije sto treba reci je da FAIR TRADE NE MORA ZNACITI SKUPLJU COKOLADU.Drago mi je da sam odigrao neku ulogu u sirenju informacija. Milku inace proizvodi Kraft, a Kraft izricito tvrdi da ga Fair Trade ne zanima. Milka definitivno nije Fair Trade proizvod. Kao ni Nestle.Sto se drugih proizvoda tice – da, ima jos puno toga sto se moze uciniti ali kako je poznato i najduze putovanje pocinje prvim korakom.Lijepo si povukla paralelu sa evolucijom ljudskog drustva kroz povijest. Potpuno se slazem. Kad ne bih u to vjerovao ne bih ovo ni radio ...Hvala ti za komentar. Jako sam sretan kad vidim da moje pisanje ima neku svrhu. (05.06.2006. 12:43)

ledena19 će na to: Ne pratim od početka ovu priču, tek sam sad na nju nabasala, ali između redaka se sve da dobro iščitati..Što ja mislim o tome, kao da je koga briga, jel, ali svejedno: nema napretka bez znanja, a taj dio s dječjim radom mi je jaaako težak, obzirom da imam dvoje djece i da mi suze polete kad vidim tko sve jadnu dječicu iskorištava...I da svakako, trebamo poraditi na tome da djeca znaju o takvim stvarima, ova naša, jer na njima ostaje svijet, pa bio to ovaj ili onaj certifikat, ili cijenjenje ove naše kulture i nacije... (05.06.2006. 14:09)

neutrino će na to: Ledena - vec par mjeseci pisem o tome. Uvijek ponedjeljkom. Trenutno imam problema sa slikama (za koji dan ce sve biti u redu. Prvi post ti je ovdje (05.06.2006. 14:39)

jelenko će na to: to je info! thnx (05.06.2006. 19:17)

mayya će na to: mislim da te ženska otkantala. pristojno, ali otkantala. (05.06.2006. 21:57)

k. će na to: hvala za odgovor, mogla sam si i misliti da se tvrtci koja u reklamama farba krave u ljubicasto i maltretira svisce, zivo fucka za fair trade. ako kazes da fair trade ne mora biti skuplji, onda je cijela stvar pitanje morala nas pojedinaca, ali tek nakon sto nam netko ukaze na problem. ili zapravo, (jer se ni ne usudim pozivati na moral) trebalo bi postati moderno i fensi grickati fair trade cokoladu, a takve probleme pomaze rjesavati oprah i angelina jollie (svaka cast ovoj posljednjoj) ...hmmm, mozda lokalno severina ;), idemo i njoj slati mailove. na zalost dotle smo dosli.sjecam se sad, citala sam kod tebe kako bi kras mogao iskoristiti takav certifikat, ali za to treba necija vizija, mislim da oni jedino ciljaju na sirotinjsko balkansko trziste i zato se nece potruditi.. osim... da te citiram: "Vjerujem da ce svaka kompanija postupati savjesno ako je njeni potrosaci na to natjeraju. Tako da smo mi na potezu" :) pogledala sam na Barry Callebaut website-u sto obuhvaca fair trade i sad si zamisljam krasevu reklamu, gdje se od zadovoljnih crnackih obitelji, proizvodjaca kakaovca (u podlozi prekrasni africki pejsazi i kajjaznam, antilope), otkupljuju vrece zrnja koje putuju u zagreb, sve pod pokroviteljstvom unicefa (i africki bubnjevi s pjesmom)....onak, ko iz national geographica...pa nije to nemoguce. a i dionice bi skocile, imas pravo. (06.06.2006. 01:01)

Kašeta će na to: ti nastavi, a mi za tobom :) (06.06.2006. 01:17)

neutrino će na to: @ jelenko - nema na cemu@ mayya - ma znam, zato se i zderem ... ne volim kad me ljudi otkantaju PRISTOJNO jer onda ni ja ne smijem biti bezobrazan, a povremeno sam malo bezidejan ... imas ti neku dobru ideju?@ k. - a zakaj tebi link ne radi? Sto se ovog drugog tice - ovdje idu slicne reklame (ne samo za cokoladu nego za druge stvari) i uopce nije nemoguce. Da sam ja Krasev marketingas i da Kras ima certifikat moje bi reklame pokazale djecu-robove i isao bi glas u off-u "Ovo dijete NIJE proizvelo nasu cokoladu. Moze li i vas proizvodjac cokolade reci isto?" @ - kaseta - pa kaj smo mi, lemuri? Zezam se, hocu reci, smijete i vi malo napregnuti mozdane pa doci s nekom idejom ... (06.06.2006. 11:24)

k. će na to: ja sam obrisala blog, a potpis je ostao... (06.06.2006. 18:05)

mayya će na to: nemam. ideju. :( (06.06.2006. 20:45)

0 komentara: