Kad sam prošlog tjedna dobio u ruke novi broj Timea i ugledao naslovnicu prvo sam pomislio da se radi o nekom američkom propagandnom uratku ("pokriveni nas ružno gledaju"), ali kad sam krenuo čitati glavni članak sa zadovoljstvom sam ustanovio da ću konačno imati prilike popuniti neke rupe u svom znanju.
Tako ću ovdje ukratko probati pojasniti razliku između Šiita i Sunita za koje smo svi vjerujem masu puta čuli, ali ja nisam nikad točno znao u čemu je razlika. Zahvaljujući Timeu, Wikipediji i još nekim internetskim izvorima mislim da sam složio cijelu sliku ...
E pa priča ide ovako:
Prije skoro 1400 godina (632. godine po kršćanskom kalendaru) kad je umro Prorok Muhamed, rastuća muslimanska zajednica u Medini je ostala bez vođe.
Neki su vjerovali da vođa mora biti iz Muhamedove loze i da Kalif, tj. božji izaslanik na zemlji, mora postati Muhamedov nećak i zet Ali ibn Abi Talib.
Drugi su, pak, vjerovali da Kuran nalaže da Kalifa mora izabrati zajednica konsenzusom, a kako je većina poduprla Prorokovog prijatelja, koji se zvao Abu Bakr, - tako je on postao Kalif. Alijevi pristaše bili su zgranuti. I dan danas smatraju da je ta odluka bila protivna Muhamedovoj želji i da je zapravo Abu Bakr izveo "državni udar".
Kad je Abu Bakr umro, za Kalifa je izabran Omar, a kada je i on umro Kalifom je postao Uthman.
Kad je i Uthman umro, konačno je četvrti po redu, Kalif postao Ali. Tko čeka taj i dočeka, rekli bismo i tu bi bio kraj priče da Alija nije ubio neki heretik blizu Kufe u današnjem Iraku.
Kad se ponovno postavilo pitanje nasljednika stvar je doslovno pukla. Većina je stala uz sirijskog vođu Muawiyaha i sina mu Yazida.
Alijevi su se pristaše prozvali Šijat Ali (tj Alijeva stranka ili Alijevi partizani) i stali uz njegova sina Husseina
Onda su se dvije strane sukobile (680.) blizu današnje Karbale. U bitci je Hussein ubijen i odrubljena mu je glava. No to nije pokolebalo Šiite. Oni od tada štuju Husseina kao čovjeka koji je ustao protiv siledžija i postao mučenik. Obljetnica njegove smrti je glavna Šiitska ceremonija tzv. Ašura u kojoj se vjernici kreću ulicama udarajući se u prsa a posebno odani sami sebe bičuju ili ranjavaju sabljama.
Pobjednici, sljedbenici Muawiyaha i Yazida, s vremenom su postali poznati kao Suniti - sljedbenici Sunija iliti (Prorokovog) Puta.
KROZ POVIJEST
Kroz povijest su dvije sekte živjele na istim prostorima smatrajući "one druge" bogohulnicima i iznevjeriteljima Kurana i božje volje. Kako su Suniti imali vlast i birali Kalife s vremenom su postali dominantna sekta.
Šiiti su birali svoje Imame sve dok dvanaesti nije nestao u devetom stoljeću pod sumnjivim okolnostima u hramu u Samari. Šiiti vjeruju da je taj imam Muhamed Al-Mahdi sakriven i da će se vratiti da donese pravdu.
Sunitski su Kalifi tretirali Šiite kao nižu klasu, pogodnu za fizički rad ali bez pristupa školama ili državnoj službi. Svoj su odnos pravdali religijskim razlozima jer Šiiti, kao, nisu pravi muslimani nego heretici. Danas je ta pragmatična dogma postala općeprihvaćena predrasuda.
Šiitski su običaji a posebno samokažnjavanje tijekom Ašure smatrani poganskima, pa su često i zabranjivani (uglavnom od straha da bi mogli dovesti do nemira). Ipak, neki su Bagdadski kalifi tolerirali Šiite i podupirali razvoj njihovih centara Najafa i Karbale. Dopuštali su učenja šiitskih ajatolaha i saklupljanje milodara sve dok se nije pozivalo na pobune.
