Atonement - ajde jednom da i ja pogledam neki film na vrijeme ...

Stvarno, čemu mi služi ova rubrika "Film" na blogu? Imam u njoj bijednih pet postova od kojih se tek jedan (1) bavi nekim filmom kojeg sam pogledao ...

No, eto - sad kad je mala neutrinka otišla na petodnevni izlet gospođa je odlučila da je vrijeme da je izvedem u kino ... (gospođu tj. ne malu neutrinku ...)

Odabrala je film (gospođa, kužimo se jel'da? ne mala neutrinka) o kojem se ovdje u zadnje vrijeme dosta govorilo jer je nedavno bio na venecijanskom festivalu - bez nekih većih uspjeha. Na web-siteu filma vele da u Hrvatskoj kreće tek početkom studenog.

Elem film se zove - Atonement

Atonement je prema wikipediji pojam oštro vezan uz teološka tumačenja kršćanstva i Judaizma. Radi se u prijevodu o ISKUPLJENJU, tj. ritualnom oslobađanju od grijeha, na ovaj ili onaj način. Npr, prema kršćanskom vjerovanju, Isus je iskupio grijehe čovječanstva svojom žrtvom na križu.


I to je bilo sve što sam znao o filmu prije ulaska u kino dvoranu. To je ono što volim - ne trpim kad mi netko ispriča o čemu se radi u filmu, pa čak ni izdaleka. Volim kad me radnja ponese bez da znam kuda idemo. Kad sam išao gledati "Ples s vukovima" nisam pojma imao o čemu je film, a teško da bi me netko nagovorio da idem gledati dvosatni prikaz o bijelcu koji se izopćio iz američke vojske i našao svoje mjesto među indijancima. Mislim, zijev... a kad tamo - film je fenomenalan. Kamera čarobna - do te mjere da je čak i meni bilo jasno zašto se dodjeljuje oskar za kameru ...

Isto tako sam i sada ušao u kino a da sam znao samo što znači naslov.

E da, znao sam i da glumi Keira Knightley.



Ako ne znate tko je Keira Knightley nemojte se jako gristi. Ona je nova (dobro ne baš tako nova) opsesija britanskih tabloida. Nešto kao "nova ruža" engleskog filma i slične neumjerene kvalifikacije.

Djevojka je na trenutke lijepa do boli.



Gledate film i u kadru ugledate čistu ljepotu, jednostavno prekrasno lice na ekranu i poželite na neki način zaustaviti tu ljepotu i zadržati je u oku - onako kako pokušavate zadržati sliku prelijepog zalaska sunca ili odraz mjesečine na moru.

A opet, ponekad izgleda sasvim obično i svakodnevno.

Prvi sam je put zamijetio u filmu Love actually (mislim da je kod nas preveden kao Zapravo, ljubav.



Tamo glumi djevojku koja je opčarala najboljeg prijatelja svog muža. I to je uloga koja joj upravo fantastično pristaje. "Ne radi ništa samo budi lijepa."

Onda sam je gledao u "Bend it like Beckham" gdje ju je "pojela" Parminder Nagra koja se proslavila tim filmom i uhvatila ulogu u "Hitnoj službi" gdje sad pravi društvo našem Goranu Višnjiću.

No da se vratimo Keiri, u ovom filmu, ponekad mora nešto i odglumiti. Nije bogznakako uvjerljiva, ali nije ni posebno loša - onako, oprosti joj čovjek svašta ...

No, da se ne bi krivo razumjeli. Keira definitivno nije sex bomba, osim ako se definicija sex bombe nije jako promijenila.

Evo dvije slike koje ilustriraju ono što želim reći





Ovu drugu sam našao na Daily Mailu. Sve druge sam pokupio na internetu i mislim da nisu zaštićene copyrightom.

