Prokletstvo digitalne kamere - Kew Gardens u proljeće

Predstavljam vam jednu od najstarijih vrsta stabala. Zove se Wollemi bor (Wollemia nobilis) Do 1994. ova je biljka bila poznata samo po fosilima koje su arheolozi otkrivali, a najstariji su stari oko 90 milijuna godina.




(naučio sam ubacivati slike na novi način pa sad kad kliknete na sliku otvorit će vam se bitno veća u novom prozoru ...)


No onda je u australskim neprohodnim guštarama otkriveno stotinjak stabala. Posljednjih takvih na zemlji.

Jedno stablo je sad u Kew Gardensima gdje smo danas proveli dan.

Radi se o jednom od potomaka tih stotinu otkrivenih stabala. Postoji program širenja ove vrste i u te svrhe je 2005 Sotheby's imao aukciju gdje su se sadnice prodavale po 3000 dolara.

To je stablo najbliži rođak jednom drugom koje nas je danas iznenadilo.

Ono se zove "Monkey's puzzle" (Majmunska slagalica) a kad ga vidite ovako izgleda kao neka fenomenalna vrsta bora



No kad mu priđete bliže otkrijete da su te grane nešto jako neobično.



Ovako to izgleda iz blizine. Ne pitajte me o čemu se radi. Ima grane/listove kao da je kaktus a po formi je bor ... nisam botaničar ... meni ima wow faktor i to je sve što znam.

No naslov ovog posta spominje prokletstvo digitalne kamere.

I zaista. Digitalna fotografija je omogućila da čovjek klikne, odmah vidi je li slika dobro ispala ili nije, ponovi, slika ne štedeći film (sjeća li se još netko "idiota" sa 24 slike za cijelo ljetovanje) čuva, bira, popravlja, spaja, photoshoppira ... ali s druge strane na aparatu i kameri smo danas imali blizu 500 fotki!!

Kad sam odvojio one na kojima smo mi ostalo je oko 200 slika u izboru za blog. Kako od 200 slika izabrati samo 10 najboljih?

A i ne želim pokazivati samo lijepe slike - ima i nekih koje želim pokazati iz drugih razloga.

Na primjer, želim pokazati ove klupe:




Sad što je to tako specifično na tim klupama da ih moram pokazati na blogu?

Zapravo ništa - klupe su vrlo obične, no radi se o jednom ovdašnjem običaju o kojem nisam ništa znao prije dolaska ovamo a koji mi je postao jako drag. Sve su te klupe - klupe s posvetom.

Svaka je od njih kupljena u nečije ime. Kad umre žena koja je posebno voljela neko mjesto u prirodi njen muž ili njena obitelj umjesto ili osim spomenika na groblju poklone jednu klupu i na nju postave spomen pločicu



U Kew Gardensu ima stotine klupa. I svaka je spomen raznih ljubavi. Ljubavi čovjeka prema prirodi i čovjeka prema čovjeku ...

Ja bih htio jednom imati svoju klupu.

Negdje.

-----------------------------------------

I ode 6 slika a ja sam htio u postu imati maksimalno deset ...

I što ću sad ...

Ima još nekih stvari koje bih htio pokazati ima nekih fotki za koje mislim da su mi jako lijepo ispale ....

Evo, u ovom postu ću ubaciti još osam slika a vi mi recite koja je višak ... koju sliku sam trebao izostaviti?



Ovo znam da je kamelija. Jedan od rijetkih cvjetova koje poznam (ipak je to simbol Opatije ... (istina ovdje ih ima toliko da ih nije nužno stavljati iza dva metra visoke žice ...)



Ovo sam naučio da je rascvjetali rododendron, ali ne znam koji.

Ovo je jedan fantastičan bor. Ne samo što e velik i kvrgav nego još ima i te nevjerovatne grane (desno od stabla) koje odjednom pod pravim kutem rastu gotovo sasvim okomito iz vodoravne grane. Znam da izgleda kao da se radi o jednom manjem drvetu pored velikog ali to je u stvari grana istog drveta ...


Ovo je staklenik. Jedan od mnogih.


Ne ynam koje je ovo stablo, ali bil je bijelo i u punom cvatu ...


Još jedno stablo sa fascinantnim granama... kao da se neki div igrao pa ga vrtio i vrtio ... i cijelog ga upetljao ... pa otišao


Ne znam glupo mi je hvaliti svoje slike ali ova je tu jer mi se sviđa ...


I za kraj jedna grana trešnje u punom cvatu ...

No, reći ćete vi - u čemu je problem, kakvo prokletstvo? Imaš 500 slika, ovdje si ih stavio 15 i što sad ...

Tja, nevolja je da ja u folderu imam još 16 fenomenalnih slika koje vam naprosto moram pokazati ...

A sutra idemo u Cambridge ... i nosimo digitalce ...

Dajte mi fakat recite koje slike nisam trebao staviti u ovaj post?

7 komentara:

jimbo kaže...

Hm, teško je reć....

Sjećanja kaže...

Slike su ti krasne. Baš sam lijepo prošetala jutros, a sad moram ići.

Anonimno kaže...

Kako izabrati koju slika poslati na blog?
Ne znam pravu formulu, zato ih ja imam puno na svom blogu.
Zivjela sam blizu Chiswick roundabout dvije godine i odlazak u Kew Gardens mi je bio jako redovita razbibriga.
Nisam vec dugo a mogla bih sada na proljece.
Divne slike.

neutrino kaže...

@ jimbo ... e vala, puno si mi pomogao ...

@ vlasta - hvala, ima jos dosta toga, samo ti svrati.

@ zvrk - oh pa onda znas kako je tamo krasno ... ja cekam svibanj da odem jos jednom ... tad su azaleje a gospodja ih voli ...

Anonimno kaže...

slike su odlične pogotovo ono belo drvo bravo da sam barem tamo na par minuta...

Anonimno kaže...

iskaza si se, svaka ti dala!

Unknown kaže...

Stvarno slike izgledaju odlično, kamera je odlična. zamjenski toneri