Neutrino protiv računalnih sistema

Oh kako ga mrzim, boze kako ga mrzim…

Moj je posao, ajmo reci, donekle kreativan. Ne pretjerano, ali slobodan sam zabavljati se sa raznim ljudima iz raznih kompanija i raznih zemalja. Puno se pregovara, puno se prica, puno se pise (eto zasto su mi i postovi na blogu glomazni). Postoji hrpa pravila i procedura koje treba okretati na sve moguce nacine ne bi li se udovoljilo "potrebama Projekta" zbog kojeg smo na kraju krajeva svi mi tu - da ne velim da smo svi zbog njega rodjeni sto bi zapravo ipak malcice bilo pretjerivanje - cak i u mojoj firmi.

E sad, nakon svog tog posla u kojem se svi postavimo na trepavice ne bismo li postigli dogovor i zadovoljili taj Projekt - sa velikim P, kad se sve zavrsi, kad se sve iskreira i kad svi sretni i zadovoljni prionu svojim poslovima, meni ostane u rukama da osnovne znacajke nasih dogovora i jos gomilu drugih podataka unesem u jedan od onih simpaticnih i user friendly programa na kojima pociva sustav managerske kontrole poslovanja.

Znate ono, vratar prdne na ulaznim vratima a to se registrira na nekom serveru ("ne kao poslovna promjena nego kao proces" - rekao bi jedan od blogera koje redovito citam) elem ne bi li se mogao napraviti pie-chart za prezentaciju senior managementu na slijedecem management boardu pri raspravi o problemu vjetrova kod djelatnika …

(nevezano uz ovo, palo mi je na pamet da se na engleskom kad zelite kulturno spomenuti ispuistanje vjetrova treba reci "flatulence" ili "flatulation" - pa nek neko veli da se uz Big Brother nis ne nauci)

Dakle, vracam se temi - taj simpaticni program koji vodi brigu o svemu o cemu se uopce moze voditi briga ljupko je stvorenje krcato nekih algoritama koji postavljaju neke uvjete, a ono sto mene najvise zivcira to su ljupki screenovi kojima komunicira sa svojim korisnicima - tj. sa mnom …

Da se razumijemo - ja i u stvarnom zivotu mrzim formulare. Moja precizatorska priroda umire od straha da cu negdje umjesto jednog trazenog podatka dati drugi, netrazeni, pogresni - zbog kojeg ce moj zahtjev (makar i za mjesecni pokaz) biti odbijen, vracen na pocetak, bacen u bezdan necije ladice (ja znam sve o bezdanima ladica - moje su krcate originalima koje cu jednom negdje uloziti, racunima koje cu jednom obracunati i fotokopijama ili verzijama dokumenata koje cu jednom baciti samo dok budem siguran da mi vise ne trebaju).

Ja sam onaj kojeg ste toliko puta vidjeli u redu ispred vas koji dolazi na salter sa napol popunjenim formularom i onda postavlja pitanja "kaj dodje ovdje, kaj dodje sim, a kaj dodje tam" (gospon pise vam datum rodjenja - je ali ciji, podnositelja zahtjeva ili korisnika usluge?) pa onda uredno popunjava ostatak formulara dok mu vi nabrajate daljnje rodjake.

E sad, screenovi ovog programa su formulari na desetu potenciju. A mogucnost pogreske enormna. A vrijednosti prilicne. A reperkusije mojih gresaka … hm zapravo ne znam sto bi se desilo da pogrijesim kod unosa … jos se nije dogodilo… ali ne zelim provjeravati.

I tako meni ta obaveza tog unosa visi nad glavom nakon svakog obavljenog segmenta posla. Ali ti su segmenti jaaaako udaljeni u vremenu. Pa ja sasvim komotno stignem tri puta zaboraviti kako se sto radi u tom smecu od programa. I dzabe training, i dzabe superuser (koji kad vidi da mu blinka moj broj na zaslonu telefona uzima godisnji) i dzabe manuali pisani na klingonskom.

