RSS for dummies

Ovaj tekst pojednostavljuje neke omiljene tehno pojmove do bola. Zato preporučujem onima koji znaju što je RSS da navrate neki drugi dan. Danas ovdje objašnjavam što ni meni samom do nedavno nije bilo jasno.


Tako, jesmo sad sami?


Samo vi (koji se sa tim glupim RSS-om i nekim FEEDovima susrećete unaokolo a nikako da skužite koji je to vrag) i ja koji sam do nedavno bio u istoj situaciji?

Sad ću ja vama objasniti što je RSS i čemu služi...

Evo ovako: Vi volite čitati moj blog - jel'da? Naravno. Zato i jeste ovdje.

Uzgred, ako ste na gornje retoričko pitanje odgovorili negativno lijepo vas molim da prošetate. Ovdje nemate što drugo raditi osim čitanja ...

Osim mojeg bloga vi volite čitati i neke druge blogove, jel'tako?

E sad, čitanje blogova oduzima vrijeme. Ali još više vremena protratimo otvarajući blogove naših omiljenih blogera samo kako bismo otkrili da taj dan nisu ništa napisali.

Ja, recimo, volim u pauzi za ručak pročitati nekoliko blogova.

Prije bih otvorio svoj blog i kliknuo redom na sve linkove mojih omiljenih blogera i onda ili čitao ili zatvarao prozore ako nije bilo ništa nova.

Blogova koje pratim ima podosta i vječito sam imao gomilu otvorenih prozora. Onda se neki sporo otvaraju, pa izgubim živce, pa je ponekad i internet spor. Ponekad ja prođem u 12 a bloger objavi u 12:15...

I sve tako.

Mislio sam si - "Oh kako bi lijepo bilo kad bi meni kompjuter sam rekao "Zrinka ima novi post", ili "Otkako si zadnji put gledao Herostrat je objavio 3 posta"...

Bilo bi to lijepo, zar ne?



Onda sam skužio da tako nešto postoji.


To nešto se zove RSS.

Kratica je kao i sve te IT kratice grozno bedasta. RSS zapravo znači Really Simple Sindacation što samo za vas prevodim kao "Zbilja jednostavna raspodjela". Ono što se tu dijeli su sadržaji iliti postovi na blogu.

Praktički, danas već skoro svaki blog "podrzava RSS". To će reći da se ne morate sami mučiti kako svojim čitateljima učiniti dostupnim vaš blog - netko je to već učinio za vas ...

Tako da mi laici koji pišemo blog uglavnom ne moramo brinuti za naše čitatelje.


Ali ostaje nam problem - kako da mi čitamo druge u miru? Tj kako da nam ne promaknu postovi dragih nam blogera???


Kad sam se raspitivao, dobre duše naprednih blogera savjetovali su mi da si instaliram neki program koji će po netu za mene obilaziti i skupljati informacije tko je od meni važnih blogera nešto objavio.

Ja sam se zbilja trudio, našao sam te "agregatore" ili "readere" ili kako li ih već zovu. Instalirao sam ih nekoliko (jednog po jednog, naravno) ali s obzirom na moja siromašna znanja ništa nije radilo.

Jedan mi je "pronašao" sve Mufasine postove na njegovom blogu i ni za živu glavu ih nije htio "zaboraviti" kad bih ih pročitao. Što će mi informacija da na nečijem blogu ima 154 posta?

Drugi me je uredno "otkapčao" s interneta svaki put kad bih ga pokrenuo.

Treći danima nije nalazio ništa nova ...

Neki su tražili neka silna prava kod instalacije, neki su se tukli sa mojim antivirusnim programom i slično.

Uza sve to - na poslu ne mogu ništa instalirati na računalo. Sve instalacije se rade on-line i radi ih ovlaštena IT ekipa. Jesu podmitljivi, ali već ih mitim čokoladom kad mi zatrebaju hitne stvari zbog posla. Uz to - i njih kontroliraju, zar ne?


I tako sam razočaran odustao.

Rekoh, taj RSS je možda zgodna stvar, ali jednostavno je za mene prekompliciran i nedostižan. Kao i let na Mars, recimo.



