Od malih nogu željela je diplomirati ... bilo što!

Znate ono - per aspera ad astra tj. od trnja do zvijezda?

Latinska je to izreka kojom se izražava stremljenje ka boljitku. Ono, uz najveće napore do fenomenalnih uspjeha.

Ovu izreku nikako ne bi trebalo prevoditi u zagrebačke motive pa reći "Od Trnja do Zvijezde". Jer nit je Trnje (danas) baš tako grozno (Unatoč grafitu "Ovdje počinje Trnje ovdje prestaju svi zakoni") - nit je Zvijezda maksimum. "Od Kozari Boka do Pantovčaka" bi bilo već nešto sličnije.

Možda ipak najbolje paše "Od Kozari Boka do bespravno zaposjednutih Kulmerovih dvora"




No, da - dakle ima ta neka latinska izreka koja nadahnjuje i upravo me na nju podsjetio jedan novinski člančić u današnjem jutarnjem koji je pisan sličnim nadahnjujućim stilom.

Citirat ću ga ovdje u cijelosti jer on neće u značajnijoj mjeri povećati obujam mojeg posta.

Radi se o članku pod intrigantnim naslovom "Prva Đakovčanka na duplerici Playboya"

Kakav fenomenalni uspjeh! Kakvo je to veličanstvano dostignuće!

E da, nesumnjivo će grad Đakovo od sada u svojim predstavljanjima ovaj podatak koristiti kao dokaz pregalaštva i nemjerljivih sposobnosti marljivih Đakovčana ...

Kaj katedrala - duplerica Playboya - to je, braco moj, uspjeh!

Pa to je uspjeh skoro kao da su ti britanski paparazzi uslikali stražnjicu ...

Ispod naslova slijedi kratak tekst (valjda kao izbor najvažnijeg iz članka za one kojima se ne da čitati cijeli opsežni tekst):

Voli dobre ljude koje krase dobra djela, a ne samo puste riječi, životinje, shopping, crtiće, tulume... Ukratko, tipični hedonist!
Hm.

Hedonizam je kao što znamo iz filozofije, teorija koja smatra da je osjetilno uživanje i zadovoljstvo najviše dobro i, prema tome, pobuda i svrha, motiv i cilj cjelokupnog našeg djelovanja.

Pitam se iz čega je vrijedni novinar Jutarnjeg izvukao ovaj nelijepi zaključak o naprednoj Đakovčanki?

Iz toga što voli dobre ljude? Ili što voli životinje?

Ma ne, naravno da ne - to treba preskočiti.

Poanta je u tome da pisac misli da je za hedoniste karakteristično da vole crtiće, shopping i tulume. Logika te priče ide - te stvari služe za uživanje, a čovjek koji voli uživati je - hedonist.

No pitam se, što bi čovjek trebao odgovoriti da ga se ne utrpa u "tipične hedoniste"?

Ja recimo ne bih baš volio da me netko za ozbiljno označi "tipičnim hedonistom" - ne smatram da je osjetilno zadovoljstvo najviši cilj i smisao sveg djelovanja i smetalo bi me da me netko svrsta pod etiketu "u se, na se i poda se".

A opet, kad bi me netko pitao što volim - vjerovatno bih odgovorio: seks, izležavanje na brodu, surfanje na internetu, komentare na blogu i pohanu piletinu.

Bistrić iz jutarnjeg bi bez daljnjega zaključio - tipični hedonist ...

Da to ne bih bio - morao bih valjda odgovoriti: volim kad mi se nakon šišanja ostaci dlačica razmile pod košuljom, volim kad mi nešto upadne u oko, volim kad susjed cijelo popodne pokušava naći pravo mjesto za sliku na pregradnom zidu, volim miris većeg broja ljudi u malom pregrijanom prostoru, čupanje noktiju i preslanu juhu ...

Hah, da sam ja iduća playboyeva dupleričarka baš bih si to napisao - pa da vidim što bi s time umorni novinar na kraju radnog dana kad mu ostane još samo da u zadnjih 15 minuta radnog vremena napiše 120 riječi o onoj maloj što smo ju slikali ...

No, krenimo dalje kroz ovaj članak jer imam dojam da si je pisac želio dati truda ... ili je želio da to tako izgleda:

ZAGREB - Dug je put od Đakova do Opatije.

Pa čime to ovaj pisac putuje? Volovskom zapregom?

Od Đakova do Opatije ima nešto više od 400 kilometara - putuje se većinom auto-putem i to znači da si za oko 4 sata tamo.

