Ovo je prica o tipu zvanom Tajp ...

Ukradoh Mufasi ideju za naslov, ukradoh Mraku ideju za seriju interviewa... cak se i decki s Blogariata mrste jer su oni htjeli napraviti seriju interviewa s blogerima ...

No, bez obzira na sve, ja trenutno zbilja uzivam sto s vama mogu podijeliti ove postove. Svi blogeri kojima sam postavio pitanja odgovorili su i svojim odgovorima pomogli u mojem trazenju smisla.

Danas vas castim jos jednom legendom. Ovaj covjek vlada rijecima kao rijetko tko. Iako sam gradsko dijete sa vrlo ogranicenim dozivljajima sela - kad Tajpvrajter krene opisivati jutarnje oranje - tocno osjetim kako je to. A i kad pise o Carugi, o muskarcu bez zene ... ma kad Tajpvrajter pise o bilo cemu to je samo za sjest i citat. Necu vas uvjeravati, ako jos niste kliknite pa procitajte.

Moram li posebno objasnjavati zasto je Tajpvrajter medju intervjuiranima?




Interview je ovdje:


1. Trazeci prvi post na tvom blogu nisam uspio naci niti podatak od kada blogas (nije vrag da smo poceli u isto vrijeme - sijecanj 06), a niti kako ti je uopce palo na pamet pisati blog? Pisac koji zeli doci do publike ili nesto drugo?

Da, izgleda da smo i Ti i ja poceli istovremeno blogati. Ne znam otkud mi ideja da otvorim blog, nekako se to dogodilo samo od sebe. Kako se nisam mogao prisiliti da pisem samo za sebe, blog mi se ucinio kao idealno mjesto za prezentirati svoj rad,svoje price, i odmah dobiti reakciju javnosti (ako je uopce bude). Moram priznati da sam se u pocetku veselio komentarima i reakcijama citatelja na price kao beba zvecki. To veselje nije ni danas nista manje.

2. Neki aspekti tvojeg bloga su mi uzor. Smije li se znati tko su tvoji uzori? Tko su ljudi cije blogove obavezno citas i cijim blogovima bi volio da tvoj blog nalikuje (kad velim "nalikuje" ne mislim konkretno na dizajn ili na teme ili na publiku - mislim na bilo koji segment)?


Mozda zvuci prepotentno, ali je doista tako: Tajpvrajter nema uzora i bilo bi lose kada bi moj blog bio usporediv. Postoje blogeri ciji rad izuzetno cijenim.
Prije svega mislim na autore 'knjizevnih' blogova, ali volim i mnoge koji se bave svakodnevicom, pa i intimom. Premda nisi pitao, postoje blogeri koje uopce ne cijenim, a nalaze se na najodabranijim listama.

To su ljudi koji ne znaju nista napisati, a da to ne ispada kurcenje vlastitom (umisljenom) velicinom.
Nekada sam na njih reagirao, sada ih ignoriram. Da, ne volim i nepismenost.


3. Objavljujes prilicno cesto. Osim pisanja prica - ima li tvoj blog i neku dublju svrhu? Zelis li njime jos nesto postici ili mislis da si sad dosegao maksimum?

Hvala Ti za ovo da objavljujem cesto. Mislim da bih mogao i cesce.

Drugi dio Tvoga pitanja gotovo je uvredljiv jer najdublja i jedina svrha moga bloga jest objavljena prica. Tajpvrajter.blog.hr je moje mjesto za rad, tu su moje price koje zelim skupiti na jednome mjestu i, ako Bog da, jednoga dana ukoriciti ih.


4. Kako premoscujes virtualni i stvarni svijet? Imas li iskustava sa ljudima koji su te prepoznali u stvarnom zivotu preko bloga i sto mislis o blogerima koji koriste vlastito ime i prezime?

