A sto sad?!?

Evo, gotova je serija interviewa.

Intervjuirao sam devet ljudi cije blogove redovito pratim, ali ne samo zato sto ih redovito pratim ili zato sto sam u nekim prijateljskim odnosima s njima (stovise s nekima od njih nisam do ove prilike razmijenio niti jednu repliku) nego zato sto mi se cini da bas tih devet blogova sadrzi ponesto od onoga sto bih ja htio imati, ali eto - nemam.

Ugrubo receno, htio bih biti duhovit kao Mufasa, zabavan kao Jezdi, otkacen kao Stroke, pisati majstorstvom jednog Tajpa ili razumom Zrinke, biti seriozan kao Mrak i potkovan kao Borja, dostojanstven kao zli_girl i omiljen kao Ribafish ....

Zasto bas devet?

Zato sto me bilo strah dodati i deseti blog na tu listu. Zato sto bi to bilo zaokruzeno. Zato sto bi bilo konacno. Bilo bi to kao reci - to je tih deset a ostali su druga liga.
A nisu. Imam ja veliku listu blogova u koje se ugledam i kojima na necem zavidim.

Odabrao sam bas ovih devet i zato sto su medjusobno dovoljno razliciti, ali i zato sto sam bio, kako sam to njima vec napisao - u fazi trazenja svrhe bloga i sto s njime zapravo zelim postici. (Zato ona pitanja o dubljoj svrhi bloga itd.)

Naime, vrijeme koje sam poceo posvecivati blogu postalo je znacajno u mojem danu. Nije da se direktno necega u zivotu lisavam zbog bloga, ali u svakom slucaju mogao bih ovih sat-dva dnevno trositi i na nesto drugo (obitelj, citanje, spavanje, pospremanje - you name it). No, trosim ga na blog. Nemam drugih hobija, ne pravim modele aviona i ne radim brodove od sibica - pa sam sebi oprastam ovu zabavu. A i prilicno sam naucio citajuci i pisuci, komentirajuci i igrajuci se s dizajnom. Tako da si utvaram da ima nesto dobro sto sam naucio iz svega ovog.

E, ali sad kad vise nisam na blog.hr-u nasao sam se u situaciji da zapravo ne znam sto bih htio.

Kad sad procitam onaj moj prvi post kad sam pocinjao pisati blog, jos uvijek sam nekako "tu" sa time sto zelim od bloga, ali sam htio malo provjeriti neka moja razmisljanja u razgovoru s ljudima koji mi nesto znace.

Od lipanjskog razlaza sa blog.hr-om puuuuuno mi je vremena oduzelo traganje kud cu sa svojim blogom, ceprkanje po html kodovima tulbar ovaj-onaj sajdbar ovaj-onaj boja FFF000 ili FFF001 prored ovakav il onakav, slova sim-tam i slicne gluposti. I jos nisam sasvim zadovoljan.

Onda gledam po nekim blogovima koje pratim i divim se kako su si ljudi sredili blogove ko vurice. Sve ti je tu, mozes satima kopati i pregledavati i sve ti je nekako zgodno i pregledno. Tako bih nesto i ja htio. Pa sam si slozio na brzinu "pomocne stranice" da rasteretim blog od raznih kerefeka koje sam natrpao na margine

Onda pogledam u brojac posjeta pa kad vidim da imam 6 posjeta od cega su 5 mojih ulogiravanja i jedan tajvanac koji je kliknuo na naslovnicu bloggera bas u one 2,3 sekunde kad je tamo stajao moj netom objavljeni post - postavim si pitanje ima li smisla igrati se sa svim tim gadgetima i cincilatorima kad to ionako nitko ne cita.

Onda se postavlja i pitanje sadrzaja - tocnije, da li je moje pisanje uopce nekome inetersantno i ako je, zasto je? Mislim, glupo bi bilo da ja pisem dizertacije o slobodi govora ili pravu glasa, ravnopravnosti zena ili diferencijaciji nivoa na Propilejima a da se ljudima cita o maloj neutrinki i njenim ljubavnim jadima ... i obratno.

Meni je nevolja sto mislim da mogu i ovako, a mogu i onako. Mogu se zezati i pisati duhovite pricice iz zivota (ne zabavno kao Jezdimir, ali na tom tragu) a mogu i zajahati neku ozbiljnu temu i sloziti poneki dubokouman post u kojem ce skoro svaka biti "na svom mjestu".

Optuzuju me neki da sam interviewima zelio promociju, da sam povladjivao tastini blogera s kojima sam razgovarao... To je vrlo istinita optuzba. Ja zbilja zelim da ljudi citaju moj blog. I zbilja bih volio da on bude jedna od nekoliko stranica koje cete otvoriti uz jutarnju kavu. Jesu li mi ljudi odgovorili zbog tastine ili zbog pristojnosti - ne bih znao, ali ionako ne volim psihoanaliziranja na temelju jednog postupka. Svim sugovornicima najljepse zahvaljujem, ja sam ih pristojno pitao ono sto me zaista zanimalo i jako sam zadovoljan i zahvalan na odgovorima koje sam dobio. Puno toga sto sam cuo poslozilo je neke kockice u mojoj glavi. Nisam mogao nekoga pitati za misljenje i pri tome biti bezobrazan ili napadacki, a s obzirom da se radi o ljudima u koje se ugledam - nisam ni imao razloga biti agresivan.