Šiiti su bili u većini u današnjem Iranu i Iraku, pa kad su Turci (Suniti) zaratili sa Iranom (Šiiti) u 16. stoljeću dolilo se tu još malo mržnje. Sve su Šiite sad pogrdno zvali perzijancima i kad su Turci pobjedom zacementirali Sunitsku premoć stvari su takvima ostale do danas.
Engleski kolonijalisti nisu ništa učinili da bi situaciju smirili ili učinili pravednijom. Nakon prvog svjetskog rata predali su vlast nad Irakom i Bahreinom Sunitima, iako su na tom području živjeli pretežno Šiiti.
Danas Suniti čine oko 90% svih muslimana.
Šiiti su dominantni i na vlasti u Iranu, a u većini su i u Iraku, Bahreinu i Azerbejdžanu ali tamo vladaju Suniti. Sirija je jedina iznimka. Tamo su Šiiti na vlasti, a većina stanovništva su Suniti ...
RAZLIKE
Razlike su vanjskom promatraču beznačajne, ali su insiderima prevažne. (Pretpostavljam da je to slično kao kad nekom strancu tumačite razlike između Hrvata i Srba). Evo kako je razlike pobrojao Time koncentrirajući se na Irak uz ogradu da se ne radi o egzaktnoj nauci i da su česte situacije pogrešne interpretacije i među lokalnim stanovništvom:
1 IMENA
Puno je zajedničkih imena, ali Šiiti neće sinove nazvati Abu Bakr, Omar ili Uthman. Suniti će se kloniti imena poput Abdel-Hussein ili Abdel-Zahr
2 PREZIMENA
Tipično Sunitska su Dulaimi, Samarrai, Bakri - a tipično Šiitska Sa'aedi, Moussawi, Rubaie. Velika plemena (dakle česta prezimena) imaju pripadnike i iz jednog i iz drugog klana.
3 MOLITVA
Suniti obično mole s prekriženim rukama na prsima, a Šiiti sa rukama opuštenim niz tijelo.
Obje sekte kleknu tijekom molitve i čelom dotiču tlo. Odani Šiiti imat će malu pločicu (turba) izrađenu u svetom gradu Najafu. S vremenom im se od turbe napravi znak na čelu. Sunitima se znak može pojaviti od trljanja čelom o molitvenu prostirku.
Suniti imaju pet točno određenih vremena molitve, Šiiti mogu moliti samo triput dnevno, ali onda dvaput moraju odmoliti duplo da dođu do pet dnevnih molitvi kako zahtijeva Kuran.
U pozivu na molitvu Suniti se utječu na boga i proroka, a Šiiti i na Alija. Vrijeme molitvi je različito, kod Sunita obično par minuta prije Šiita.
Čak im i Ramadan i proslava njegovog završetka padaju sa danom do dva razlike. Zato je Sadamovo vješanje 30.12. i naišlo na osude u ostatku arapskih zemalja jer je Sunitima taj dan proslava već započela, a Šiitima je dolazila tek sutradan ....
Šiiti plaćaju dvije vrste davanja crkvi, "khum" tj. petinu prihoda i puno manji "zakat". Suniti plaćaju samo zakat.
4 HRAMOVI
Sunitske džamije imaju minarete, a Šiiti obično mole u Husseinijama koje su kombinacije džamije i društvenog centra. Šiiti svoje hramove ukrašavaju zelenim i crnim zastavama i u njima imaju Alijeve i Husseinove slike dok su Sunitske džamije smirenije, bez ikakvih slika jer se one smatraju idolopoklonstvom. Šiitski svećenici nose raznobojna pokrivala za glavu dok Sunitski obično samo bijela.
Tako ću ovdje ukratko probati pojasniti razliku između Šiita i Sunita za koje smo svi vjerujem masu puta čuli, ali ja nisam nikad točno znao u čemu je razlika. Zahvaljujući Timeu, Wikipediji i još nekim internetskim izvorima mislim da sam složio cijelu sliku ...