Ima u filmu jedna scena gdje je i takva rahitična uspjela biti zapravo prilično izazovna - što služi na čast kamermanu i režiseru ...Htjedoh reći, Keira je zapravo užasno mršavo čeljade i po mojem osobnom ukusu, jako je daleko od bilo kakve sexbombastičnosti. No, de gustibus ...

Eh sad, osim Keire film ukrašava i glumac koji je miljenik gospođe neutrino.



Njegovo je ime James McAvoy.



Dečko nije posebno slavan. Mi smo ga ovdje gledali u jednoj totalno otkačenoj i politički nekorektnoj seriji "Shameless" i gospođa je bila prilično nesretna kad je njegov lik napustio ženu i otišao iz priče.

Tako da je gospođa vjerovatno poželjela uhvatiti neke sasvim druge trenutke čiste ljepote ... :-))

On se na žalost nije kupao u fontani u negližeu (kao Keira), ali što je tu je ...

DISCLAIMER: Sad ću vam malo kvariti užitak pričajući o filmu pa možda i otkrijem nešto o radnji

Vidim da ljudi filmu obično daju neku sedmicu na skali od 1 do 10.

I ja ću se složiti s time.

To definitivno nije film kojeg ću zapamtiti i kad ga netko u društvu spomene uskliknuti - "O da, taj se film mora pogledati!"

Ako ga propustite niste ništa izgubili.

Ako ga odete gledati, najvjerovatnije nećete izići vrteći glavom sa "Što mi je to trebalo"...

Tako da ako ne očekujete bogznašto neće vas ni razočarati što je radnja pomalo tanka, što režiser svakako želi da mu film svrstaju u umjetnički pa opali neki kadar koji veze s radnjom nema, ali je lijepa lirska slika.

Dijalog je često zamijenjen značajnim pogledima koje razmjenjuju glumci, ali s obzirom da je radnja kako rekoh prilično tanka - nema šanse da nešto propustite ...

Film zapravo ima tri dijela.

U prvom, pratimo jednu pomalo lascivnu kostimiranu priču u tridedestim godinama prošlog stoljeća. Prošli smo ovdje ponešto tih ladanjskih kuća i sličnih prostora pa je meni ovaj film baš lijepo došao da si malo zamislim svakodnevni život koji se u tim viletinama odvijao. A nije zgorega ni zamisliti si ponekad Keiru u smaragdno zelenoj haljini u biblioteci ... (skužit ćete o čemu pričam kad pogledate film)

Sad, neću vam prepričavati zaplet unatoč gornjem disclaimeru, ali ću vam reći da je drugi dio ratna tematika.

Tu se režiser (Joe Wright) totalno otkačio. Odjednom je poželio izraziti sve moguće na ekranu. OK, kužim ja da je englesko povlačenje iz Evrope 1939. bilo prilično košmarno samo po sebi, ali režiserko/scenarističko poigrvanje kadrovima i skakutanjima pet tjedana naprijed, tri mjeseca unazad nije nimalo pomoglo.

Znate kako je Jergović u Dvorima od oraha okrenuo tok vremena? E pa tamo to funkcionira, a ovdje je bezveze.

I onda dolazi treći dio.

Ja mislim da su režiser, producent i scenarist sagledali što su do sada snimili i primili se za glavu.

Onda su otišli Vanessi Redgrave i rekli, "gle, sad nam treba nešto maestralno za kraj - još nas samo ti možeš spasiti"



I onda je Vanessa odigrala jedan od boljih monologa koje sam vidio na filmu. Jedno tri-četiri minute netremice gledate samo njeno lice na ekranu.

Vremešna gospođa pogledom vas prikuje za stolicu i ni ne pomišljate zijevnuti ili pogledati na sat.

Sve vam ispriča. I što se događalo u zadnjih nekoliko desetljeća, čak vam objasni i neke stvari koje su vas zbunjivale u prethodnim dijelovima filma. Onda vas lijepo pozdravi i završi film ...



Eto.

