Trazili ste - evo vam ga!

Pitala me lijepo osoba koja drzi kljuceve Alkionovog bloga ovdje da malo nabacim neka svoja zapazanja glede turisticke ponude Hrvatske.

Tocnije, pitanje je bilo ovako nekako:

(...) Pričaj malo kako ti se čini enogastronomska ponuda u HR. Pazi li se na autohtona jela i tradiciju ili se nudi bečka šnicla, ćevapčići, pizza napoletana i slično, hajde o ovome te stvarno molim da napišeš malo detaljnije svoje mišljenje, hvala unaprijed.)
(da, molim te i ovo: turistički promocijski materijali u Engleskoj - kako predstavljaju po tvom mišljenju HR?)


U enologiju se ne bi stel mesati ... meni vino biraju drugi. ali klopa, to je vec nesto drugo.
Ja ove godine od gastronomske ponude (a da nije mamina kuhinja) probah slijedece:

- pizzu Delfino u istoimenoj pizzeriji u Lovranu (meni super)

- strudlu od jabuka i piroske u marini u Opatiji (strudla preslatka, ali zato piroske ko bog)

- salatu od rakovice i morskog psa u vinu u restoranu kojem sam zaboravio ime u Iloviku

- Arbuna i skampe sa zara u restoranu kojem sam isto zaboravio ime u uvali Sipnate na Kornatu
(meni izvrstan nacin pripreme na zaru - zaliveno sa dosta papra)

- mijesano meso u marini u Simunima, o. Pag (prilicno dobro, ali istini za volju treba bas biti papak pa zeznuti mijesano meso)

- pasta s tartufima u istom lokalu (zbilja dobro)

- janjetinu u Punti Kriza na Cresu (iako je janje bilo povece, sjajno ispeceno,)

- Manestru s kobasicom, ombolo, kupus, sir s tartufima, krostule i naravno Istarska supica u konobi u najmanjem gradu na svijetu tj. Humu (sve fenomenalno kao i uvijek)

- razna predjela (ukljucivo i fritaju s gljivama i fuze s tartufima) te platu od divljaci (previse je toga za ovako nabrojati) i sumsko voce sa sladoledom i slagom u restoranu Ronjgi u Ronjgima (klopa sjajna, pogled fantastican, restoran uredjen zbilja lijepo i duhovito, ali je zato konobar prica za sebe ...)

- burek u Mercatoneu (znam, znam, ali sto cu - uzelio sam se)

- dva puta mijesano meso u pivnici Medvedgrad u Susedgradu uz sjajne cvarkuse iliti kaj bi rekli kram-pogace, pivske police, zapeceni grah i sampinjone sa zara (ogromne porcije, domaci cevapi za prste polizati i nenadmasne ljute pivske kobasice - o pivu vlastite proizvodnje necu - prepustam to znalcima, samo cu reci da je meni jako pasalo)


Moj bloze ... sad kad sam dovrsio popis smrzo sam se koliko sam toga pojeo ...

Elem, kako se iz prilozenog vidi - ima svega. I talijanske i turske i ruske i austrijske i tko zna cije spize. I neke koja ne moze biti nicija jer je praiskonska (meso i riba na zaru). Ima i ponesto jako autohtone. Toliko autohtone da pol Hrvata nema pojma kaj sam ja to ustvari jeo ...

Mislim da nam je ponuda prilicno dobro izbalansirana. Ima siroko popularne klope, ali ima i dovoljno izbora za zahtjevnije nepce.

O percepciji cijena reci cu slijedece: neka od mjesta imaju upravo smijesne cijene (Hum, Medvedgrad) a neka su bitno skuplja no sva su iz londonske perspektive vrlo povoljna. Ako kazem da je ovdje veca pizza preko 100 kn (10 funti) mislim da je jasno da sve usporedbe postaju smijesne.

Kriticna tocka tako cini mi se prestaju biti neinventivne ponude ili previsoke cijene (dobro, nisam bio u Dubrovniku) a vidi seda ugostiteljski djelatnici ne prate razvoj ponude. Tu naime ima jos dosta prostora za napredak. Konobari su nerijetko (uz casne iznimke) mrzovoljni, pametuju, glumataju i kao da se trude biti neugodni. Interesantno je da su najbolji bili opet u Humu i susedgradskom Medvedgradu.

I jos nesto. Iako ne vrijedi samo za restorane nego i za brojne druge ducane i prodavaonice - nedopustivo je da je na mnogim mjestima jos uvijek jedino sredstvo placanja - CASH. Suvenrinica u najstarijoj crkvi u Zadru na zidu ima slike po par desetaka tisuca kuna (nije da bih ja neku kupio) a ne prima karticu. Pa tko nosi u dzepu tisuce kuna da bi impulzivno kupio Cvek-Jordanicinu mladenku u tisucitoj varijanti?

Prodaja na karticu povecava obim prodaje, ljudi lakse peglaju kartice nego sto odbrojavaju novcanice. Zato, koliko god to nama potrosacima bilo mrsko, svaki normalan trgovac ponudit ce sve moguce oblike placanja samo da poveca prodaju. Uredjaji za peglanje danas su i bezicni i sa pinom i kojekakvi i zbilja ne vidim razloga da neki restoran, ducan ili servis ne primaju kartice. Osim nezainteresiranosti vlasnika...

-------------------------------

Jos mi se nesto jako svidja u ponudi: suveniri postaju sve bolji. Naravno da ima kica, ali to je normalno - toga ima svuda. I plasticnjaka i bofla i bezveznih gluposti na prekrcanim standovima. Ali sve vise ima i zbilja lijepih suvenirnica u kojima se bez problema mogu naci i promisljeni i vrijedni suveniri i stvari koje se mirne duse mogu ponijeti i kao poklon iz Hrvatske bez straha da ces se osramotiti. Jos sam lani bio odusevljen nekim suvenirima koje smo kupili, a i ove smo godine uboli par zbilja sjajnih stvari.

-------------------------------

Za kraj - promocija u Engleskoj. Nemam pojma kakve prospekte nude agencije jer me to ne zanima. Ali znam da se pise uglavnom povoljno, da se sezone najavljuju serijama pozitivnih oglednih clanaka sto me upucuje na pomisao da netko prilicno dobro obradjuje turisticke promotore i novinare.

Sad, da li to cine drzavne institucije osnovane da se time bave ili strane agencije koje promoviraju svoje paket aranzmane ne znam, ali u krajnjoj liniji nije ni jako vazno. Efekat je isti. Hrvatska sve vise postaje mjesto za koje su ljudi culi i po pozitivnim clancima i svjedocenjima vezanima uz turizam. Vise nije rijetkost da mi netko koga sam tek upoznao spomene da je on ili netko od njegovih nedavno bio u Hrvatskoj i da im je bilo sjajno ...

Nemam pojma jesam li zadovoljio znatizeljne, ali znam da sam ogladnio pisuci ovaj post ...

4 komentara:

Anonimno kaže...

moj ured je kilometar i nešto od pivnice medvedgrad :)

neutrino kaže...

Ide li se tamo na gablec?

Anonimno kaže...

sad sam ogladnila, a nista tako finoga nemam za jesti doma :(

neutrino kaže...

Hej ti si vec ogladnila?!?!
A cekaj da vidis sutrasnji post ...