E, ali onda sam negdje (a sad mi je ko psu krivo sto se ne sjećam gdje) za oko zapela usputna informacija da Google ima RSS reader.

Bila je to neka, onako bezveze izrečena opaska na nekom ultra techno sajtu na kojeg sam valjda greškom natrapao ...

Otišao sam na Google i malo čitajući o njihovim uslugama - otkrio to blago ...

Predstavljam vam stoga sada to blaženo dostignuće i rješenje svih mojih problema. Ova fantastična usluga mogla bi i vama olakšati surfanje i čitanje blogova kao sto je to učinila meni.
Ovo nije reklama. Nitko me ne plaća za ovo. Sad ako je Guglu ostalo kaj sitnog od kupovine youtubea, neću se buniti ...


Kako to radi?

Evo ovako.



Kliknite na ovaj link.

Otvorte account na Googleu (to je lako, treba vam samo aktivna e-mail adresa i ništa drugo).

I za minutu ćete moći sa samo nekoliko klikova složiti popis svojih omiljenih blogova i drugih azuriranih siteova.

Korištenje je užasno jednostavno i što je najbolje - nema nikakve instalacije. Sve je na internetu i vi se ne morate ništa brinuti da vam se čeprka po računalu.

Najljepše u svemu je dodavanje blogova koji vas interesiraju.

Ne morate znati ama bas ništa. Ne morate tražiti nikakve linkove, nikakve ikonice - ništa.

Samo u svom Readeru s lijeve strane nađete zelenu naljepnicu "Add subscription" ulijepite web adresu bloga koji vas zanima ( http://www.neutrinohr.blogspot.com/ će biti prvi, zar ne?) i kliknete na "Add" ... sve ostalo radi Google sam.

Ono što se meni desilo je da sam kad sam unio sve blogove koje pratim opet imao šumu postova. Ima, naime, nekih blogova koje površno pratim, ali koji su skupni blogovi (kao i pollitika.com recimo) i zato imaju strašno puno postova dnevno.

To pak znači da bi mi u readeru jako dominirali pa bi mi se drugi blogeri izgubili u moru njihovih postova.

Onda, postoje neki blogovi koje obavezno moram pročitati, a postoje neki koje čitam kad stignem.

Za te svrhe u Readeru vam služe "registratori" - tj. "folders". Lijepo kliknete na "Manage subscriptions" i otvori vam se popis svih adresa koje ste readeru zadali da prati. Onda svakoj od njih odredite u kojem registratoru ima stajati (ja sam svoje inventivno nazvao 1, 2, 3 i 4) i Google vam sve složi kako volite.

Kad dođete drugi put, vaš će vam Reader lijepo predložiti sto da čitate i pustiti vas da u miru bložjem pročitate nove postove svojih omiljenih autora.

Ja posebno volim što je dizajn uredan i nenametljiv pa mi omogućava da direktno iz readera čitam one blogove koji imaju naporan ili blještav dizajn.

Ako poželite nešto komentirati dovoljan je jedan klik i već ste na originalnom postu na blogu gdje ga je vlasnik i objavio pa onda možete i komentirati, vidjeti stare postove, komentare i drugo...


Eto - zar nije fenomenalna stvar?!?!?!



Ja sam se oduševio i čim sam ga počeo koristiti svoje sam stare linkove odložio na zasebne stranice. Tako da ako nekoga zanima sto čitam, tamo to može vidjeti, a ovdje mi ne stvaraju gužvu.

---------------------------------

Ako slučajno imate Internet explorer 7.0 onda najvjerovatnije znate da on već ima RSS u sebi.

Ja sam IE7 tek instalirao i još se nisam usavršio u njegovom korištenju, ali mi se čini da ima problema sa nekim blogovima na blog.hr-u.

Neki pak rade sasvim OK.

--------------------------------

LOŠA VIJEST


Blogovi na servisima bloger.hr, bloger.ba i još nekima ne podržavaju RSS. Ako čitte nekog na tim blogovima preostaje vam samo da klikate kao i do sada ...