Ja jednostavno nikakvom mnemotehnikom ne mogu zapamtiti koji od trilion datuma u zivotu mojeg posla moram unijeti u rubriku System Date. I koja je razlika izmedju effective i commencement datea. A najgore je sto jezik kojim moj PC progovori kad vrti tu aplikaciju koristi iste rijeci kao one koje ja koristim u poslu. Samo sto je system date, recimo, ono sto inace zovem effective date, effective date je ono sto inace zovem npr. Datum zelenih gljivica, a Commencmenet date je u stvarnom zivotu neki sasvim deseti datum koji ni sa cime nema veze. Tako da nije ni cudo sto mi je u glavi popara. Ne pitajte mene zasto ti nazivi nisu uskladjeni. Ja sam obicni bijedni korisnik. Imamo hordu konzultanata koji su tu da misle ...

A uz sve to moja prokleta narav voli odgadjati ono sto ne volim raditi do maksimuma. I onda se sa mrskim programom suocavam kad su stvari dogorjele do nokata, kad je zadnji cas i kad telefoni vec debelo zvone od onih koji bi radili pie chartove o vjetrovima ali ne mogu jer ja jos nisam unio svoje podatke …

I tako ja vec dva dana pokusavam unijeti jedan j***** "proces, a ne poslovnu promjenu" u taj j***** program, a on mi ne da - hulja smrdljiva. Na screenovima se celije farbaju u crveno i kretenske kripticne poruke tipa "Entry not allowed" iskacu posvuda. I sad bih ja trebao znati kaj ne valja. Pa zovi superusera, pa napravi conference call sa compliance departmentom, pa zovi consultante za sustav, pa zovi IT podrsku. Jer naravno, taj bug javio se jos samo jednom ranije kad je Franjo Tahi uvodio onaj novi namet pa mu je sustav vratio pogresku …
Canis mater copulabat … ili kako bi to vec stari latini rekli ...

Evo malog izbora fora koje sam nasao na netu da si oklaksam:

"A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk I have a workstation..."

"To err is human, but for a real disaster you need a computer."

"It is easier to change the specification to fit the program than vice versa."

"File not found. Should I fake it ? (Y/N)"

"The only problem with troubleshooting is that sometimes trouble shoots back."

"If brute force doesn't solve your problems, then you aren't using enough."

"Each new user of a new system uncovers a new class of bugs."

"There are two ways of constructing a software design. One way is to make it so simple that there are obviously no deficiencies. And the other way is to make it so complicated that there are no obvious deficiencies."

"A one-question geek test. If you get the joke, you're a geek: Seen on a California license plate on a VW Beetle: 'FEATURE'..."

"Smith & Wesson — the original point and click interface."

"Foolproof systems don't take into account the ingenuity of fools."

Helpdesk: Double click on "My Computer"
User: I can't see your computer.
Helpdesk: No, double click on "My Computer" on your computer.
User: Huh?
Helpdesk: There is an icon on your computer labeled "My Computer". Double click on it.
User: What's your computer doing on mine?


"The ultimate metric that I would like to propose for user friendliness is quite simple: if this system was a person, how long would it take before you punched it in the nose ?"

"Blink your eyelids periodically to lubricate your eyes." — Page 16 of the HP "Environmental, Health Safety Handbook for Employees".

"If you can't beat your computer at chess, do what I did — try kick-boxing."

"Those who can't write programs, write help files."

"Procter & Gamble, for example, uses an SGI system to study the aerodynamics of Pringle's potato chips. !"

Ili da parafraziram sto je netko rekao za IBM - "it might be slow, but is hard to use"


Ili sto bi rekli Talijani: "facile, reso dificile, attraverso inutile" (Lako, ucinjeno teskim, pomocu nepotrebnog)

Oh kako ga mrzim ...

0 komentara: