Kak pišete s klincima zadaće?

Neki dan sam se podsjetio da mi je jedan od razloga pokretanja bloga bio i "da skuplja moje umotvorine da ih ne moram tražiti razbacane po cyberspaceu".

Kak to obično biva, istog sam dana tražeći nešto sasvim deseto nabasao na jedan post iz 2005. kad smo još bili u Londonu i kad je mala neutrinka još uvijek svoje godine pisala samo jednom znamenkom.

Topic je imao isti naslov kao i ovaj moj post, a ja sam uletio na trećoj strani sa jednim "kraćim" sastavkom. Tada još nisam imao dijakritike na tipkvonici pa su se jadni čitatelji morali s naporom probijati kroz tekst. Za vas sam tu "sitnicu" sada popravio:

===========================================================

Da vas udavim sa time kako ovdje izgledaju zadaće?

Ma budem malo.

Year 4 ili ono što odgovara našem trećem razredu - 9 godina.

Dakle, zadaća se dobiva u ponedjeljak i treba biti gotova u petak.

Obavezno se sastoji od zadaće iz jezika (spelling words - 10 riječi koje treba naučiti pisati za slijedeći ponedjeljak), matematike (raznorazne vrste zadataka koje mala neutrinka prvo smlati da je ne gnjavi), science (tj. ono što ovdje zovu "unit of enquiry" prošli kvartal je bilo "mighty molecules" a sada učimo o komunikacijama "od dimnih signala do mobilnih telefona" - ne zezam, tako se zove lekcija)

Prošli je tjedan iz toga imala zadaću izmisliti i napraviti model sredstva za komunikaciju koje još ne postoji.

Dočekala me u ponedjeljak sa hrpom pitanja. Onda smo malo popričali što bi to trebalo biti, što postoji, a što ne i u utorak za doručkom došla je sa tri ideje što bi mogla izmisliti. Moram priznati da sam ostao iznenađen (i ja sam malo razmišljao o tome i već bio spreman kako da je navedem na "moje izume") - ali ono što je smislila nadišlo je sva moja očekivanja.

Primijenila je "thinking outside of the box" i došla sa automatskim prevodiocem govora - napravom koja izgoverene riječi na jednom jeziku pretvara u neki drugi. Naravno da smo malo popričali kakvi se zahtjevi postavljaju da bi takva stvar bila upotrebljiva.

U srijedu je model bio gotov (kutija od lijekova oboložena je kolažem, polijepljeni su gumbi i pločica za LCD display.

U petak je svoj rad morala 5 minuta prezentirati razredu i odgovarati na njihova pitanja.

Tjedan prije toga zadaća je bila da izrade mobil o odabranom sredstvu komunikacije. Ona je odabrala svjetionik. Kopala je dva dana po internetu da si nađe slike i osnovne podatke (aleksandrijski svjetionik, onog francuza što se sjetio staviti leće, nautičku signalizaciju) - onda je sve to pripremila i slike uz maminu pomoć mailala meni na posao gdje je uredski printer u boji nakratko poslužio u privatne svrhe.

Dvije vješalice, malo narančaste vune, karton i mobil je bio gotov. Sama izrezivala, sama lijepila, mama malo pomogla oko vezivanja.

I u petak opet prezentacija mobila pred razredom, pitanja i odgovori.



Uz tu zadaću, neka djeca imaju još i obavezne tablice množenja (to su oni kojima to još malo zapinje).

Pored toga četvrtkom se za slijedeći četvrtak dobiva knjiga koju treba pročitati u slijedeća dva tjedna i napisati tzv. Library report (autor, izdavač, naslov i 50 riječi kratkog prikaza + crtež po želji)

Francuski znam da isto ima zadaću, ali to ne znam kad dobiva, znam da ponekad sjedne na kompjuter tražiti nepoznate riječi iz rječnika na internetu...

Inače nastava je svaki dan 08:30-15:30 osim srijedom kad završava u 14:00. S time da ima još i neke aktivnosti poslije škole (kao na primjer danas - gimnastiku)

Kao što se iz gornjega vidi - dosta razgovaramo o zadaći, ispitamo je spelling riječi u ponedjeljak prije testa i pregledam spelling u zadaći i matematiku.

Ne tjeram je ni na što, par puta je osjetila onaj strah da neće stići sve prije škole, desilo se da smo izgubili koju večernju zabavu zbog pisanja zadaće, ali sada ju s guštom sredi još u ponedjeljak ili utorak kako bi dugačku srijedu (kad izađe u 14:00) mogla provesti u parku.

Još stigne i odraditi koji ispit iz učilice - tek tako da ne zaboravi Hrvatski a i da drži ritam sa gradivom prirode i društva.

E da. I nema ocjena. Sve se rješava knjižicom u kojoj profesori detaljno opisuju tvoje dijete, prednosti i mane, područja u kojima se odlično snalazi i područja na kojima još treba raditi ...

Klinci ginu za naljepnice i za plasman u najbolju grupu.

Mala je recimo strašno ponosna da se riješila tablica množenja još pred koji mjesec, a prije dva tjedna je uletila u žutu skupinu iz spellinga, najtežu. No ako dva put zaredom bude imala grešku u spelling testu opet će je vratiti u crvenu ... no s obzirom da je godinu počela u plavoj - proputovala je cijelu skalu i sad je bolja od nekih native speakera ...

Iz francuskog je skupila cijelu seriju zvjezdica (nemam pojma što to znači ali mislim da je nešto jako dobro) ;)

I opet se ja malo hvalim, ali tema su zadaće - pa rekoh možda će vas interesirati ...

========================================

Ah kako idilično te stvari izgledaju iz ove perspektive.

Ovdje se u posljednje vrijeme trudimo nadoknaditi propušteno gradivo koje se nagomilalo od silnih izostanaka u poslednjih dva mjeseca pa nam stvari nisu ružičaste.

Daleko od toga da je frka, ali uči se da se sve praši...

1 komentara:

Anonimno kaže...

rijeka53
- w.e. = vikend,
- molim savjet, jednostavan nacin pisanja nasih kvacica po blogu, a ne da moram pisati u wordu pa ljepiti...uffa.
- zadace u italiji-drugi razred, bespotrebnojakopuno crtanja, bojanja, ljepljenja i tome slicno, danas za sutra, gubljenje vremena i rad za roditelje, totalna glupost. E da, a za praznike i vikend, obavezno beskonacno puno zadace....mahhhhhh.