-------------------------------

PAZNJA, PAZNJA, PAZNJA

ISPRAVAK KRIVOG NAVODA


Frano kaze
A provjerih - ne laze

Da se i bloger.hr-ovi blogovi mogu pratiti preko Google readera (tj da imaju taj famozni rss feed)

Ali je kod njih malkice zeznuta stvar.

Naime, ako samo prekopirate adresu nekog bloga s bloger.hr-a u odgovarajuci prozorcic readera i kliknete na Add - reader ce vam javiti da nema rss feeda.

Tj. javit ce da vam ne moze pomoci i da pisete dugo pismo g. Babicu i zamolite da ugradi RSS u svoj blog servis.

No medjutim, izgleda da se radi o problemu koji je lako rjesiv i sa nasim skromnim kapacitetima.

Naime kako je Frano lijepo objasnio bloger.hr ima RSS!!

Evo sto treba uciniti da bi u Google readeru citali blogove sa bloger.hr-a:

Kopirajte adresu bloga kojeg zelite citati u odgovarajucu kucicu na readeru (znaci isto sto bi napravili i za bilo koji drugi blog).

Zamislimo da iz nekog razloga zelite citati moj blog s blogera.

Ta adresa je http://neutrino.bloger.hr/

Kad ste je ulijepili u reader, a prije nego sto se kliknuli na "Add" treba samo rucno dopisati jedno "rss/" (bez navodnika)

Tako da ce vam u readeru pisati http://neutrino.bloger.hr/rss/

I tek onda kliknete na "Add" i stvar radi ...

Jupi, sad znam i to. Sad cu moci citati i trolokvea i delusion i feelgooda i groznog ... ma super ...

KRAJ ISPRAVKA KRIVOG NAVODA

KRAJ ISPRAVKA KRIVOG NAVODA



P.S. Inače, postoji i jedan mali trik za vas koji ste pomislili da me možete čitati iz readera pa da vas moj brojač nece registrirati. Podesio sam blog tako da se u RSS readerima pojavljuje samo početak svakog mojeg novog posta - tako da ćete za čitanje mog bloga ipak morati dolaziti ovamo ... :p :p :p

No vaš će vam reader reći da imate po što dolaziti ;-))





Nadam se da sam barem nekome ovim postom pomogao.


Na kraju samo da vas obavijestim da sam bio marljiv preko vikenda i da je link KNJIGE na gornjoj lijevoj strani sada aktivan

Uživajte ako vas knjige zanimaju.

Ostalo mi je unijeti još pedesetak naslova, ali kostur je tu ...

33 komentara:

Anonimno kaže...

Na brzinu pregledano ovo i knjige; ovo me zanima , ali sad ne stižem, vraćam se prvom prilikom. Na knjige ću se vraćati svakako, o nekima nemam pojma, ali o svima koje su meni poznate se slažem s tvojim sudom. ???

(čini mi se da mi je anti-spyware javio gomilu problema vezanih za ovaj tvoj tracker; je li to moguće?)

neutrino kaže...

@ ??? Ne znam o kojem trackeru govoriš. Od novog imam samo onaj drugi tracker kojeg si mi ti preporučila. Prvi još nisam instalirao.
A i taj drugi mi se ne sviđa. Iz nekog razloga on broji svega 30% posjetitelja koje broje druga dva brojača ...
Pustit ću još malo da vidim hoće li se opametiti, ali čini mi se da nešto baš i ne valja s njim ...

Anonimno kaže...

1. http://www.freehitcounter.net

2. http://my6.statcounter.com

1. pamti i do tisuću posjetijelja
2. je meni još draži, pamti dugo i daje ti svu moguću statistiku, ima i mapu svijeta itd.

Ovaj koji si ti prvi imao pamti samo 20 zadnjih posjetitelja, ili se ja varam.
Rekli su mi da ako su dva na istoj adresi mogu smetati jedan drugom.

Ja od jučer imam taj tvoj i počeli su neki problemi. Program je to malo skenirao i javio da mi tracker pravi probleme. To mi se već jednom desilo s nekim talijanskim counterom, potvrdili su mi i drugi koji su imali taj isti. Kad smo ga maknuli problemi su nestali. Osim toga ovaj koji si ti prvi imao jako kasni, bar mi se tako čini.

???

Anonimno kaže...

Meni si pomogao!

Anonimno kaže...

proučeno - napravljeno - odlično - hvala!!
???

Trillian kaže...

E baš ti hvala :) Pojma nisam imala šta je to konkretno taj RSS, gdje to naći i kako se time služiti. Slijedim tvoja uputstva koja čak ni meni nisu komplicirana :)))

Anonimno kaže...

Ups, kako sam se sad to potpisala? Eto mi kads e hvalim kako mi sve to skupa dobro ide, zeznem u komentaru :)

neutrino kaže...

@ ??? -
1. ne broji mi sve posjetitelje
2. Jos nisam instalirao.

Meni moj tracker ne pravi nikakve probleme. A imam ga vec mjesecima. Ako i kasni (jesi provjerila setup vremenske zone?) mene to ne smeta. Counteri mi sluze za orjentaciju - ne trebam real-time info.

Tocno je da vidim samo zadnjih 20 posjetitelja, ali sa mojom citanoscu - to i nije neki problem. I inace mene vise zanimaju agregati, nego pojedinacni ljudi.

Drago mi je da ti je post pomogao.

@ Feisty - bas mi je drago da sva ova pisanija nije bila uzalud.

@ Trill - Pa zar sam i tebe uspio uvjeriti ... oh sad cu se umisliti ...

YouTube HR kaže...

Bloger.hr blogovi imaju rss... link do njih jeste: http://imebloga.bloger.hr/rss/

Anonimno kaže...

tri covjeka u camcu! a o psu da i ne govorimo!

javi kad procitas, bas me zanima kaj mislis, obozavam tu knjigu, precitavala sam je stalno sve dok mi je nije netko ukrao.

Anonimno kaže...

I ja čekam razgovor o tri čovjeka u čamcu, a dok čekam kuham čaj ne gledajući u čajnik!
???

Anonimno kaže...

@ ???: a ja trazim cetkicu za zube i pjevam saljive pjesmice :))

neutrino kaže...

@ frano - hvala ti puno na komentaru. Evo sam ispravio odmah pogresku i to na svim blogovima.

@ k - ma vec sam procitao, ali u pradavna vremena. Sad moram ponovo.

@ ??? - pa zasto bi morala gledati u cajnik dok kuhas caj? Kaj tvoj ne zvizdi?

Anonimno kaže...

odlicna informacija

Anonimno kaže...

cccc, zezaš me; ma možda i ne zezaš budući da si davno čitao "tri čovjeka..." To je knjiga koju svakako treba čitati bar tri puta u svakoj deceniji. Da ti kažem koliko je ja puta pročitah (uh taj aorist). E neću:))
dakle: (ja imam svoj primjerak već ???? godina) deseto poglavlje: "hirovi čajnika i kako se nositi s njima" - ... Ako primijeti da čekate i da ste nestrpljivi, nikad neće propištati (čajnik). Morate se udaljiti i početi s jelom kao da uopće ne namjeravate piti čaj. Nipošto se ne smijete osvrtati i promatrati ga ... dalje čitaj sam :)))
???

Anonimno kaže...

@K - samo pazi kako vješaš sliku na zid :))
???

Anonimno kaže...

procitala jucer, ostala textless, pa danas uz caj.. ma petica samo takva. fakat si odlicno objasnio RSS.

(pravi biznis lengvidj, rekli bi moji podno sjeverna pola)

neutrino kaže...

@ grozni
O-ho-ho jos jedan happy customer ... bas mi je drago da ti se svidja.