Sad, jel to "dug put"?

Naravno.

Isto ko što je i ljubav prema životinjama tipičan hedonizam ...

Ipak, možda je ljubav prema životinjama ono kad voliš janjetinu?

Ajmo dalje - dakle put od Đakova do Opatije je novinaru jaaaako dug:


Prošla ga je neviđenom lakoćom i pritom još osvojila sve nas u Zagrebu. Mirna Šola, 21-godišnjakinja iz Đakova, djevojka s duplerice svibanjskog Playboya, vesela je, nježna i nezaustavljiva - poput proljetnog dana.


Vidim da je tu bilo i manje od 15 minuta vremena za članak. Ili je čovjeka još i bolio zub ...

Na stranu neobična konstrukcija ovih rečenica. Prispodobiti djevojku sa proljetnim danom i nije loše - malo miriše na Shakespearea i njegovu usporedbu sa ljetnim danom "Shall I compare thee to a summer's day", ali mene muči izbor pridjeva.

Nemam problema sa "vesela" i "nježna", ali nezaustavljiva?!?

Kako je to točno - proljetni dan nezaustavljiv?

Odnosno, na koji je način proljetni dan nezaustavljiviji od npr. zimskog ili jesenjeg?

I zašto onda i noći nisu nezaustavljive? Hoćeš, nećeš, svaki proljetni dan na kraju bude protjeran od nezaustavljive proljetne noći ...

Ajmo mi dalje:

Mirna kaže da voli dobre ljude koje krase dobra djela, a ne samo puste riječi, životinje, shopping, crtiće, tulume... Ukratko, tipični hedonist! Ne voli recesiju koja nadire i BDP koji pada i tako joj ugrožava ambicije.


Prvi dio, što voli, smo već prokomentirali, ali ovo što Mirnica ne voli je zbilja izdvaja od svih.

Ne voli recesiju?

Ideš.

Pa kako to ...

Možda otkrivam svoje predrasude o playboyevim ljepoticama, ali ugodno me iznenadilo da Mirna barata izrazima kao BDP ... (zanima me jel to rekla onako šeretski Be-de-pe ili je ispalila cjelovitu frazu brutodomaćiproizvod?)

Iznenađen sam kao da čujem Antu i Simonicu da raspravljaju o Keynesijanskom trosektorskom modelu privrede ...

Ovdje sam bio prinuđen odgledati video da se i osobno uvjerim da je mlada dama ovako nešto izrekla. Na žalost, video je tek nezanimljivi, uglavnom crno-bijeli, dokumentarac sa snimanja duplerice u kojem se Mirnu ne čuje izgovarati niti jednu riječ - svi su zvukovi prekriveni nekim pjesmuljkom.

Sve što sam iz njega naučio je da Mirna dobro podnosi hladnoću jer se gologuza na hladnom travanjskom šljunku zapljuskivana morem - nije ni naježila.

"U slobodno vrijeme želi diplomirati bilo što, zaposliti se i živjeti slobodno i samostalno. Putovanje iz snova? Formula 1 u Monaku, karneval u Rio de Janeiru, Las Vegas... "

E sad stani!!

U slobodno vrijeme želi diplomirati?!?!

Kako to misliš - u slobodno vrijeme želi diplomirati?!?

Pa studiranje je, ono, cjelodnevni posao - zar ne? Studenti se u slobodno vrijeme bave, što ja znam aviomodelarstvom, plesom, političkim aktivizmom, blokiranjem fakulteta ili sastavljanjem maketa željeznica - kak se to "diplomira u slobodno vrijeme"?

I onda, u slobodno vrijeme od čega?

U pauzama teškog rada kao playboyev model?

U slobodno vrijeme od dugačkog puta iz Đakova?


Posebno sam ostao ushićen da gospodična Šola želi diplomirati - bilo što!

Pa da, nema veze ... može kvantna fizika, može violončelo, može rudarstvo i geologija.

Diplomirani inžinjer fizike, projektant računalnih sustava, inženjer metalurgije, doktor medicine dermatolog i venerolog, profesor hrvatskog ili češkog, učiteljica, odvjetnica, diplomirani povjesničar umjetnosti, akademski flautist, inspektor zaštite od požara, kapetan duge plovidbe ... sve je to našoj Mirni, nezaustavljivoj kao proljetni dan, potpuno nevažna distinkcija.

Glavno da se diplomiralo ...