E pa priča ide ovako:
Prije skoro 1400 godina (632. godine po kršćanskom kalendaru) kad je umro Prorok Muhamed, rastuća muslimanska zajednica u Medini je ostala bez vođe.
Neki su vjerovali da vođa mora biti iz Muhamedove loze i da Kalif, tj. božji izaslanik na zemlji, mora postati Muhamedov nećak i zet Ali ibn Abi Talib.
Drugi su, pak, vjerovali da Kuran nalaže da Kalifa mora izabrati zajednica konsenzusom, a kako je većina poduprla Prorokovog prijatelja, koji se zvao Abu Bakr, - tako je on postao Kalif. Alijevi pristaše bili su zgranuti. I dan danas smatraju da je ta odluka bila protivna Muhamedovoj želji i da je zapravo Abu Bakr izveo "državni udar".
Kad je Abu Bakr umro, za Kalifa je izabran Omar, a kada je i on umro Kalifom je postao Uthman.
Kad je i Uthman umro, konačno je četvrti po redu, Kalif postao Ali. Tko čeka taj i dočeka, rekli bismo i tu bi bio kraj priče da Alija nije ubio neki heretik blizu Kufe u današnjem Iraku.
Kad se ponovno postavilo pitanje nasljednika stvar je doslovno pukla. Većina je stala uz sirijskog vođu Muawiyaha i sina mu Yazida.
Alijevi su se pristaše prozvali Šijat Ali (tj Alijeva stranka ili Alijevi partizani) i stali uz njegova sina Husseina
Onda su se dvije strane sukobile (680.) blizu današnje Karbale. U bitci je Hussein ubijen i odrubljena mu je glava. No to nije pokolebalo Šiite. Oni od tada štuju Husseina kao čovjeka koji je ustao protiv siledžija i postao mučenik. Obljetnica njegove smrti je glavna Šiitska ceremonija tzv. Ašura u kojoj se vjernici kreću ulicama udarajući se u prsa a posebno odani sami sebe bičuju ili ranjavaju sabljama.
Pobjednici, sljedbenici Muawiyaha i Yazida, s vremenom su postali poznati kao Suniti - sljedbenici Sunija iliti (Prorokovog) Puta.
KROZ POVIJEST
Kroz povijest su dvije sekte živjele na istim prostorima smatrajući "one druge" bogohulnicima i iznevjeriteljima Kurana i božje volje. Kako su Suniti imali vlast i birali Kalife s vremenom su postali dominantna sekta.
Šiiti su birali svoje Imame sve dok dvanaesti nije nestao u devetom stoljeću pod sumnjivim okolnostima u hramu u Samari. Šiiti vjeruju da je taj imam Muhamed Al-Mahdi sakriven i da će se vratiti da donese pravdu.
Sunitski su Kalifi tretirali Šiite kao nižu klasu, pogodnu za fizički rad ali bez pristupa školama ili državnoj službi. Svoj su odnos pravdali religijskim razlozima jer Šiiti, kao, nisu pravi muslimani nego heretici. Danas je ta pragmatična dogma postala općeprihvaćena predrasuda.
Šiitski su običaji a posebno samokažnjavanje tijekom Ašure smatrani poganskima, pa su često i zabranjivani (uglavnom od straha da bi mogli dovesti do nemira). Ipak, neki su Bagdadski kalifi tolerirali Šiite i podupirali razvoj njihovih centara Najafa i Karbale. Dopuštali su učenja šiitskih ajatolaha i saklupljanje milodara sve dok se nije pozivalo na pobune.
Šiiti su bili u većini u današnjem Iranu i Iraku, pa kad su Turci (Suniti) zaratili sa Iranom (Šiiti) u 16. stoljeću dolilo se tu još malo mržnje. Sve su Šiite sad pogrdno zvali perzijancima i kad su Turci pobjedom zacementirali Sunitsku premoć stvari su takvima ostale do danas.
Engleski kolonijalisti nisu ništa učinili da bi situaciju smirili ili učinili pravednijom. Nakon prvog svjetskog rata predali su vlast nad Irakom i Bahreinom Sunitima, iako su na tom području živjeli pretežno Šiiti.
Danas Suniti čine oko 90% svih muslimana.