Virtualni svijet je zabavniji, pametniji,duhovitiji, obzirniji, pazljiviji... od stvarnoga.Upoznao sam neke blogere i bili su upravo onakvi kakvima su se predstavljali na svojim blogovima. O blogerima koji koriste svoje ime i prezime na blogu ne mislim nista posebno. Ako to vole, zasto ne?
5. Koliko pratis i koliko te zanimaju posjetitelji tvojeg bloga? Smatras li broj posjeta tajnom i trebaju li je blogeri tajiti? Postoji li neka granica koju zelis dostici i sto ces kad ju dostignes?

Svatko tko je ostavio komentar kod Tajpa moze biti siguran da mu je Tajp uzvratio posjet. Drzim da je to, naprosto, pristojno. Bloganje nema granicu, zato je ona nedostizna.
6. Koliko vremena dnevno/tjedno/mjesecno trosis na svoj blog? Kad govorim o utrosenom vremenu ne mislim tu samo na vrijeme potrebno da se otipka novi post nego i na dizajniranje, istrazivanje za obradu neke teme, ucenje o nekom novom alatu i slicno. Jednostavno, koliko vremena mislis da bi dobio kada bi se sutra prestao baviti blogom.

Provodim puno vremena na blogu. Puno stvari provjerim prije no sto sjednem pisati pricu. Naprimjer, kada sam pisao 'Sjecanje na jednu krusku', zvao sam Vocarski centar u Zagrebu da bih provjerio neke stvari oko zivota krusaka. Zvuci smijesno ali je istinito. Zeni s kojom sam razgovarao moja pitanja nisu bila nimalo smijesna, premda sam joj rekao da mi njeni odgovori trebaju kako bih napisao pricu o jednoj kruski iz moga djetinjstva. Kada bih prestao pisati na blogu ne bih dobio nista. Jebes vrijeme ako je ono praznina.

7. Postoje li neka znanja koja nemas a vjerujes da bi ti da ih imas bilo ugodnije, zabavnije, udobnije ili jednostavnije blogati?

Ne postoje. Znam sve sto mi treba. Otvorim editor,napisem post i objavim ga. To je sve sto mi treba,ostalo me ne zanima.

8. Sto bi se moralo dogoditi da prestanes pisati blog?

Ne znam.

9 . Sto mislis o blogerima koji svoje dobrouhodane blogove koriste u komercijalne svrhe za promociju novih proizvoda?

O tome mislim sve najbolje. Ako mogu prodati svoj rad, zasto ga ne bi prodali.
Sto je u tome lose?

10. Sto mislis koliko je tvoj blog vazan tvojim citateljima i na hrvatskoj blogerskoj sceni, a blogami i sire? Osjecas li obavezu napisati novi post?

Nekako bih se mogao zakleti da je moj blog vazan mojim citateljima. No, moj je blog, jednako tako,apsolutno nevazan na blogerskoj sceni. Zvuci kontradiktorno, ali nije. Niciji blog nije vazan na blogerskoj sceni. Osjecam odgovornost prema citateljima, dakle, osjecam i obavezu da napisem post.




I tako, zavrsen je jos jedan intervju. Tajpu sam se vec jednom ispricao zbog malo nezgodne formulacije onog pitanja o dubljem smislu bloga.

Necu najvaljivati preostala dva interviewa - reci cu samo da se i te kako isplati svratiti ovdje u petak i slijedeci ponedjeljak ...



UPDATE:

Zbog silnih prituzbi na nemogucnost komentiranja na ovom blogu evo kratkih uputstava o tome kako komentirati:

1. Kliknite na brojac komentara ispod posta. To je zapravo link koji ce vam otvoriti stranicu sa komentarima.


Photobucket - Video and Image Hosting

2. Nakon toga pronadjite odgovarajuci prostor za komentiranje i u njega upisite svoj komentar

Photobucket - Video and Image Hosting


3. Pogledajte odmah ispod prostora za komentiranje i vidjet cete nesto slicno ovome (ovisno o rezoluciji - moguce je i da ce malo drugacije izgledati ali ce uvijek biti odmah ispod prostora za komentiranje)


Photobucket - Video and Image Hosting


4. Sad je potrebna uzasna koncentracija i svicarska preciznost. Kliknite misem u rupicu pored rijeci "other" - vidite li gdje pokazuje strelica?