Ono što me najviše iživciralo u ovom članku je ipak to da se proklete čarape s uzorkom izgleda ipak vraćaju u modu ...

Jelenskih mi rogova, pa zar nije dosta da ovaj svijet trese groznica od svinjske gripe - treba li nas preživjele dokrajčiti još i sa tom strahotom od čarapa s uzorkom?


Članak u jutarnjem

7 komentara:

boris kaže...

Valjam se od smijeha u rano jutro, hvala, hvala, hvala na ovoj detaljnoj analizi ovog životnovažnog članka. tko zna, možda djevojčica sada poželi diplomirati novinarstvo :D

jimbo kaže...

Meni su tekstovi pokraj duplerice apsolutno uvijek imali smisla, pretpostavljam zato što mi je koncentracija bila usmjerena na nešto drugo.
A Mirni ćemo poželjet da joj bude sretno i beričetno pa da bude kakva diploma doskora. Iz filozofije bi bilo najbolje.

Anonimno kaže...
Autor je uklonio komentar.
Anonimno kaže...

Svaka cast na trudu za ovaj tekst.Bravo!Ali ipak savjetujem da se pozabavis bitnijim stvarima u zivotu,tj. nadji si zivot :)Imas tako bujnu mastu i vjerujem da ti je krivo intepretiranje najjaca strana koju posjedujes.Respect! Mogao/la bi se zaposliti kao komicar i tak zabavljati ljude svojim bullshitom.Vjerovatno se smatras iznimno pametnom osobom...a ne,dali!Kakav freak,vjesis na netu 24 sata,istrazujes koga bi mogao sprdati,pa bolje odi na pivo i digni sve 4 u zrak.Uff,da mi je znati iz kakve si ti pametne piz.. ispao/la. bwahahaha,tko se jos opterecuje najlonkama!!!

neutrino kaže...

@boris - možda, a opet možda joj se i ne svidi taj posao - znaš kako je, ima svakih gnjavatora koji u svakom tekstu traže smisao.

@jimbo - :-) hm da, ima i u tome nešto, boktepita na što je i novinar mislio dok je pisao članak ... možda je i on imao problemčića sa koncentracijom :-)

@ivana 87 - hm, pokušavam shvatiti što je tebe navelo na ovaj napad. Nije mi post o Avril Lavigne (a to su uglavnom jedini hejterski komentari koje dobivam), pa mogu samo pretpostavljati da si se identificirala sa Mirninih 21 (ako je ono 87 u tvom nicku godina rođenja onda ste vršnjakinje).
Što da ti kažem?
Ti meni kažeš "nađi si život" - ja bih tebi mogao reći "odrasti" ...
Što sam ja to točno krivo intrepretirao da te je tako zaboljelo?
Vidim da si ovamo zalutala guglajući naslov članka u jutarnjem - jesam li te dirnuo u autorski živac ili misliš da sam ti napao frendicu?
U svakom slučaju - što ti je ovo trebalo?
Misliš li da ću ako me popljuješ promijeniti mišljenje o članku?
Misliš li da će post zbog tvog komentara nekome (a i meni samome) biti manje duhovit?
Ako je razlog napadu odviše osoban ima na margini bloga i moj mail ...

ovajonaj kaže...

majstore, dobro si me nasmijao, sad cu (jos) bolje zaspat... :))))

da sa uzorkom! najlonke s uzorkom bi barem sljepcu bile mile, jer uzorak ne bi osjetio...

a ovo su cipkane carape, gdje se prsti (a nekmoli jezik) svakih 2 cm spotaknu o dezen, i jos cujno hrostaju...

jedine dvije prilike kad su ove carape dobre su:
- kad ih vidis s udaljenosti od min. 75 metara
- kad su skinute

inace, koji je to uspjeh sto je to prva Djakovcanka dospjela na duplericu HRVATSKOG Playboya...??

u drzavi koja ima duplo manje stanovnika nego London, od kojih jos jedna cetvrtina zivi u glavom gradu, a Playboy tu ima lokalno izdanje vec dosta godina, bilo kojem gradu moze biti samo sramota da nisu dosad imali ni jednu djevojku na njegovoj duplerici...

da sam ja oni, platio bih medijima da o tome NE pisu...... a kamoli ovako

romantales kaže...

Mogu li čarape samostojeće, ali bez uzorka? ;-)

Inače, post je prva liga, samo na žalost, tvoja dobra analiza glupavog teksta neće imati za posljedicu samokritični osvrt novinara koji je taj tekst izvalio.