Drž drž državna ... ma je, opet ja na istu temu ...

Najprije bih zahvalio svima koji su komentirali moj post od ponedjeljka - kako na mom blogu tako i na tkokoga.

Volio bih samo malo pojasniti moje stavove glede državne mature općenito, a onda i oko prosvjeda jer mi se čini da je tu više od nekoliko razina problema.

Najprije bih rekao da je po mom mišljenju državna matura potrebna i dobra stvar.

Kad bi svi maturanti na državnoj razini polagali ispit jednake strukture i jednake težine to bi, vjerujem, imalo više dobrih nego loših strana. Uglavnom došlo bi do transparentnosti i motiviranosti na svim razinama.

MOTIVIRANOST

U prvom redu, motiviraju se učenici (a koliko je to bitno vidi se i po tome što su u stanju postići kad su motivirani :-) )

Ako je na kraju školovanja zid kojeg učenik mora svojim objektivnim znanjem preskočiti, a ne može se provući "na lijepe oči" ili na "pusti me ili ćeš me gledati još jednu godinu" i slično - onda su učenici motivirani da gradivo zbilja savladaju. Što znači da se rješavamo onog ponekad prisutnog stava "samo me pusti da prođem". Ili onih nemilih scena gdje učenici prave smijuriju od učitelja jer znaju da će im on na kraju pod pritiskom morati podijeliti ocjene kakve žele.

Također, dobija se i vrlo jasan i jednoznačan odgovor na vječito pitanje - zašto mi moramo npr. učiti kvadratne jednadžbe, kome to u životu treba?

Eto, mora se jer je to gradivo koje se pita na državnoj maturi. A tko je želi proći - mora to naučiti ...

Uz to, učenici bi i sami mogli saznati koji predmeti im trebaju u životu, shvatiti gdje im je obrazovanje manjkavo, pa se i sami pobrinuti da neophodna znanja steknu nezavisno od škole koju pohađaju.

Npr, ako netko zna da rezultati njegove škole u matematici nisu sjajni, a želi proći matematiku na državnoj sa odlikom - ima jasan znak da se mora početi dodatno spremati za maturu. Ali i da mora pritisnuti svojeg nastavnika u školi da neke probleme dodatno objasni.

Onda, motivirani su i nastavnici

Ako, naime, imate punu učionicu onih koji gradivo žele savladati - onda je puno lakše raditi nego ako imate punu učionicu onih kojima je svejedno. Pa kad vidite da djeca od vas očekuju kvalitetu, sigurno da vas to motivira da kvalitetu i postignete.

Sa druge strane, i onim lošijim nastavnicima, onima koji bi svoje samo odverglali postavlja se zahtjev da gradivo zbilja objasne.

Vjerujem da se svakome može zalomiti neki nemoguć razred u kojem sjede sve sami panjevi koje ne možeš ništa naučiti, ali ako ti se višekratno desi da ti učenici popadaju na maturi ili imaju niske ocjene - onda vjerovatno s tobom nešto baš i nije u redu.

Pa je tu motivacija školske uprave.

Tu mislim na ravnatelje i "stručni stožer" škole. Naime, ako je stanje sa seminarima i nastavničkim obrazovanjem zbilja tako kriminalno kako ga opisuje Strina (a vjerujem da jest), onda je važno pripomenuti da je sa državnom maturom i ravanteljima bitno da im učenici prolaze maturu - odnosno postaje im važno kakve rezultate postiže škola.

I ravnatelji će se truditi da im nastavnici budu što bolji, da imaju što bolje uvjete itd.

I konačno, motivirani su i vlasnici škola i ministarstvo.

Naime, čak i škole koje nisu privatne imaju svoje vlasnike i zainteresirane strane u vidu predstavnika lokalne samouprave koji ih financiraju. Pa onda, kad u jednoj općini škole slabo rade, to se odmah vidi i predstavlja nešto što je izravan pokazatelj da u zajedici nešto ne štima. Što znači da je i na toj razini povećan intres da se školama omoguće bolji uvjeti. Da se nađu sredstva za financiranje poboljšavanja uvjeta, da se unaprijede učitelji, da se općenito skine dogma vječitih prepucavanja oko toga što je istina a što samo fama.

