Drugi interview - Borja

Ispalo je slucajno da u ovoj mojoj seriji Mrak i Borja slijede jedan za drugim. A zapravo i nije neobicno kad se zna da su obojica prakticki neodvojivi od neta. Mrak je bio neznatno brzi u odgovoru, ali su obojica bili nevjerovatno brzi. Vjerovatno zato sto decki prilicno dobro znaju sto zele postici s blogom i zasto ga uopce pisu pa im nije trebalo puno razmisljati o tome sto odgovoriti na poneko pitanje.

Boris Licina - Borja jedan je od rijetkih blogera koji svoj blog potpisuje imenom i prezimenom i koji je sto se mene tice oduvijek na vlastitoj domeni.



Priznat cu vam jednu malu tajnu. Borju citam tek od nedavno. S naglaskom na CITAM. Par puta sam i prije nabasao na njegov blog, ali mi se uvijek cinilo da se radi o nekom tehno friku koji prica o stvarima o kojima pojma nemam na jeziku koji kao da i nije neki od onih kojima baratam. Tu sve prsti od kratica i svih onih cincilatora i gefufni koje cujem rostati u kucistu mog racunala i koji bacaju nemuste error poruke na moj ekran, a ja o njima nista ne znam i ne vjerujem da cu ikada nesto nauciti ... Tako da bih dosao do njegovog bloga, skuzio da se mucim vec kod kvake na vratima i odlazio dalje pomiren sa cinjenicom da neke stvari jednostavno nikada necu savladati kao npr. pronaci i procitati novi post na tom blogu. Znam znam - onima koji su tamo stalno ova se izjava cini nevjerovatnom, ali dopustam da mi je mozda malo falilo i motivacije.
U svakom slucaju, ako je Mrak ozbiljni bloger kakav bih i ja, vjerovatno neskromno vjerujem, mogao biti kad jednom odrastem - Borja je bloger kakav ja nikad ne bih mogao biti pa taman da krckam muesle u binarnom kodu po cijeli dan. Ili mi se to samo tako cini.

Pa zasto je onda medju intervjuiranima?

Zato sto sam prije nekog vremena uspio probiti tehnolosku barijeru i savladati koristenje bloga pa sam skuzio da cak i laici poput mene kod Borje imaju sto za procitati. Motiv za taj nadljudski napor s moje strane bila je nevjerovatna rijeka posjeta koja je iznebuha spopala moj blog nakon sto je Borja moju neznatnost spomenuo u jednom postu. Kako sam nenormalno tast uspio sam slijediti link, snaci se na ulazu i kad sam vec tamo procitati vise od nekoliko postova. Iako tu i dalje ima enormno puno cincilatora i svega toga informatickog junka, ne pise on samo o tome. Ima tu i tema koje i mene zanimaju, a s vremenom sam uspio shvatiti i ponesto od onih tehno stvari. Tako da sad kroz reader s lakocom nalazim nove clanke, a ponekad se toliko obezobrazim da ponesto i komentiram ...

Jest da ja nikad necu uspjeti skontati sto je to dva:nula (osim nogometnog rezultata) ali ponesto iz te famozne "blogosfere" zahvaljujuci Borji i njemu slicnima uspijevam iscackati ...

Evo sad pitanja i odgovora:

1. Kako ti je uopce palo na pamet pisati blog? Internet dnevnik, katedra, igraliste ili nesto drugo?



Borja.org postoji od '99, i u jednu ruku je mjesto na kojem cu napisati sve sto nisam napisao za medije u kojima radim, a u drugu moja osobna arhiva. Tu se naime nalaze skoro svi tekstovi koje sam ikada napisao kao novinar, pa mi je korisno, ako, na primjer, pratim Apple ili Google, vidjeti sto se dogadjalo u odredjenom razdoblju. Prvu pricu sam napisao s 8 godina, s 10 sam vec imao svoj "magazin", tako da sam oduvijek bio navucen na pisanje.

2. Neki aspekti tvojeg bloga su mi uzor. Smije li se znati tko su tvoji uzori? Tko su ljudi cije blogove obavezno citas i cijim blogovima bi volio da tvoj blog nalikuje (kad velim "nalikuje" ne mislim konkretno na dizajn ili na teme ili na publiku - mislim na bilo koji segment)



Citam gomilu blogova svakodnevno, pa i tvoj. Ja recimo ne bi imao zivaca slati pisma blog servisu, pa tako gledajuci, ti si uzor meni i svima kako bi se trebali ponasati u tim situacijama. (ovdje sam se zacrvenio - op.Neutrino) Svi blogeri koje pratim su mi uzor u nekom segmentu - volio bi pisati o politici kao Mracni, Quintana, imati tech znanje poput Sinise ili Berislava, dizajnirati kao Tomo :) Lista je duga...

3. Objavljujes gotovo svakodnevno. Osim iznosenja svojih razmisljanja ili stavova - ima li tvoj blog i neku dublju svrhu? Zelis li njime jos nesto postici ili mislis da si sad dosegao maksimum?



Dublju svrhu? Pa, to je moj backup tekstova :) Osim toga ne, jednostavno donosim stvari koje su mi zanimljive, koje smatram vaznima, zabavljam se. Borja.org me opusta, a dokle ce ici ne znam. Volio bi se baciti u video bloganje.

4. Blogas pod vlastitim imenom i prezimenom. Vjerujem da ti to koristi i u privatnom zivotu. Kako premoscujes virtualni i stvarni svijet? Imas li iskustava sa ljudima koji su te prepoznali u stvarnom zivotu preko bloga i sto mislis o blogerima koji ne koriste vlastito ime i prezime?