Photobucket - Video and Image Hosting


Cim kliknete u rupicu pored "other" ona ce se zacrniti a vi cete u dvije kucice (zaokruzene crvenim) moci upisati svoj nadimak i svoju web adresu. Kazem "moci cete" jer nije obavezno.

5. Kliknite na veliki narancasti gumb "Publish your comment"

I to je to. Ajd sad da vidim kako vam ide ... ;-))

27 komentara:

Anonimno kaže...

@Tajp - superićka intervju. nego, sve se nešto bojim da iza tebe slijedi upravo onaj koji ti je ukleo tipkovnicu u komentaru na tvoj zadnji post :P

neutrino kaže...

@ anonimni - :p :p :p e nije!! Slijedi nesto sasvim drugo. Neces pogoditi pa je uzaludno i pokusavati ...

Anonimno kaže...

Nema logike. Mislim, zašto je Voćarski centar u Zagrebu, kad se svugdje po Hrvatskoj (uključujući i Goli otok) proizvodi više voća nego u Zagrebu?

Anonimno kaže...

Čestitke za intervju! Pročitat ću ih sve. Komentari mi kod nekih nisu uspjeli. Svakako neutrinov odabir učinio je da ću vas čitati!
lucija9
p.s. nisam uspjela poslati komentar s imenom bloga?

Anonimno kaže...

Aaaa, pa što odmah ne kažeš, čovječe !?!

Anonimno kaže...

ma daj, ne mogu vjerovati da smo zbog ta dva genijalca svi morali prolaziti kroz poniženje slikovnih uputa za komentiranje!!!

Anonimno kaže...

ljudi ti ne odgovaraju ne zato sto ne znaju kako se salju komentari, nego zato sto je ovo totalno glupo. tebi sluzi za promociju, a ispitanim za njegu tastine. ali kog drugog to moze zanimati? i ljudi nisu glupi da ih vrijedjas kako ne znaju slati poruke, kao sto si drsko ostavio komentar kod tajpa. ljudi ti nemaju sto napisati, s tim se pomiri. kog briga za ovo?! osim tebe i evo sad tajpa. s tobom nesto stvarno nije u redu kao sto i pricaju.

Anonimno kaže...

Tajp je stvarno jedan od najjačih pričopričalica na blogu. Znam ga čitati i ne ostaviti komentar što je vjerojatno greška, ali kad mi je bedasto stalno pisati jedno te isto "kako je ovo lijepo" i slično :)
Neutrino, a zašto prije nisi napisao kako se komentira? Ja sam morala sama skuživati ;)))

neutrino kaže...

@ lav - ja se isto slazem da nema logike ... nema logike, znas ti onaj vic kad je Mujo trazio od fakultetskog profesora da mu objasni sto je to logika?

@ lucija9 - nadam se da ces sad uspjeti.

@ jezdi - ne kuzim zasto je to ponizenje? Ako vec znas kako se to radi, ne moras citati.

neutrino kaže...

@ marelica - jako sam ti zahvalan na komentaru. Ozbiljno, ne salim se. Prvo, cijenim kad se ljudi potrude napisati sto misle. To mi dodje kao da mi porucuju "inace si dobar, ali ovo ti je bezveze".
Tako gledam i tvoj komentar. Evo - ova moja "promocija" uskoro zavrsava, samo su mi jos dva interviewa ostala za objaviti i onda se vracamo na uobicajene teme.