Jer kad krene priča o tome kako roditelji i učenici drže neke škole boljima od drugih - mnogi prozvani imaju odstupnicu pa tvrde da nije istina, da su to samo naklapanja, da se radi o pojedinačnim slučajevima koje ne treba generalizirati itd.

Ali kad se lokalnog moćnika suoči sa činjenicom da škole u njegovoj regiji zaostaju za državnim prosjekom onda se radi o suočavanju i sa mjerljivim rezultatima njegovog rada na tom području.


TRANSPARENTNOST

Nestaje problem različitog vrednovanja jednakog znanja u različitim skolama. Odličan rezultat iz npr. hrvatskog značio bi uvijek isto, bez obzira da li učenik dolazio iz stroge škole ili iz one u kojoj je lakse zaraditi odličnu ocjenu.

Iz osobnog iskustva znam da sam sa svojim dobrim iz engleskog kroz srednju bio jedini u grupi na fakultetu koji je bio u stanju normalno pohvatati informacije koje nam je iznijela profesorica engleskog. Žena je ušla u dvoranu i konstantno pričala na engleskom - pozdravila nas je, dala informacije o tome kako se polaže ispit, gdje joj je ured, kad su konzultacije, što ćemo raditi, kako itd. Ja ko svaki pravi štrebar lijepo si zapisao sve te podatke - kad se žena zaustavila i videći da ostatak dvorane nema pojma o čemu je pričala zadnjih 15 minuta, obratila se meni (još uvijek na engleskom) da ako bih bio ljubazan kolegama prevesti što je to ona rekla.

I ja ustadoh (ajme srama, prvi dani faksa, znate kako je) i sa svog papira lijepo ljudima ispričam kad su rokovi itd. itd.

Zabavno je bilo što su onda oni počeli meni postavljati pitanja na hrvatskom (tipa, što ako prođem pismeni pa padnem na usmenom - moram li ponovno na pismeni itd.) kao da ja znam išta više o tome od onoga što sam im pročitao.

Poanta ove ilustracije nije u tome da pokaže kako sam ja silno pametan ili kako fenomenalno govorim engleski (a oboje je inače točno ;-) ) nego da sam ja došao sa dvojkama i trojkama iz engleskog kroz srednju, a mnogi od njih su bili odlikaši.

Na svu sreću, meni moje slabe ocjene nisu uskratile mogućnost školovanja, ali mogle su - baš kao što i danas nekome tko je izabrao težu školu njegove trice smanjuju vjerovatnost da se upiše na faks.

A državna matura taj problem može riješiti.

Javni rezultati državne mature dali bi jasnu sliku i roditeljima.

Ovdje postoji nekoliko državnih ispita kroz školovanje. Neki su više orjentacijski a neki služe stjecanju kvalifikacija (odgovarajuće državnoj maturi na primjer). Rezultati svih su dostupni na internetu za svaku školu. Moguće je dakle saznati kakve rezultate koja škola postiže u podučavanju jezika, matematike i znanosti. A roditeljima je to prilično važna stvar u životu.

Ako jedna škola ima "postotak šuta" 97%, a druga 50%, roditelj - ako može birati uvijek radije bira onu bolju. Tu se baš ne mora slagati sa djetetom, ali to je drugi par rukava.

Osim toga, ovime bi bilo moguće uočiti koje su to škole koje imaju objektivnih problema.

Onda bi postalo pitanje društva (ministarstava i lokalne uprave) da probleme riješe. Bez obzira da li se radilo o školama koje imaju previše učenika, specifičnu socijalnu strukturu, manjak nastavnika ili bilo koji drugi problem kojeg ne bi bilo fer ostaviti na rješavanje samo predmetnom nastavniku ili ravnatelju.


Kao i svako rješenje, državna matura ima i loših strana, a to je najčešće "učenje za maturu" odnosno podređenost svega krajnjem cilju što se može negativno odraziti na kvalitetu nastave općenito i na zapostavljanje predmeta i znanja koji se na pojavljuju ili ne uspoređuju na državnoj maturi. No, kako rekoh, loših je strana po mom sudu manje nego dobrih.

E sad, kad sam sve to napisao, moram podvući da govorim o konceptu općenito - ne o hrvatskom modelu jer nemam detaljan uvid u to kako je državna matura zamišljena i što je na njoj do sada učinjneo u RH.