@ ??? - Ne zezam te, napisao sam da se uopce vise ne sjecam o cemu je knjiga. Samo se sjecam da mi je bila dobra ... Danas sam provjerio i u 10 poglavlju zbilja se govori na temu "Contrariness of tea-kettles, how to overcome". Nisam citao unaprijed ali vjerujem ti na rijec.I jedva cekam da ta knjiga dodje na red.
I vidim da ste ti i k razvile neke svoje interne fore. Ja se smijuljim i pretvaram da kuzim vic ... :-)))

@ zli_girl - Uz caj? Uz caj? Pa nemoj reci da je takav bad???
Znam da nisam objasnio nista od RSS-a. Nitko tko procita ovaj moj tekst nece nauciti niti sto je RSS niti kako radi, niti gdje su zameci ideje niti tko ga je izmislio.
Ali ce najvjerovatnije uspjeti skuziti kako znati kad je netko objavio novi post na blogu. Nekako mi se cinilo da je to bitnije znanje. Nadam se da se slazes :-)

Anonimno kaže...

Zamisli da za sve što nam je u životu više ili manje potrebno, za sve čime se služimo da bi nam život bio lakši, ljepši, zanimljiviji... znamo ishodište, zametke i cijeli evolucijsko-revolucijski tijek, sva teorijska razmatranja, putove od prototipova do konačne realizacije koja će nam to čudo izniklo iz ljudske mašte, iz ljudskog intelekta, izraslo pod snažnim čovjekovim mišićima, donijeti na stol.

Nije mi potrebno znati kako radi RSS, kakvi to mali ljudi trče nitima mreže svih mreža da bi meni dostavili podatke koji me zanimaju. Dovoljno mi je bilo da mi ti ostaviš link i da samo naslutim čemu bi mi to moglo poslužiti.

u potpisu: ajd pogodi

Anonimno kaže...

Hvala Neutrino,bit ces sigurno na mom popisu!!!

neutrino kaže...

@ ??? - na odgovor zli_girl me je inicirala ona rijec "objasniti. KAd malo bolje pogledam i kad procitam da sam u uvodu rekao da cu "objasniti sto je RSS" vidim da to ipak nisam ucinio.
Znam da mi zli_girl to i nije zeljela predbaciti, ali me njezin komentar potakao da skuzim da zapravo nisam objasnio ono sto sam posao objasnjavati.

@ zvrk - ma nisam ni sumnjao.

Anonimno kaže...

pa zar sam ja jedini anonymous ovdje?
???

neutrino kaže...

@ ??? - jesi, jesi ... svi mi ostali imamo nickove ;-))

Anonimno kaže...

imam, imam, a imam ja i pravo ime, i stavljeno je "na izvolte", al" ga ti ne znaš naći; a nas si učio kako da koristimo sve što se nalazi na tvom blogu :))

hajde čitaj Tri čovjeka... prava literatura za ovo godišnje doba

neutrino kaže...

Ne znam ga naci? Pa ostavih komentar, zar ne?
Nisam ja kriv sto ga ti jos moderiras ...

Anonimno kaže...

prvi put sam na tvom blogu u google sam upisao "o rss u" i prvi je bio tvoj blog. imaš korisnih informacija, ni ja do sada nisam točno znao što je rss.

neutrino kaže...

@ anonimno - dobro došao. Nadam se da si stavio ovaj blog u RSS feeder pa ćeš od sada biti čest gost. :-))

Anonimno kaže...

a cemu jos sluzi taj rss? ni meni nije nikad bilo jasno sto je to rss. jel se s tim pravi sajt ?

neutrino kaže...

@ Anonimno - ne, sa RSS se ne pravi sajt. RSS je tek dodatak kojeg neki siteovi imaju kako bi njihovi korisnici mogli bolje pratiti sto ima novo.

Anonimno kaže...

Ah, dobro, hvala!

neutrino kaže...

@ anonymous - nema frke, samo ti pitaj. Inace, ako kod komentiranja odaberes opciju "other" mozes unijeti bilo koji nick pa te necu vise morati zvati "anonymous". Sad smo vec stara skvadra - razmijenili smo dva komentara ... ;-))

Anonimno kaže...

Hehe, evo onda cu te poslusati ;)
Mozda budem pitala jos ponesto. pozz

neutrino kaže...

@ giselle - dogovoreno. Znaš gdje me možeš naći.