Znači, ako želite - pogledajte film, ali ako imate nešto bolje za raditi - nemojte se mučiti da propuštate nešto neviđeno. Keira u mokrom donjem rublju i monolog gospođe Redgrave ipak nisu dovoljni da ovu pol-kostimiranu-dramu pol-ratnu-epopeju uvrste u filmske anale.

A je li James vrijedan posjete kinu - neka prosude dame. Nisam za to kompetentan ...

9 komentara:

Anonimno kaže...

Ova curka je fakat premršava. Ja bi nju na specijalnu napravljenu kuru koja bi se sastojala od pite, ćevapa, kulina i čvaraka. Al ne previše.
Nego... sad si me stavio u nezgodan položaj. Skinuti il ne skinuti? Film :D
I da... u Dvorima od oraha je ono super napravljeno, slažem se s tobom.

Ivin tanjur kaže...

nije dečec baš tak zgodan... a keira je premršava, jedno 20 kila premršava...:) al da clive owen igra...:)))))))))

Anonimno kaže...

i Keira i film su čini se isti - dobri su za pogledati, ali se ne diže na njih

Anonimno kaže...

Po priči ti deluje baš mlako.
A babac se opasno dobro drži:)

Ali, kod mene važi kao kod tebe o komentarima drugih na film, s tim što ja to primenjujem i na ovakve recenzije na blogovima.

Opet o sviđanju, dobrom, ukusu, objektivnom merenju i aritmetičkoj sredini :)

Bugenvilija kaže...

Hm, nisi me uvjerio ni u šta ali to ti nije bila ni namjera,tak da smo na nuli. Pogledati ću film kad stigne na Premijeru, ako ne zaboravim na njega u međuvremenu :)))

Anonimno kaže...

Nisam čitao o filmu jer bih ga htio pogledati, ali moram priznati kako sam pomislio da ćeš posvetiti čitav post Keiri i kako neće gotovo ništa biti o filmu ;-)

neutrino kaže...

@ jimbo - e al bi se istrosio na nju ...

@ rahatli - gospodja se ljuti na mene jer na prvoj slici veli da nije dobro ispao ... Clive Owen? Idem guglat ... hm, nisam siguran da sam gledao bilo sto njegovo ... pitat cu gospodju ...

@ paor - eh, kad bih se ja tako lakonski izrazavao ... stalo bi mi 100 postova u ovaj jedan

@ etotako - ma dobro sad, samo sam htio reci da ne ocekujete previse od filma. A opet, mozda vas iznenadi. Gledam da na rotten tomatoes ima ocjenu 100% ... to valjda dok broj obicnih korisnika ne dostigne broj placenih kriticara ... inace, ni ja ne citam recenzije po blogovima. Pokusao sam zato ne pricati o radnji filma, ipak ako ste procitali sad znate vise nego sto sam ja znao kad sam ulazio ...

@ Bugenvilija - Ma naravno da te ne pokusavam uvjeriti ni u sto ... nisam ja od tih ;-)

@ linus - jel bi to bilo bolje ili gore od ovoga?

Anonimno kaže...

James je po meni vrijedan pažnje. Očarao me potpuno u Children of Dune (2003). :-))
Ima gđa Neutrino dobro oko ;-)

Anonimno kaže...

nije sex bomba...mozda vise sex petardica :) :) :) :) :)

nisam gledao film i ne zelim...uglavnom svaki film koji sam u zadnjih 6 mjeseci pogledao (ukljucujuci simpsone) nije me uopce odusevio...odem van iz kina i osjecam se bez veze...nema onog filinga kao poslije prvog Matrixa...doslovce odem iz kina i 5 minuta zaboravim sto sam pogledao...zadnje sranje koje sam gledao je onaj film sa Justinom Timberkaterom :) :) :)... Alpha dog ili tako nesto....dakle...nisam vece sranje vidio odavno.....di su ona vremena pulp fictiona ili resevoar dogova....preporucili su mi Fracture sa Anthonyjem al me malo strah....