Htio sam samo reći da se ne slažem sa stavom po kojem je državna matura nešto nepotrebno i da imamo i prečih briga. Ona bi mogla poslužiti kao poluga za pokretanje mnogih drugih stvari koje u obrazovnoj vertikali ne štimaju. Kao na primjer prelazak na sveučilište ili zapošljavanje koji bi također dobili jasno mjerilo savladanih znanja.

Model državne mature mora u sebi sadržavati i cijeli niz rješenja specifičnih situacija kao npr. naknadno polaganje mature. UK A-levels možete polagati u cijelom svijetu u više-manje svim konzularnim predstavništvima u isto vrijeme. Na ispit možete izlaziti svake godine. Sad nisam siguran postoje li i kakva su eventualna ograničenja, ali koliko znam - nema ih.

To bi značilo da i 37-godišnjak poput mene koji želi upisati astrofiziku može pripremiti ispit za A-level iz fizike i ako ga prođe može zatražiti upis na odgovarajući fakultet kojemu je to uvjet za upis.


Iskustvo me uči da vjerujem da je državna matura pripremljena traljavo. Čujem to od profesora, čujem od ravnatelja, čuli smo eto nedavno i od učenika. Samo djelatnici ministarstva tvrde da je sve u najboljem redu i bez greške odrađeno.

Bilo kako bilo, moj post nije težio braniti rad ministra ili ministarstva.


Mene su iznenadile i na komentar ponukale dvije stvari. Pojedini sadržaji prisutni na prosvjedu i potom njegovi rezultati.

Što se sadržaja tiče, mislim da sam bio prilično jasan - iako mi vele da sam prestrog ili da nisam shvatio. Moguće je da nisam nešto shvatio (na kraju krajeva i napisao sam da su mi pogledi vjerovatno iščašeni), a vjerovatno sam i prestrog.

Privlačenje paznje mi je OK, ali nisu li važni i rezultati takvog privlačenja pažnje? Da su npr. maturanti (pardon, srednjoškolci i njihovi istomišljenici koji su tog dana prosvjedovali) pred ministarstvom raščetvorili Primorčevog pekinezera (pod pretpostavkom da je isti vlasnik jednog od tih pasa) definitivno bi skrenuli pažnju i izazvali neku reakciju - pitanje je samo da li bi to baš bila ona pažnja i ona reakcija kakvu prosvjed budućih maturanata (Purgeru može li ovako?) zaslužuje.

Naravno da ne bi. Taj bi krvoločni čin izazvao sveopće zgražanje i osudu prosvjeda. Fino, znači skretanje pažnje ima smisla kad je u funkciji onoga sto želimo postići i kad nije u sukobu sa zadanim ciljem.

E sad promotrimo transparent "Jebeš ovu državu" u svjetlu postizanja ciljeva. Na koji način će taj transparent pomoći da se nagovori državu da odustane od mature?

Ili, ako je transparent "Jebeš drzavnu maturu" ja se u skladu sa svime što sam napisao u prvom dijelu ovog posta moram ograditi od takvog transparenta i uskratiti podršku organiziranom prosvjedu čiji je dio. Ja mislim da je državna matura sasvim u redu kao ideja.

Veli moj ljutiti čitatelj da bi bilo licemjerno ne reći sto misliš. No ja nekako ne vjerujem da je itko od prosvjednika nekome poželio koitus sa državom kao takvom ili pak maturom - čak i kad to ne bi bili tek bestjelesni pojmovi, pa je očito da se tu ne radi o izricanju misli, nego o izricanju stava. A vulgarno izrečenim stavovima se rijetko postižu željeni ciljevi. Lijepa riječ i željezna vrata otvara znao je reći moj dida i uvjerio sam se dovoljno puta da je to istina. Psovka je prigodna možda za završetak dijaloga, ali nikako za njegov početak.

Transparent sa Modrićem mi je promašen na logičkoj razini (mada mi vele da sam ja zadnji koji bi smio o logici raspravljati). Naime, radi se o potpuno disparatnim pojmovima. Modrić i škola, Modrić i državna matura imaju veze kao i poslovična krava sa baletom. Nit je LM to što jest zahvaljujući školi, nit je njegov uspjeh na bilo koji način pokazatelj u kojem se smjeru treba razvijati hrvatsko školstvo.

