Ajme meni, pa kud mi to zapravo idemo?

Vratili smo se u srijedu poslije podne. Po londonskom vremenu.

Moram to naglasiti jer smo sedam dana živjeli u nekom čudnom "koliko je zapravo sati?" svijetu. Cijelo smo vrijeme preračunavali - ako na "lokalnom Big Benu" (kako je stup sa digitalnim satom prozvala mala neutrinka) piše da je 8:00 koliko je to ono u Londonu? A koliko u Zagrebu?

Kad si 3 sata "unaprijed" moraš voditi računa da ono što je tebi pristojnih 9 ujutro, tvojima doma zapravo bude preranih 6:00 - a to nije doba kad čovjek želi popričati na telefon pa makar i sa najdražom rodbinom u bijelom svijetu ...

Tako smo se vratili i ja sjedoh za komp da vam napišem ukratko gdje smo to bili i gdje se po svemu sudeći selimo.

A onda sam skužio da zapravo uopće nisam siguran kako se zove država u koju idem ...

Naime što - pogledam na stranicu Ministarstva Vanjskih poslova i tamo se država sasvim lijepo zove Republika Kazakstan. Taman da ću napisati kako idemo u Kazakstan, kad mi vrag ne da mira i guglajući nađem da se na stranicama vlade ta ista zemlja zove KazaHstan .

Sad, jedno slovo sim-tam i nema neke veze, ali dalda ja vjerujem Vladi ili njenom Ministarstvu?!?

Ma, da budem siguran provjerit ću u 24 sata (mojem omiljenom izvoru svih informacija o svijetu koji me okružuje - ne) i tamo je naravno isto Kazahstan - baš kao i u hrvatskoj Wikipediji ...


Vidite li sad kako je meni teško? Nisam još ni započeo, a već toliki problemi?

Naime tamošnji žitelji svoju zemlju na svojem jeziku pišu Қазақстан što se izgovara sa jednim grlenim glasom koji kako kod koga moze zvučati malo na k a malo na h ...

Rusi pišu bez problema Казахстан, i tako i izgovaraju tj. sa h ...

Englezi problem rješavaju pišući Kazakhstan, pri čemu se u izgovoru čuje samo ono k ...

Talijani državu zovu Kazakistan, sto se izgovara Kadzakistan


I što ću sad? Kome da se priklonim? Postoji li uopće točno rješenje?

A da krenem nekom zaobilaznom logikom? Npr. ono "stan" u nazivu znači "zemlja" ili ti "zemlja od". Tako neki narodi i Hrvatsku zovu Hrvatistan - tj "Zemlja Hrvata". Pa kako se dakle zove narod koji tamo živi?

қазақстандықтар tj. Kazakstandiktar ... to je baš ono, službeni naziv za građane te države. A po nacionalnosti najbrojniji su қазақ (gdje se ono h malo jače čuje u grlu)

Ali ne lezi vraže - wikipedija tu nacionalnost na Hrvatskom zove Kazasi... Pa bi onda izvedeno država na hrvatskom trebala biti Kazastan ili Kazasstan ...

Uf ...

Kako da razriješim ovaj Gordijski čvor?

Idem ja po svom uhu - ja državu kanim zvati Kazahstan. Idemo u Kazahstan, bili smo u Kazahstanu i ići cemo opet u Kazahstan. Ako se ne predomislim pa počnem govoriti Kazakstan ...

A ljudi su meni Kazahstanci, bez obzira na wikipediju.

I odsada ćete na mom blogu moći pročitati ponešto o tome kako teku pripreme za veliku seobu u suprotnom smjeru od one druge seobe naroda koja se zapravo jedina po opsegu može usporediti sa ovom našom.

Grad u koji idemo zove se Atyrau. Jedna od njegovih specifičnosti u tome što leži na rijeci Ural, a ako se sjećate iz osnovne škole, rijeka Ural predstavlja dio prirodne granice koja euroazijsku kopnenu masu dijeli na Evropu i Aziju.