Elem, sad kao da mi je malo jasnije kuda dalje.

Nije bas da bih htio blogom pomicati brda, ali jos me muci ona fair trade markica na cokoladi. Tako da kad postignem neku pristojnu citanost opet cu vas daviti s Krasem i sa svime sto sam u medjuvremenu saznao. A i njih blogami...

Uz to, u pripremi su i neke dobre ideje drugih blogera koje mi se jako svidjaju i u kojima kanim ucestvovati ... ;-))

A sto se tice tema o kojima volite citati kod mene, ako vas zamolim da napisete cega se dobrog od mojih postova vi sjecate onako na prvu loptu - hocete li to napisati u komentare ovog posta?

18 komentara:

Anonimno kaže...

Iskren savjet: ti samo piši, publika će dolaziti sama.
Nevjerojatno je koliko se ljudima poklapaju interesi, koliko god oni "čudni" bili, a to se najviše vidi na blogu.
Pišeš svoje, ništa ne sluteći, kad ono: par stotina ljudi svaki dan dođe da vidi što si novoga rekao!
Dakle, bez puno razmišljanja i planiranja!

Anonimno kaže...

ja sam tek počela otkrivati svijet bloga i kao nešto malo piskarati. Ni sam neznam o čemu mi je blog (ili o čemu bi trebao biti) tako da se slažem sa ovim što je aljoša rekao...sviđa mi se način na koji pišeš i mislim da ću češće svraćati na tvoj blog.pozdrav.

Anonimno kaže...

gle, tvoj blog je jedna od nekoliko stranica koje otvaram uz jutarnju kavu (sve češće bez kofeina). mislim, nema to veze s čašču koju si mi ukazao. još uvijek smatram da
nisam the one that should be..

čitanosti glede, morti ti mogu pomoći. javim se mailom.


čega se sjećam? mhmm.. well, prije svega, tvoje muke po računalima. :D)))

ps. pozdravi najdraže.

Anonimno kaže...

Prvo, možeš li popraviti link koji vodi sa tvog starog bloga na ovaj? :)
Nevjerojatno, ali obično baš tim putem dolazim k tebi.
Čega se sjećam? Sjećam se čudnih stvari. Kad si tražio ime bloga..(zato si mi i zapeo za oko, "jedno zgodno zvučno ime" mi je bila fenomenalna ideja) pa kad si svaki tjedan mijenjao to isto ime pa nisam znala koji si, pa naravno Kraša i cijele te akcije, pa onda ono o pedofilima, pa o upisima na fakultet, pa o tvojoj zabrinutosti gdje nam je nestala Jade, pa...neću više. Dosta ti je ovo :))

neutrino kaže...

@ Aljosa - hvala na savjetu. Tako sam i poceo, ja pisao - ljudi dosli. Ja se odselio, pa rekoh da pitam prije nego sto nastavim po svom. Inace, kad mi velis "bez puno razmisljanja i planiranja" ja umrem od smijeha. Ja razmilsjam i planiram kako cu izvesti jutarnjii odlazak u kupaonu, a kmoli ne o cemu cu pistai na blogu ... :-))

@ pinkpropaganda - drago mi je da ti se svidja. Samo ti svrati. Povedi i frendice ;-))

@ zli girl - O interviewu necu - tu sam sve rekao. O citanosti - cekam mail. Uf muke po racunalima - ne diraj me tamo gdje boli ... upravo smo uveli SAP a yours truly je odredjen da bude Power user ... pa kud ce suza neg na oko ... Preneo sam pozdrave i one tebe pozdravljaju.

@trill - popravio sam link. Imas minus zbog njegovog koristenja i plus zbog upozorenja pa si opet na nuli. Hvala ti na prisjecanju - vidim da pamtis ozbiljnije teme. Dobro, pisem "ne izostavljati ozbilje teme".

Anonimno kaže...

Dobar dan, ha, sjećam se ja mnogih tvojih postova (nećeš vjerovati, ali navraćah ja ovamo i prije nego dobih ključeve Alkionovog bloga). Sjećam se posebno postova koje si smjestio u kategoriju "kultura" i, naravno, onih pod skupnim nazivom "hrana". "A što sad" pitaš. U svakom slučaju nemoj da ti padne na pamet da više ne pišeš ili da pišeš manje. Ne želim ti laskati, ali pišeš čitko, pitko, zanimljivo, i po mom skromnom sudu
odskačeš daaaaleko iznad mnogih blogova koje pratim. Meni, npr, duguješ neke stvarčice (nadam se da s moje strane nije nešto propušteno): o suvenirima, još o hrani, o nekim parkovima ako se ne varam itd.
Intervjue neću komentirati (de gustibus...) jer se ne slažem u potpunosti s izborom, odnosno s obrazloženjem izbora ispitanika. Ali, to je tvoj stav i tvoje mišnjenje, ponavljam - u ovom slučaju dajem ti pravo na njega (u slučaju "pršut" NE!)
pozdrav od nas 3?