"Luka Modrić je bogat iako nema zimske gume" moglo bi se na primjer napisati na transparent kojim bi se od Ministarstva prometa pomorstva i veza tražilo ukidanje mrske zakonske obdredbe o obaveznoj zimskoj opremi. I bilo bi jednako duhovito i jednako bi privuklo pažnju, ali bi bilo i jednako bez veze s temom prosvjeda. Ili "Zdravko Mamić je bogat iako ne plaća porez" ... hm, ne - ovo mi se omkalo, priznajem. Taj transparent ima smisla, a i pripada u jednu sasvim drugu priču ...

I konačno, bas kao sto je možda nekome zbilja bilo duhovito pisati ne ču - meni je bilo duhovito upravo na tome poentirati.


A sad o rezultatima prosvjeda.

Oni mi eto, zamućuju sliku.

Kad David udari na Golijata, kad se mnogo malih složi i slične metafore imaju smisla kad Golijat pruža otpor, a snijeg zbilja zaustavi lokomotivu. Ali ako pobjeda dođe kao naručena i previše jednostavno onda se čovjek mora zapitati, kako sad to? Isto kao kad Dinamo pobijedi Vojvodinu sa 7-1 baš onda kad mu treba u zadnjom kolu prvenstva ... možda je stvarno bio toliko bolji ...

Veli Trill da sam je iznenadio jer da je mislila da ću nakon svih mojih akcija (pisma Krašu ili jubituu) biti oduševljen djecom i njihovim pokušajima demokracije na djelu.

Ne znam, ja valjda imam tu neku šašavu narav pa se držim malo mimo struje. Kad se svi oduševljavaju nad pobjedom goloruke dječice, meni upada u oči da su dječicu spremno i raširenih ruku dočekali u minstarstvu, da je matura odgođena na neko vrijeme, a da je najveća frka oće li nekolicina učenika u Požegi dobiti tri neopravdana sata.

Mogli bismo se zabavljati teorijama da li je bilo zakulisnih igara ili ne, tko su im akteri i koji su im ciljevi, ali meni se to ni inače ne da. Meni sve uvijek zvuči uvjerljivo i moguće, a čuo sam ih barem pet šest verzija na ovu temu.

Najmanje mi uvjerljivo i moguće pak zvuči da su sad svi odjednom puhnuli u travku i postali dobri, a da do sada nisu znali da je stvar bila pripremana traljavo. Mislim, gospodin koji je sad maturu odgodio nije jučer postao ministar pa da nije mogao prije saznati kako taj grandiozni projekt napreduje ...

Pa zato pomalo i sumnjam da se baš radi o nekoj velikoj pobjedi demokracije. Međutim, sasvim mi je OK što su se budući maturanti odazvali pozivu. Da, to je bila ipak nekakva škola demokracije, nekakva škola važnosti politke - možda sad i odaziv na biralištima budućih maturanata bude nešto bolji. Naime, izgleda da ipak znaju tko i kako donosi odluke važne za njihovu budućnost. A možda ce skužiti i kako se na te odluke utječe - manje slikovito i bez zviždaljke i transparenata.

Pravi Purger veli da Hrvatska nije spremna za uvođenje državne mature jer da se radi po različitim udžbenicima s različitim osnovnim podacima.

Ovo jest pravi problem i govori upravo o onome o čemu ja na žalost premalo znam - pa zato i nisam komentirao. Ne znam što su Primorac i društvo činili po tim pitanjima, ali čak ni ovo ne bi trebao biti pretjeran problem - jednostavno se pitanja na maturi postavljaju samo o podacima koji su jednako prezentirani u svim udžbenicima. Naime, ako se ne varam, postoji neki osnovni set vrijednosti oko kojeg se svi udžbenici slažu, zar ne?

Osuo je PP potom paljbu na licemjerje i na prokletinju od mature koja će eto sjebati život i njemu i njegovoj generaciji.

No, meni se čini da državna matura pa ma kakva ona bila zapravo ne pogoršava stanje - a jedini je uvjet da nema muljanja kojim bi se netko doveo u neravnopravan položaj - znači kad bi ministarstvo odradilo posao informiranja kako spada i kad bi se izbjeglo da netko ima pitanja prije drugih.

Jer, kako sad stvari stoje?