Pa je onda u Atyrau zgodno što možete popiti kavu u Evropi i preko mosta ostvariti interkontinentalno putovanje u Aziju da kupite grincajg ... (grincajg je, za moje nepurgerske čitatelje, vezica raznog povrća za juhu...)



I tako ćemo mi od jeseni najvjerovatnije provesti na samom obodu Evrope, spavat ćemo u Evropi, a ja ću raditi u Aziji. Mala će neutrinka u azijsku školu, a gospođa će švrljati malo sim, malo tam kako joj se bude sviđalo i gdje već budu rasprodaje.

Neću vas puno daviti sa slikama ovom prilikom. Nešto me zezalo kod prebacivanja sa kamere na komp pa nisam stigao pregledati ih, smanjiti itd ...

Samo da vam pokažem zgradu u kojoj ćemo živjeti



Pa da jednom vidimo i to - kako je stanovati u zgradi ...

13 komentara:

Anonimno kaže...

Je li to downsizing (u svakom pogledu),lol?

Anonimno kaže...

Znamo mi nepurgeri šta je grincajg... :)

Anonimno kaže...

Ha! Znači ti si sad naš Borat i izvještavat ćeš nas o Kazahstanu :)

Anonimno kaže...

Ti stavi Kazastan kae sigurno krivo, ali i yebe ti se kae sigurno točno.

neutrino kaže...

@ Zvrk - downsizing? Kakv crni downsizing? svakog dana u svakom pogledu sve vise napredujem ...

@ Jimbo - ih ti znas. Ti znas i sto je to korintski kapitel ...

@ Trill - Ti si tu od jucer? Nisi citala moje postove koji spominju Borata? Eno ti gore ona plava vrpca pa na jednom Yab-u pise Kazakstan - klikni pa nadji starije postove ...

@ tww - Ma nije bas tako - ja volim biti u pravu ...

Anonimno kaže...

Pa baš gledam Neutrino, nevjerojatno je. Imam osjećaj da sam stalno kod tebe ili barem prilično redovita, ali sad kad si me opomenuo kliknula sam na ono plavo i prvi put vidjela te postove. Dobro, nema ih nešto puno. Osim ovog još su tri, ali za svaki slučaj sam pogledala ima li mojih komentara i nema. Propustila sam ih skroz na skroz.

Anonimno kaže...

Bilo K ili H (a stvarno ne znam kako bih razriješila dilemu - vjerojatno se povodila za Rusima), sigurno će biti "veselo", drugačije svakako. Prognosiram "bomba" postove kod Neutrina ;)

Anonimno kaže...

Bit će zanimljivo čitati o tvom životu tamo na istoku, s k ili h, meni je jednako napoznato ...

Anonimno kaže...

pusti sad Kazahstan, Kazakstan i to. Ajd ti malo pogledaj kud to zapravo ideš.

Anonimno kaže...

p.s. Strina.

Anonimno kaže...

rijeka53
Malo svratila na Bundek i Floru, a ti vec na drugom k-hraju svijeta,

neutrino kaže...

@ Trill - ma ne uzbudjuj se. Ja se i sam ponekad zaletim u svoju arhivu pa otkrijem neke tekstove koje sam sasvim zaboravio da sam ih pisao ...

@ Mastermind - Bomba? Eh da tek znas kakve jos novine spremam uskoro ...

@ Romantales - Ja se nadam da ce biti zanimljivo i zivjeti na tom istoku ... Fala blogu da nije bliski, taj istok.

@ Strina - pa vidis da smo pogledali. I vratili se zivi i zdravi, a izgleda da cemo ici i opet ... ili to ti mislis na Zagreb? Ali u Zagrebu me nije strah - nisam zena od 60 godina pa da me netko prebije.

@ Rijeka - eh sto ti je moderna tehnologija ;-)

Anonimno kaže...

ajd nek ti bude. Ideš ti, ne ja.
Strina