Anonimno kaže...

SAP? ERP? mljac. i like it. mogu doci na par dana kod vas? :)))

nego, mail o'so. cekam odgovor

neutrino kaže...

@ ??? - citam tvoj komentar i sve smisljam odgovor i dodjem do kraja, a ono bomba!!! 3? 3? 3?!?!?!
Kako da ja nakon ove diverzije odgovorim na tvoj komentar? Ne mislim odustati samo malo trazim pravu formu. Sve cu te tvoje stvarcice opisati i ilustrirati. Samo mi treba malo vremena i malo organizacije (s moje strane). S tvoje strane, znas sto treba - komentirati.
Ali daj pojasni - 3?!?!?!

neutrino kaže...

@ zli_girl - mos doc kad god hoces ali ERP je smece kakvog nema ...
Idem citat mail ...

Anonimno kaže...

Ne razumijem, ali baš NE razumijem!
Zašto bomba? Pozdrav od na 3?. Pozdrav od nas tri upitnika! Što je nejasno. Pa sjećaš nas se valjda, mi smo provjetravali Alkionov blog. Mi smo 3?.
(ma dobro, jedna osoba se krije pod tim nazivom koji u sebi krije množinu, a i Alkion ti je pokušao nešto objasniti; nisi shvatio?!)
(naravno da ću komentirati, čim me dirneš u živac)

Anonimno kaže...

Hm. Ono da si ovdje ko i ja. Prvo mi to upalo u oko. Stas', povrsna sam.

neutrino kaže...

@ ??? - eh za mene skuziti treba malo pojasnjenja ... dakle, ja tebe iz nekog razloga, a o tome smo vec pricali dozivljavam kao zensku osobu. A cuvao/la si kljuceve Alkionovog bloga - a Alkion je definitivno zensko. Tako sam ono "nas 3" shvatio kao malo drugaciju najavu ... upitnik sam naravno zanemario. Rekoh, to se zgrbio neki usklicnik ... Jel sad jasnije?

@ xiola - ma naravno ... nisam ni mislio da ti citas postove :p :p :p

@ k - uf, dosla si mi kao narucena za podizanje morala ... duboko zahvaljujem na lijepim rijecima. Ovaj vikend se planiram baciti na azuriranje linka na knjige. Svecano obecajem ...

Anonimno kaže...

Alkion je ŽENSKO???!!! To objašnjava štošta!
A ti (i) mene doživljavaš kao žensko? Čudno mi je da mene netko uopće DOŽIVLJAVA, pa još k tome kao žensko.

(ha, sad vidim da su tebe nekad doživljavali kao finog starijeg gospodina; no dobro da kažem kako te ja doživljavam: kao finog gospodina srednjih godina, privrženog obitelji, ali i karijeri, pomalo tvrdoglav, ali miroljubiv, inteligentan, obrazovan, širokog polja interesa, ponavljam -tvrdoglav, ali bezopasan.
(što je to u meni ženskasto?)

neutrino kaže...

@ ??? - no da - to se strucno zove "idiotski lapsus". Htjedoh, naravno reci da je Alkion musko. Ali sam napisao zensko ... skroz ste me vas dvoje spetljali ...
Nisam rekao da si ti zenskast(a) rekoh da se radi o mom dozivljaju/ S obzirom da iz nekog razloga spol skrivas, ja sam bio slobodan zamisliti te kao zenu.
Opis moje malenkosti kao da sam ga ja pisao, jedino za ono "bezopasan" nisam siguran. Jel to nesto kao "mlakonja" i "papak" ili vise "dobrocudan", "sirokogrudan" i "blage naravi"? ;-))

Anonimno kaže...

Eto mene po prvi puta. Iako ima velika količina dobrih blogova teško je na svaki naići. Tvoj sam našla iz lista drugih ljudi i mislim da ću ga malo bolje i pomnije čitati. Šaljem pozdrave

Anonimno kaže...

"Mlakonja" i "papak" uopće ne postoje u mojem vokabularu, pa čak ni u nekoj metafori, pleonazmu ili nečem sličnom. A kad bi moj doživljaj neke osobe i bio takav, ta osoba sigurno ne bi dobila moju pažnju.
Hajde, napiši nešto lijepo pa da se fino "posvađamo". ???

Anonimno kaže...

mislim da je Kraš akcija bila prvo što sam kod tebe pročitala i od tada citam uz kavu kad god stignem gdje god ti bio:)) a pisi o bilo cemu:)

neutrino kaže...

@ gali - dobro ti meni dosla ... samo se ti lijepo udobno smjesti, sad cu ja ...

@ ??? - nesto lijepo pa da se opet "posvadjamo"

@ vrazja - evo jesam ...