Šiiti su dominantni i na vlasti u Iranu, a u većini su i u Iraku, Bahreinu i Azerbejdžanu ali tamo vladaju Suniti. Sirija je jedina iznimka. Tamo su Šiiti na vlasti, a većina stanovništva su Suniti ...
RAZLIKE
Razlike su vanjskom promatraču beznačajne, ali su insiderima prevažne. (Pretpostavljam da je to slično kao kad nekom strancu tumačite razlike između Hrvata i Srba). Evo kako je razlike pobrojao Time koncentrirajući se na Irak uz ogradu da se ne radi o egzaktnoj nauci i da su česte situacije pogrešne interpretacije i među lokalnim stanovništvom:
1 IMENA
Puno je zajedničkih imena, ali Šiiti neće sinove nazvati Abu Bakr, Omar ili Uthman. Suniti će se kloniti imena poput Abdel-Hussein ili Abdel-Zahr
2 PREZIMENA
Tipično Sunitska su Dulaimi, Samarrai, Bakri - a tipično Šiitska Sa'aedi, Moussawi, Rubaie. Velika plemena (dakle česta prezimena) imaju pripadnike i iz jednog i iz drugog klana.
3 MOLITVA
Suniti obično mole s prekriženim rukama na prsima, a Šiiti sa rukama opuštenim niz tijelo.
Obje sekte kleknu tijekom molitve i čelom dotiču tlo. Odani Šiiti imat će malu pločicu (turba) izrađenu u svetom gradu Najafu. S vremenom im se od turbe napravi znak na čelu. Sunitima se znak može pojaviti od trljanja čelom o molitvenu prostirku.
Suniti imaju pet točno određenih vremena molitve, Šiiti mogu moliti samo triput dnevno, ali onda dvaput moraju odmoliti duplo da dođu do pet dnevnih molitvi kako zahtijeva Kuran.
U pozivu na molitvu Suniti se utječu na boga i proroka, a Šiiti i na Alija. Vrijeme molitvi je različito, kod Sunita obično par minuta prije Šiita.
Čak im i Ramadan i proslava njegovog završetka padaju sa danom do dva razlike. Zato je Sadamovo vješanje 30.12. i naišlo na osude u ostatku arapskih zemalja jer je Sunitima taj dan proslava već započela, a Šiitima je dolazila tek sutradan ....
Šiiti plaćaju dvije vrste davanja crkvi, "khum" tj. petinu prihoda i puno manji "zakat". Suniti plaćaju samo zakat.
4 HRAMOVI
Sunitske džamije imaju minarete, a Šiiti obično mole u Husseinijama koje su kombinacije džamije i društvenog centra. Šiiti svoje hramove ukrašavaju zelenim i crnim zastavama i u njima imaju Alijeve i Husseinove slike dok su Sunitske džamije smirenije, bez ikakvih slika jer se one smatraju idolopoklonstvom. Šiitski svećenici nose raznobojna pokrivala za glavu dok Sunitski obično samo bijela.
5 DOMOVI
Šiiti iste portrete imaju i po kućama dok su Suniti skloniji kaligrafskim citatima iz Kurana. U dane slavlja Šiiti ističu šarene zastave na krovovima, a Suniti ponekad samo bijelu kad se vrate iz Hadža
6 DIJALEKT
U iraku južnjačkim naglaskom govore pretežno Šiiti jer su tamo u većini. Na sjeveru su pretežno Suniti
7 AUTI
Kao i kuće, Šiiti i u autima imaju slike ili naljepnice sa Alijevim likom, posebno na stražnjem staklu. Ponekad na retrovizor objese i vjerske amajlije (kao Alek - traku zelene tkanine) . S time da u današnjem Iraku postaje preopasno na bilo koji način isticati pripadnost bilo kojoj sekti.
Registracije su također izvor opasnosti jer južnjačke obično podrazumijevaju Šiite, pa nerijetko budu žrtvama Sunitskih napadača.
Eto, nadam se da je barem netko imao volje sve ovo pročitati i da je barem netko u ovome pronašao nešto novo - nešto što prije nije znao i što je opravdalo napor uložen u čitanje ...