E sad bih te tu pitao, a vidim da se u moj blog razumijes - kad znas sto je glupo i sto ne bih trebao pisati - mozes li iznijeti svoje misljenje sto ne bi bilo glupo i sto bi to druge (tebe na primjer) zanimalo?

A mislim da si moj komentar kod tajpa pogresno shvatila. Prema tajpu sigurno nisam bio drzak.

O tome sto ljudi pricaju zbilja ne mogu nista reci. Jednostavno ne znam sto ljudi o meni pricaju jer o tome ne pricaju meni. Sad ne znam da li da se brinem ili da se umislim zbog toga sto sam predmet prica ... Zbog tastine bih te sad rado pitao sto to ljudi pricaju, ali znam da mi ionako neces reci.

@ trill - eh ti se javi ... nemas post ispod 150 komentara :-))
I meni je tesko nesto komentirati kod tajpa kad su njegove price tako lijepo zaokruzene, svi koncici lijepo podvezani i nemas se za sto uhvatiti. A sam sebi zvucim blesavo kad dodjem pa velim "lijepo".

Nisam prije pisao kako se komentira jer, s obzirom da jezdim po mnogim blogovima, do sada sam vidio razne nacine ostavljanja komentara i ovaj mi se nije cinio posebno kompliciranim. Uz to, stalno nesto prchkam po blogu, dodajem, azuriram i oduzimam kojesta. Razmisljao sam u jednom trenutku da sastavim i jedno pravo uputstvo za upotrebu, ali su mi onda neke druge stvari dobile prioritet.

Oprosti zbog izgubljenog vremena, trudit cu se ubuduce bolje objasniti stvari.

Anonimno kaže...

neutrino, eto zašto te volim kao blogera. ovom retorikom odgovaranja podsjećaš me na Ivana Pavla II :)

neutrino kaže...

@ stroke - sve je dobro dokle god ne podsjecam na Papu strumpfa ...

Anonimno kaže...

joj, neutrino, sve smo to prošli, barem tebi ne moram objašnjavati da se šalim :))) još nek se tajp i mufasa nađu pogođenima, pa mogu odmah okačiti razmaknicu i enter o klin :)

neutrino kaže...

@ jezdi - sorry, malo sam napet ovih dana pa mi je tesko prepoznati ironiju i kad je vidim napisanu. A i poklopilo se s kajsijinim komentarom ...

Anonimno kaže...

@ Neutrino, još se samo nisi ispričao na način da ti je sorry što ti je bilo sorry. Dosta više finoće.

Anonimno kaže...

Osim toga, samo dan kasnije od Lava, uspio sam se i ja ulogirati. Yesssss!

Anonimno kaže...

@jezdi - a zašto tvoj nick ne pusti svoju PLAVU krv?

Anonimno kaže...

a tebi, tajp, čestitke na osobnom rekordu u logiranju.

neutrino kaže...

Ma gle ti njih, ovdje ste nasli svoj pjescanik - nevaljalci jedni! (brundao je neutrino zadovoljno seretski se smijuljeci sebi u brk)

Anonimno kaže...

Hvala, hvala.

Anonimno kaže...

aouita!

(I ja se ovim odjavljujem za danas.)

Anonimno kaže...

u pičku, prokužili su me da ni ja nemam pojma :( bolje da se povučem u anonimuse...

Anonimno kaže...

Kako se odjavis?

Anonimno kaže...

evo, ne znam ni ja izaći.

Anonimno kaže...

ah, konačno...

Anonimno kaže...

Sigurno si skrhan od skrhane ti iluzije da sam plavusa.

Anonimno kaže...

odlican imtervju. ma samo ti radi imtervjue dobri su ti za citanje i zanimljivi. pusti ove sto seru. naravno da se ovo ne mora svakom svidjati, pa ljudi moji nek ne citaju. bilo bi glupo kad bi svi ljudi na svijetu imali isti ukus. cestitka na odabiru tajpa za imtervju, jer stvarno ima sto za reci.
zivijooooooooooooo