Matura nije uvjet za upis na faks nego fakulteti organiziraju svoje vlastite prijemne ispite. A što je to drugo nego vrsta mature?

Jednak ispit za sve - bez obzira iz kojeg su udžbenika učili, bez obzira što su učili u školi i kakve su profesore imali. Bez obzira odakle dolaze i koliko su se spremali za ispit.

Ne razumijem zašto je sasvim OK da takav ispit provedu državni fakulteti u srpnju, a nije u redu da ga provede država u svibnju?

Kako će ta dva mjeseca promijeniti planove i kako će drhturenje pred oglasnom pločom fakulteta u iščekivanju da se spusti prag na bilo koji način učiniti tu fakultetsku maturu ista poštenijom, transparentnijom, ravnopravnijom ili boljom?

Zar srednjoškolci danas znaju kako će izgledati prijemni na Ekonomiji 2010? Zar su to znali oni koji su se upisivali 2006?

Djus je pak spomenuo transparent "mi smo iz privatne, boli nas k....". Ovaj bi post bio puno predugačak kad bih sad krenuo i u analizu odnosa države prema privatnom školstvu i obratno. Zato ću samo reći da je očito da ih ne boli k. kad su došli prosvjedovati. Mogli su naime isto tako ostati sjediti doma.

No, zadnje što sam na ovu temu pročitao u Jutarnjem potvrđuje mi da je državna matura sve bliža i sve izvjesnija.

Jutarnji je došao (čitaj ukrao) do internog memoranduma ministarstva sa popisom toga što će koji faks tražiti za upis 2010. Mnogi idu bez prijemnih ispita, neki još ne znaju, a ovo bi bio neki sažetak:

Uz obavezna 3 predmeta Hrvatski, Matematiku i strani jezik pri čemu neki traže višu razinu svih neki nižu neki kombiniraju, mnogi će tražiti i položen izborni predmet. Najčešće se kao traženi izborni predmet spominje Informatika (5 puta), te Biologija (medicina) i nešto što se zove politika i gospodarstvo (po 4 puta uglavnom ne ekonomiji). Onda još ide Fizika (ETF i slično) 3 puta, pa dvaput Etika, Logika, Fiozofija, Latinski i povijest. Samo po jedan će fakultet od izbornih predmeta traziti psihologiju, sociologiju, grčki, likovnu umjetnost, drugi strani jezik ili zemljopis.

Da ne bude zabune neki fakulteti su naveli brojne alternativne izborne predmete koje mogu tražiti pa je zato lepeza ovako bogata. Uglavnom se traže ona 4 najčešća i ponešto od ovih sitnijih ...

9 komentara:

Anonimno kaže...

Nije stvar u potrebi državne mature ili ne, u principu se ideja i meni sviđa, pogotovo ako bi položena matura bila i nešto kao prijemni za određene fakultete, ali sprovedba je bila kriva.
Pazi Neutrino, ne idu sva djeca u gimnaziju, a svi bi pisali isti ispit. Baš isti, s istim pitanjima. Kako netko iz strukovne škole, recimo frizerske koja traje 3 godine i nema matematiku zadnje dvije, može pisati isti test kao netko iz gimnazije? Ok, rekla su djeca, pisat ćemo isti ispit ako baš treba, ali po kojem udžbeniku da učimo? To ne znamo ni mi...kažu učitelji i ministarstvo.
Shvaćam da je potrebno, neophodno potrebno da se pokaže razina znanja kod prijema za fakultet. Ne može i ne smije na fakultet baš svatko, bez obzira na razinu znanja. Ali državna matura bi trebala biti pokazatelj znanja o završenoj srednoj školi. Ne idu svi iz srednje na fakultet.
Strukovne škole bi trebale imati svoje ispite koje su vezane za predmete koji se tamo uče, gimnazije svoje. Ne svi isti.
Drugo, transparenti. Svejedno mi još uvijek zvučiš presitničav i prestrog. Djeca su bila pod velikom nepravdom, potpuno sama su se organizirali, okupili i uspjeli u tome, a tebe brine gramatika ili vulgarizam.
Kužiš? Ispada da je sve to nevažno jer je netko napisao tvrdo Č ili rekao jebote. Nije im to baš neki podstrek za budućnost i ono "izborite se sami za sebe" ili "to je demokracija na djelu".
Želimo li ovčice koje ipravno pišu?
Ne. Sve meni dođe da ti lupam tvrda č na sva slova, ustruc :)

Anonimno kaže...