Šiiti iste portrete imaju i po kućama dok su Suniti skloniji kaligrafskim citatima iz Kurana. U dane slavlja Šiiti ističu šarene zastave na krovovima, a Suniti ponekad samo bijelu kad se vrate iz Hadža
6 DIJALEKT
U iraku južnjačkim naglaskom govore pretežno Šiiti jer su tamo u većini. Na sjeveru su pretežno Suniti
7 AUTI
Kao i kuće, Šiiti i u autima imaju slike ili naljepnice sa Alijevim likom, posebno na stražnjem staklu. Ponekad na retrovizor objese i vjerske amajlije (kao Alek - traku zelene tkanine) . S time da u današnjem Iraku postaje preopasno na bilo koji način isticati pripadnost bilo kojoj sekti.
Registracije su također izvor opasnosti jer južnjačke obično podrazumijevaju Šiite, pa nerijetko budu žrtvama Sunitskih napadača.
Eto, nadam se da je barem netko imao volje sve ovo pročitati i da je barem netko u ovome pronašao nešto novo - nešto što prije nije znao i što je opravdalo napor uložen u čitanje ...
Inače, vidim da je po netu dosta blogera reagiralo na Timeovu naslovnicu kao na američku propagandu. Moguće je - članak je možda pretenciozan i plitko oslikava događanja u Iraku tražeći najlakša rješenja kako bi se sprala krivnja sa američke politike. No, mene je zanimalo samo u čemu je zapravo razlika između Sunita i Šiita i sad sam to naučio.
20 komentara:
Ako se samo ja smijem još samo malo nadovezat. Među Šiitima postoje, uvjetno ću to nazvat, dvije glavne skete a to su Septimali (Oman..) i Duodecimalisti (Iran..).
Septimali smatraju da bilo ispravno samo 7 imama, dok duodecimalisti kažu da ih je bilo 12.
E sad, taj 12. je nestao i Šiiti duodecimalisti smatraju da će se na kraju vremena pojaviti nestali 12. imam.
Suniti pak, a ovo je zanimljivo, vjeruju da će se na kraju pojaviti prorok Isa, odnosno ISUS KRIST!
I da još ti zaboravih odgovorit, vezano za onaj post kada si rekao da si mislio da nema Šiita u BiH.
Od ratnog i sada poratnog vremena u BiH je prisutna i sve jači tzv. vehabitski pokret, koji je zapravo. citat iz bos. wikipedije:
"Vehabizam je vrsta tradicionalizma u Islamu koji se utemeljio koncem 17. i početkom 18. vijeka. Njegov duhovni izvornik je Muhammed 'Abdulwahab, tzv. reformator Islama, porijeklom iz Saudijske Arabije. Vehabizam u suštini se zasniva na redukcionističkim i izvornim idejama o islamu te kroz iste ima vrstu interpretacije islama koja se razlikuje od drugih islamskim smjerova kao što su sunizam, sufizam i šiizam. Vehabizam nastoji zadržati muslimane na izvornoj interpretaciji Islama bez daljnjih znanstvenih, teorijskih i sl. posredovanja u interpretaciji. Samim tim vehabizam je interpretativni tok koji nema svoju literaturu, koji nema svoje mišljenje, te duhovni tok koji zagovara krajnje reduciranje čovjeka kao pojedinca i muslimana kao zajednice. [1]
Vehabizam je nastao kroz političku podjelu u Saudijskoj Arabiji krajem 17. vijeka u kojem je dioba napravljena između političkog života muslimana i religijskog pri kojem je religijski život kontrolisan od strane Vehabijskih izvornika.
U modernom vremenu vehabizam je najprošireniji u nemoderniziranim dijelovima Azije i u manjoj mjeri u Evropi te ga mnogi okrivljuju za podsticanje i ideološka osnova današnjim terorističkim grupa u Afganistanu, Saudijskoj Arabiji i Iraku. Također se smatra da su pojedini poklonici vehabizma sa svojim vehabijskim ideološkim uvjerenjima poduprijeli terorističke napade u SAD-u i Evropi."