Ne premoscujem taj svijet, zivim u virtualnom vise nego u fizickom, asocijalan sam, miran tih i povucen, pa mi odgovara tako. Mislim da ovisi o tome sto bloger zeli, s jedne strane je svejedno ime i prezime ili nick, vazan je sadrzaj, ali ja ipak volim stati imenom i prezimenom ispred onoga sto mislim. Da me netko prepoznao preko sitea, nije, ali koliko izlazim (nimalo) nije ni cudno.

5. Koliko pratis i koliko te zanimaju posjetitelji tvojeg bloga? Smatras li broj posjeta tajnom i trebaju li je blogeri tajiti? Postoji li neka granica koju zelis dostici i sto ces kad ju dostignes?


Zanimaju me i pratim ih. Sjecam se kad sam 2002. i kasnije imao stotinjak posjeta dnevno, danas imam dnevno izmedju 1000 i 1500, sto je za jedne osobne stranice poput moje uspjeh. Drago mi je dodje toliko ljudi, i zahvalan sam im sto potrose malo vremena i na ono sto ja pisem. Nema granice, posjet moze padati i rasti, ja se nadam da ce rasti. No, bez obzira na broj posjeta, ja cu pisati, i za mene je to neka vrsta terapije.
6. Kako vec rekoh gotovo svakodnevno si na blogu, zanima me koliko vremena dnevno/tjedno trosis na svoj blog? Kad govorim o utrosenom vremenu ne mislim tu samo na vrijeme potrebno da se otipka novi post nego i na dizajniranje, istrazivanje za obradu neke teme, ucenje o nekom novom alatu i slicno. Jednostavno, koliko vremena mislis da bi dobio kada bi se sutra prestao baviti blogom.


Prije sam puno vise vremena trosio na dizajniranje i takve stvari jer sam sve radio sam. Pocetkom ove godine Web.Burza, dakle profesionalci, je sve dizajnirala i isprogramirala, kako bi se mogao fokusirati samo na pisanje.
Istrazivanje, ovisi od teme do teme, neke mogu napisati (i za novine) bez da ista istrazujem. Najvise mi vremena uzmu brze&kratke vijesti, tako da dnevno potrosim u prosjeku 3-4 sata na borja.org, nekad i vise, uglavnom dosta vremena mi uzme, ali to je gust, pa ne mogu uopce gledati na taj nacin
7. Postoje li neka znanja koja nemas a vjerujes da bi ti da ih imas bilo ugodnije, zabavnije, udobnije ili jednostavnije blogati?


Kung fu ;) Vjerojatno da, ali ne mogu se sjetiti

8. Sto bi se moralo dogoditi da prestanes pisati blog?


Stvarno ne znam, apokalipsa? Kraj svijeta kakav poznajemo? :) Mozda malo stanem na loptu u jednom trenutku, ali za sada, svakodnevni update.
9 . Sto mislis o blogerima koji svoje dobrouhodane blogove koriste u komercijalne svrhe za promociju novih proizvoda?


Pa ako je jasno naznaceno da je rijec o reklami, to je u redu, ali prikriveno oglasavanje, ako se otkrije, moglo bi unisitit njihov blog. I sam sam imao ponudu da diskretno promoviram jedan proizvod, a bez da korisnicima kazem kako sam za to placen, sto sam naravno odbio.
10. Sto mislis koliko je borja.org vazan na hrvatskoj blogerskoj sceni? Osjecas li obavezu napisati novi post?


Ne znam koliko je vazan, nadam se da oni koji dodju nadju nesto i za sebe, odu zadovoljni i vrate se. Sto se pisanja novog posta tice, ne osjecam obavezu, imam drugi problem. Nije da se meni pise svaki dan, ali naletim jednostavno na neku informaciju/dobar post/tekst koji bi zelio podijeliti sa svima :) I onda to i napisem.

---------------------------------------------------------


Eto, dosli smo do kraja drugog intervjua. Moram priznati da mi je Borja ispao bas cool. Malo drugaciji nego sto sam zamisljao, ali to je pozitivno.

Preko vikenda cu vas pustiti na miru, a u ponedjeljak slijedi novi interview...

9 komentara:

Anonimno kaže...

vidim uhodavaš se... čuj, a da ipak razmišljaš o knjizi... mislim, ideja se plaća :)))

neutrino kaže...

@666999 - Dobro, dobro - evo, ako ikad objavim knjigu ti ces dobiti postotak od prodaje ... pazi samo da imas dosta mjesta za vagone lov koji ti sljeduju ...

Anonimno kaže...

Ma bravo neutrino, čestitam na još jednom zanimljivom intervjuu i na iskrenosti :)
I ja sam bila kod borje nekoliko puta i priznajem da se isprva nisam snalazila. Nije da je tako jako komplicirano, samo zahtijeva malo više vremena dok se ne prebaci mod u glavi da je stranica složena drugačije nego što sam ja navikla.
Zanima me tko je sad na redu za intervju...Jesus Q? :)))

neutrino kaže...

@ Trill - nemoj sad i ti, natjerat cemo Borju da preuredi stranicu da bismo je mi laici mogli citati ... :-)))

A bas necu reci tko je slijedeci ... strpite se do ponedjeljka ujutro ili do nedjelje kasno navecer za one koji se bas ne mogu strpiti ...

Anonimno kaže...

Jako dobro Neutrino. Skroz sam zadovoljan s izborom pitanja i s Borjinim odgovorima.

Anonimno kaže...

Kad ćeš mene pitati štogod? :P

neutrino kaže...

@ rock roll - Oces doci vidjeti kako na ista pitanja odgovaraju drugi blogeri?

@ Ariston - kad narastes ;-)) :p

Unknown kaže...

Itekako

Anonimno kaže...

Šteta što te skinuše s cool liste. Big Brother iskustvo, stari..