Sviđaju mi se tvoja razmišljanja, složila bih se u potpunosti.

Slažem se i s Trill - dakako da ne idu svi na faks i da za sve struke ne može biti ista matura, pa je zato cijela zamisao "uniformiranja" bila od početka blesava.

Ja bi taj čvor elegantno raspetljala: neka državnu maturu piše TKO HOĆE. Taj dodatni papir otvara onda neke nove mogućnosti, npr. nepolaganje prijemnog ispita na nekim fakultetima. Ne moraju to biti svi - zašto bi?! U ostalom, sumnjam da netko tko tek upisuje srednju TOČNO zna hoće li studirati i što. Pa sad tražiti da se kod upisa u srednju TOČNO zna da li će se državna matura poklapati s onime što traži svaki pojedini fakultet, možda je malo pretjerano. Fleksibilnost, prilagodljivost, to se danas traži općenito, ne samo po pitanju školovanja, već i kad sami moramo donositi odluke. Onda ima smisla i da se nakon 3 godine frizerske MOŽE (a ne mora) pisati državna, jer se time nešto dobiva, uz stečeno stručno srednje obrazovanje.
U takvoj hipotetičkoj situaciji slobode izbora bih ja voljela vidjeti ima li više onih koji će pohrliti na državnu maturu ili zbrisati glavom bez obzira što dalje od nje. Tvrdim da bi ih više bilo u razredima - unatoč izvojevanim "pobjedama" :D

neutrino kaže...

@ Trill i Mastermind

Pa nemaju svi istu maturu. Dvije su razine - osnovna i visa. Jedna je obavezna druga je izbor. Kao i broj dodatnih predmeta.

Strukovnjaci mogu npr. polagati osnovnu razinu. Neki fakulteti ce traziti samo osnovnu razinu, ali neki ce traziti visu.

Svrha drzavne mature nije pokazivanje znanja nego dokazivanje kvalificiranosti (tj. stecenog obrazovanja). Kad hotel bude trebao npr. recepcionera trazit ce da kandidat ima polozen visi stupanj drzavne mature iz stranog jezika. Ne visi stupanj u drvnoj ili frizerskoj - nego jedan jedini visi stupanj. Svima isto - jer gost na recepciji ne pita jel netko isao u strukovnu skolu ili u gimnaziju ...


@ Trill

Glede transparenata. Da, mene brine vulgarizam, zato sto se vulgarizmom nista ne postize. Kako da pljescem rucicama jer su djeca nekog odlucila jebat? Hocu li isto tako pljeskati kad me neki od njih sretne u tramvaju sa istom recenicom?

Da je bio prosvjed sindikata zeljeznicara ili cestara ili luckih radnika - ne bi mi bilo cudno da se ne razlikuju dijakritike, ali kad to rade buduci maturanti - pitanje postaje zanimljivo.

Inace, ima cisto dovoljno onih koji se odusevljavaju uspjehom intrenet generacije koja eto izlazi na ulice da se ne moram jos i ja prikljuciti tom zboru. Pogotovo sto mislim da nije lose upozoriti na nedostatke cak i kada operacija uspjesno zavrsi. I, nemoj zamjenjivati teze - ja nisam nigdje trazio ovcice koje ispravno pisu.

pravipurger kaže...