Jimbo - ti si izvor znanja ... Ja sam ti tek pocetnik u ovome i meni se tek objasnila prva stvar. Ocito je (a nisam ni sumnjao da ce biti drukcije) da kako dolazis do novih spoznaja otkrivas da postoji sve vise i vise stvari koje ne znas.
Hvala ti na ovim dodatnim podacima.
Glede Bosne - jesm li ispravno shvatio - nema Siita, ali ima Vehabita?
Malo mi je tesko zamisliti Sarajlije da se furaju na nesto tako ortodoksno ... a opet, vrag ce ga znati ...
Islam
da, ima vehabija oliti vehabita kojeg u Bosni NIJE bilo 1993., dakle to je u ratnim godinama uvezeno iz arapskih zemalja (najviše Saudijske Arabije) preko mudžahedisnkih boraca koji su se borili u ARBiH.
Vehabitska zajednica je sada toliko velika da dolaze u otvoreni konflikt sa Islamskom Zajednicom, tj. reisom.
Spore se oko termina za namaz u džamijama (pogotovo u manjim mjestima), a nisu rijetke ni neke vrste "vjerske policije" koje proganjaju mlade po noći da ne slušaju šejtansku glazbu i da ne bludniče (odnosno da se ne cmakaju po parkovima).
Pitanje je, zašto toliko ljudi odlazi u takve sekte.
Prvenstveno to je greška IZ jerbo je Islam u BiH postao komunistički, a Vehabije ipak nude nekakvu duhovnost.
A da ne pričam i o financijskim nekakvim inekcijama...
Međutim ovo bi od mene zahtjevalo jedan post daljnji kojeg ću možda jednom i nakucat...
druže učitelju, ja pročitala. Vrlo edukativno i pristupačno. A sviđa mi se i ona paralela iz arsenala "narcizma malih razlika". Utješno. Ili neutješno, ovisi kako gledaš. Njima čovjek može oprostit šizenje jer su siromašni. Kad kažem njima, mislim narodu.
@ paor - pogledao sam link i cini se interesantnim stivom, ali na zalost neam bas vremena za 60 strana teksta. Imas kakvu prezentaciju pri ruci ;-))
@ jimbo - nadam se da ce i taj post kapnuti s vremenom
@ strina - nisam ja ucitelj. Ja samo kad utrosim vrijeme da popunim rupu u znanju imam silnu potrebu da i vas ugnjavim s time
@ma jesi učitelj, al nisi toga svjestan. Kad ja utrošim vrijeme da popunim rupu u znanju, osjećam neodoljivi poriv da vas time zagnjavim:) a ja jesam učiteljica.
eselamu alejkum samo da vam kazem jedno ja sam bila prije sunit al sam sad siiti i ponosim se na to,jer siiti postuju i vole muhameda i familiju od muhameda ehlilbejt,a suni samo se bore za stolicu,nevole oni ni svoju rodjenu majku,samo kakva je osoba to treba gledat a ne siiti ili suniti,i siiti imaju 12 imama,i tacno je al-mehdi 12 imam,ma selama
zamolila bi vas da mi kazete jeli ovo siitsi ili sunitskiprogram,jer sa ja nova i nisam u toku
Ja sad tek sad proćitala tekst i to u cijelosti ...zahvaljujem na ovome jer mi je dosta toga objašnjeno ....niksad neću razumjeti te ljude i tu vjeru .
@ Nepoznatoj - vjere je općenito teško razumjeti onima koji i sami nisu vjernici. Misliš li da je nekom Hindusu lako pojmiti razlike između katolika i pravoslavaca?
Zamisli si ovakav članak o katolicima i pravoslavcima iz hinduske perspektive - jednima je papa glavna faca drugima nije, jedni se križaju na ovu, a drugi na onu stranu, jedni sa ovoliko drugi sa onoliko prstiju, jedni imaju bradate i ženjene svećenike, a drugi celibat i obrijane. Jedni se ispovijedaju i primaju oprost, drugi ne.
A onda se tu još upletu nekakvi protestanti, anglikanci i mormoni ... pa sad ti shvati te lude Kršćane :-)
Pozdrav.