Nitko nije rekao da je državna matura zlo, državna matura jedna je od boljih stvari u hrvatskom obrazovanju u proteklih 20 godina. To je moj stav, to je stvar većine profesora moje škole, to je stav većine prosvjetnih radnika u hrvatskoj.
No još jedanput ponavljam, Hrvatska nije spremna. Jer kako sam već i rekao gospodu u kožnim foteljama očito ne zanima što gradivo Hrvatskoj jezika nije usklađeno niti je to moguće uskladiti u jednoj godini u koliko bi nama, da je matura ostala na programu, trebalo bitzi usklađeno.
Dakle, još jednom niti jedan maturant nije bio na ulicama jer trenutni maturanti nemaju nikakvu vezu s državnom maturom niti su u njenom kontekstu bili spominjani. Budući maturanti, okej :)
A nije li divno kada se upisuješ u srenju školu ne znati kako će se tvoje znanje vrijednovati dalje kada ćeš se htjeti upisati na faks?
Rekao sam "jebeš državnu maturu", ne zbog toga što mislim da ona nije u redu, dapače... Već ako me za nešto pripremaš 3 godine, pripremi me kako spada, reci mi što ću morat napravit da se znam i sam pripremit.
"A vulgarno izrečenim stavovima se rijetko postižu željeni ciljevi." - cilj budućih maturanata je postignut, jesi li siguran da se ciljevi time ne postižu? Cilj je bila ili odgoda ili reakcija ministarstva dakle da počnu radit što u zadnje 3 godine nisu a to je obavještenje kako ćemo se upisat na faks, a oni su na svaki mail odgovarali, "Pomoću državne mature vršit će se upisi na faks" U tri godine rečenica nije promjenjena niti je način objašnjen.
Nažalost ne postoje jednako prezentirani podaci.
Neće mi "sejbat" život zbog toga što bi bila uvedena, jer ponavljam DRŽAVNA MATURA JE DOBRA STVAR ZA HRVATSKO ŠKOLSTVO!
"Sjebat" će mi ga jer nije pripremljena onako kako bi trebala biti. Samo zato...
"Zar srednjoškolci danas znaju kako će izgledati prijemni na Ekonomiji 2010? Zar su to znali oni koji su se upisivali 2006?" Ne znaju kako će izgledat, znaju kako će prijamni ispit bit PROVOĐEN!

Anonimno kaže...

Sad moram javno priznati da me uopće toliko nisu zanimali detalji oko te mature, hoće li ona biti na dlaku ista za gimnazijalce i strukovnjake ili ne. Mišljenja sam da bi provjeravani "katalog znanja" trebao biti isti za sve na razini koja se zove "matura" (i to je dokaz kvalificiranosti za nešto, dobro kažeš Neutrino). I tu ti je primjer s recepcionarom odličan.

@ Pravipurger - ma u pravu ste vi, ekipa, sto posto. Samo ste idealisti. Vjeruj, nikada nećemo biti potpuno spremni i nikada neće sve biti na svom mjestu. Ima ti jedna interesantna činjenica (ima jedno TED predavanje o tome na www.ted.com), a ta je da zanimanja koja su danas najtraženija prije 10-15 godina praktički nisu niti postojala. Pa ti planiraj školski sustav (ili katalog potrebnih znanja za nešto) makar i 5 godina unaprijed - sigurno ćeš pogriješiti :))) Misliš da su me srednja i faks pred 25 godina pripremili za ono što danas radim? Malo sutra! Misliš da je uopće bitno što sam tri mjeseca unaprijed (ne više) znala što ću polagati na prijemnom na faksu i nisam morala polagati maturu? Ma kakvi! Sve su to tričarije koje zapravo nikome ne "sjebu" život. Ispada da je najveći problem ipak u tome što se ne zna TOČNO kako ćeš se kasnije upisati na faks, a ne u samom loše organiziranom školskom sustavu koji loše priprema učenike za samu maturu. MATURU i ništa više ili manje od toga. Možda sam priglupa, ali fakat ne kužim čemu toliko glorificiranje tih prosvjeda. I dalje mislim da se sve urušilo više samo od sebe nego radi učeničkog puča :P

Unknown kaže...

imam maturanta pa me u zadnje vrijeme zanimaju ove teme. nije da ja analiziram i pratim detaljno situaciju, ali i ovo tvoje razmišljanje mi je malo razjasnilo neke od nejasnoća


evo jutros naletih na još jedan dobarblog komentar - http://euklid.blog.hr/2008/05/1624790049/mzos.html

Anonimno kaže...

Taj post niti nije za komentiranje... Jedino koji su tvoji principi?

P.S. odgovorih ti jučer...

Anonimno kaže...

jooooj, Neutrino....

Najprije obavijest.
Imaš imenjaka izBosne:) http://neutrino.ba/ (Neutrino d.o.o. Tuzla  ) Dobro, dobro, znam... ti si ipak korporacija, barem prema količini proizvedenog materijala:)

Onda redom:
scena iz Bjelovara - ja mislila to neki igrokaz (sto je previše -previše je, a i kamera mi je bila predobra za spontano snimanje spontanog divljanja), ali sam onda malo progooglala i vidjela da se radi o stvarnim likovima i da je, bez obzira kako shvatili snimljeno, na satovima koje drži taj čovjek u tom razredu doista tako nekakva atmosfera... Ta škola očito ima ravnatelja koji vrlo loše radi svoj posao a i profesora koji je, više nego očito, zalutao u profesiju. Ovo kažem bez neke prepotencije, jer kao bivši prosvjetar sa 12-godišnjim iskustvom u raznim školama, pa i u takvima kao što je tehnička (u kojoj se u principu većina razreda sastoji uglavnom od lijenih momaka koji su vragu iz torbe ispali), tvrdim da ako nastavnik, nakon nekoliko godina radnog iskustva, ne može osigurati dovoljno discipline da oni učenici koji žele, mogu pratiti nastavu i sudjelovati u njoj - onda taj nastavnik nema što tražiti u profesiji. Ne možeš natjerati nekoga da pazi i da uči ako on to baš neće, ali ga moraš moći prisiliti da ne ometa nastavu dok je na njoj. Pa možda i njemu nešto uđe u glavu.
I tu je prvi problem. Previše je u toj struci ljudi koji su zalutali u profesiju. Razlog: oni koji bi taj posao znali raditi kako treba odustali su unaprijed ili otišli zbog malih plaća i loših uvjeta. To je pravi problem našeg školstva, Neutrino. A ne to hoće li matura biti ove, sljedeće ili za tri godine.
To i sve ono što sam nabrojala u jednom ranijem javljanju.
Za maturu je bitno da učenici imaju informacije o tome što se traži - na vrijeme. I bitan je dogovor sa fakultetima glede prijemnog - da ne nameću i jedno i drugo, jerbo će klinci koji idu na faks ispalit na živce od silnog pritiska.


Ti misliš da bi postojanje mature natjeralo hrpu OVAKVIH sa tog snimka da se prema tom profesoru odnose bolje. Bi malo sutra. Pa tako se njihove tate odnose prema njihovim mamama i braći. Oni bi izbjegli sve što je neobavezno, a ono što je obavezno razvukli bi unedogled. Ionako je većina njih došla sa dvojkama iz osnovne, a što je dvojka iz osnovne - to i vrapci znaju. Takvima treba profesor koji ih zna na kulturan način "postaviti na pravo mjesto" svojim autoritetom i dopuštenim mjerama i ravnatelj koji iza tog profesora stoji, ako se neki od onih "tata" iz priče dođe bunit kako mu njegov genijalac ima jedinicu ili neopravdani. I tu se opet vraćamo na one uvjete u školstvu o kojima sam govorila i na sve uočljiviji nedostatak sposobnih kadrova. Kako će nastavnik tjelesnog izvoditi nastavu ako nema kakvu-takvu dvoranu? Kako će nastavnik engleskog izvoditi nastavu kad se mora grebati i za pišljivi kazetofon, da ne govorimo o skupljim sredstvima. Kako će ljudi ostajati u toku sa strukom kad ih se na seminar pošalje jednom u petnaest godina?

A što se tiče Primorca - pa lik je zalutao na ministarsko mjesto. Očito je da se ne snalazi i nema pojma gdje je zašao. Nema on pravog dodira ni sa učeničkom a ni sa nastavničkom "bazom", pa ga je ova mlađa "baza" - zbazala. Misliš li da bi čovjeku iz struke oni mogli proći sa transparentnom "ni Modrić nema državnu maturu pa ...", a da se ne osvrne na to i ne očita im bukvicu. Čitam članak u Globusu gdje ministar izjavljuje da je "presretan zbog demonstracija" i dođe mi da plačem. Lijepo je rekao ovaj bloger na kojeg su ti ovdje dali link - mjesto ministarstva prosvjete je sitniš kojim se namiruju manji igrači u stranačkim podjelama fotelja.
Ponoćna Strina

Anonimno kaže...

ma sve to stoji, slažem se ja, ali jebeš ti i državnu maturu i bolonju koje to nisu! ovo je kao da se pripremamo preći neku igricu igrajući demo verziju. i još nas uvjeravaju da je to to! džabe sve to skupa ako se radi polovično, kao do sada.