Do prosle godine nisam cak cula za siite(sto je sramota),a kamoli znala razliku izmedju njih i sunita. Pokusavala sam naci na netu,ali kao i ti sto nisi mogao naci konkretnu razliku,tako ni ja. No,naidjoh na tvoj blog,koji je odlican,sada mi je u potpunosti jasno.
Pozdrav iz Sarajeva.
Veoma objektivno i konkretno je navedena razlika između sunitskog i šitskog Islama. Kao Musliman, čak ni sam nisam neke razlike znao, a pročitao sam ih na ovom blogu!
Međutim, uočio sam malu grešku, a radi se o imenu trećeg Halife. Navedeno je Uthman! Znam da se radi o Halifi Osmanu ili Usman, pošto u arapskom jeziku nema slova O.
Interesantna je izjava jedne anonimne bosanske Šitkinje. Ne znam ,kao žitelj BiH koliko istomišljenika ima u BiH? Međutim, žena ima pravo da vjeruje u što god želi, kao i svatko drugi. Volio bih osobno upoznati pripadnike šitskog Islama,kao i Judaizma, te dobronamjerno razmjeniti mišljenja, kao što to radim i sa pripadnicima Kršćanske vjere ( i s katolicima i s pravoslavcima).
Čovjek se duhovno osjeća mnogo bolje, kada u nešto vjeruje, jer na taj način shvati da je samo putnik kroz vrijeme, koji ima svoj rok trajanja.
Veliki pozdrav svim ljudima dobre volje !!!
E sad da vam kazem nesto u vezi ovog, ovom autoru ja jebem mamicu bednu cetnicku govnarsku, da mogu sad bih ti glavu sa ramena skinuo otkud ti to da su suniti i siiti sektasi a pravoslavcci su kao vera, pogledajte zeitgeist final edition pa cete videti da ste nastali iz paganske religije smradovi
Tekst je interesantnog i edukativnog karaktera, sa ciljem da se informisanjem i razmenim misljenja umanje neslaganja medju ljudima.Postoji samo jedan Bog(arapsko ime:Allah)zajednicki svima i Gospodar svih svetova, a mi ne mozemo da se slozimo u ovom jednom i u skladu sa tim, prvi korak je prestati sa vredjanjem i nipodastavanjem drugih.
ja sam sunit ja postujem poslanika i njegovu obitelj suniti su oni koji slijede ono sto je poslanik rekao kao i šiti meni smetaju ove podjele na site i sunite ali tako je kako jest bog ni poslanik nigdje nisu spomenuli tih 12 imama i kad dođe do ovih komplikacija i rasprava između šita i sunita za muslimana je najbolje da se okrene kuranu i da prema njemu vjeruje onako kako je bog rekao a ne da se svađamo mi muslimani međusobno da li je to istina ili ne sto kazu vođe sunita i šita jer kuran je jedina obaveza i u njemu pise sve sto treba da radi musliman
ja sam po vasem kako ste opisali sunnit, čuo sam za šite i znam da ih je većina u Iranu...kao što reče neko u prthodnom postu da muslimani trebaju da se drže Kur'ana da se Njemu okrenu i da po njemu postupaju.
Hadis Božijeg poslanika:
Ostavljam vam dva vaiza jedan govori drugi šutiž
tj. onaj koji govori je Kur'an a.š.
a onaj koji šuti je dženaza.
Sellam
Podele u hriscanskoj crkvi i muslimanskoj veri? Da li su slucajne ili dolaze iz istog centra? Rezultat= laksa manipulacija masama i izazivanje sukoba. Znajuci kako je hriscanska crkva montrouzno falsifikovala istoriju Evrope, a u tome je ucestvovala i katolicka i pravoslavna ujedinjeno cini mi se da to dolazi iz istog centra!
Dragi ljudi,u svijetu ima svakakvih ljudi oni koji misle da su vjernici a prva kušnja ih srusi.Ja sebe ne zovem sunitom ni sitom ja sam vjernik ja sam MUSLIMAN.Vjerujem u Allaha u knjige u poslanike u sve a ta politicka prepiranja ko ce koga naslijediti Muhamed je mozda odredio ko ce to biti poslije njega al to mi nemozemo znati sve sto ne pise u Kuranu netreba uzimati za 100 % istinu .
Objavi komentar