Lord Mayor Show

Slijedeći 800 godina dugu tradiciju London je u subotu izašao na ulice pozdraviti prolazak svojeg lorda gradonačelnika.


Lord Mayor je danas više manje počasna titula koju nosi izabrani predstavnik onoga što se zove City of London, uz što se radi pojašnjenja još dodaje i "square mile" ili kvadratna milja.

Ne radi se o funkciji koja danas predstavlja ikakvu stvarnu moć jer ta leži uz titulu Mayor of London - a to je striček koji upravlja cijelim gradom (Greater London). Lord Mayora biraju Londončani svake godine iznova i svake ga godine šalju na potvrdu monarhu.

Radi se o tradiciji koja potječe iz 1215. kad su to učinili prvi put. Kralj se, naime, htio osigurati da mu lord najmoćnijeg grada neće biti netko nezgodan, pa je zadržao obvezu potrvrđivanja izbora građana.


I od tada, svake godine, bila kuga, požar, rat, bombardiranje, bez obzira na sve - Lord Mayor mora na potvrdu kralju. A građani izlaze pozdraviti ga na tom putu koji je nekad bio i prilično neizvjestan (tko zna što će kralj učiniti s izabranikom) pa je zato trebalo dobiti i prethodni blagoslov nadbiskupa u katedrali Sv. Pavla.

Prilika je to da uz Lorda Mayora u procesiju krenu i sve moguće udruge građana.


U subotu je u nešto više od sata pred nama prošlo 144 organizacije. Cehovska udruženja, gilde, trgovci, banke, taksisti, dobrotvorne organizacije, škole, bolnice, komunalci i svi mogući rodovi vojske u rezervnom sastavu.



Ovo su recimo - cvjećari. S obzirom na sveprisutnost cvijeća u engleskim kućama i englesku zaluđenost vrtovima (pričao sam vam o flower showovima) jedna od značajnih grana gospodarstva.



Ovu priliku koriste da se jednom godišnje predstave i raznorazni čudaci sa starinskim automobilima. Pardon, htio sam reći entuzijasti :-))



U povorci je puno djece. Ima ih u pratnji organizacija za odrasle, u članstvu raznih pleh-muzika, ali i u povorkama škola, dječjih centara, humanitarnih organizacija, centara za socijalnu pomoć i slično.



Ove je godine, potpuno izvan vremena i prostora događaju nazočio i Djed Mraz. Neka od banaka mislim, poželjela je amerikanizirano sudjelovati u procesiji. Odudarao je malo, ali u sveopćem šarenilu, neka i njega.


Kako rekoh, procesiju iskoriste i razne humanitarne i socijalne udruge da londončane podsjete na svoj rad i na svoje slogane. Ovo je udruga koja se bori protiv droge i nasilja.



Prolazak Londonskog sveučilišta. Sveučilište ima 34,000 studenata i oko 3,300 zaposlenih. Nije mi baš sasvim jasno zašto su ih predstavljala ova djeca osim ako se nije radilo o poruci da budućnost počiva na mladima ...



Vatrogasci su za ovu priliku izvukli svoje starinsko vozilo i prošpartali gradom...

A onda nekoliko skupina konjanika od kojih su ovi bili najslikovitiji


I konačno - kulminacija. U zlatnoj kočiji koja je inače izložena u gradskom muzeju provezao se i sam Lord Mayor. On je već tradicionalno u trenutku prolaska ispred nas pozdravljao mnoštvo okupljeno s druge strane ulice. To je nevjerovatno. Ovo nam je treći put na Showu i svaki put kad prolazi kočija Lord Mayor pozdravlja ljude na drugoj strani ... bez obzira gdje mi stajali i s koje strane bili.


Nakon povorke trk do Sohoa na ručak.
Jednom ću vam drugom prilikom opisati Nando's i što se tamo fino jede.
Onda opet trk do rijeke na vatromet.




Naime, u sklopu proslave Lorda Mayora na baržu usidrenu usred Temze, između Waterlloo Mosta i Mosta Crnih Fratara (Blackfriers) postavi se hrpa raketa i onda točno u 17:oo krene 15 minutni briljantno korografirani vatromet. Fenomenalno je gledati kako se svjetleće rakete rasprskavaju nad gradom pojačane odsjajem s rijeke. Pri tom su i zgrade s druge strane prigodno osvjetljene i sve u svemu - pravi spektakl.




Ove godine nisam slikao vatromet, ali zato vam podvaljujem par od pretprošle godine.





Toliko za danas.
Posebna vijest za Zli_girl: Ševčenko dao gol u Chelsijevoj subotnjoj pobjedi 4:0 nad Watfordom . Ostala 3 je dao Drogba, ali od toga dva na Ševinu briljantnu asistenciju.
Uh, ovaj je vikend bio krcat događajima. Nedjelju ću vam opisati nekom drugom prigodom...
------------------------------------
E da skoro sam zaboravio - sad možete komentirati i na knjigama. Uspio sam iskopati neki feed za komentare pa ćemo vidjeti kako će to ići ... navalite slobodno.

13 komentara:

Anonimno kaže...

800 godina jedne tradicije! Zaista impresivno...
Više sreće dogodine s odabirom strane ulice :)

Anonimno kaže...

dojmljivo. wish i were somewhere..
pozdrav najdrazoj londonskoj obitelji.

ps. znam, gledala sam. (i skakala od veselja) nije valjda da ti licim na nekoga tko propusta tekme milana ili chelse ove sezone, hm? :D)))

neutrino kaže...

@ liby - je, a ako ne budemo imali doći ćemo i opet iopet i opet ...

@ zli_girl - somewhere ili here? Pozdrav i vama dvoma. p.s. ma što ja znam ... možda ti je promaklo ...

Anonimno kaže...

Bas smo veceras gledali na DVD 'V is for Vendeta'kada Parliament ode u zrak i zavrsi s vatrometom.
A vatromet i na tvom blogu.
Super slike.Duga tradicija.

Sjećanja kaže...

Eto, baš sam lijepo prošetala ulicama Londona, malo vam zavidim na ovakvim događajima koje mi baš i ne možemo svakodnevno (ni svakomjesečno)doživjeti. Malo šarenila ne šteti pa makar sve zajedno i nije mnogo više od čuvanja neke tradicije.
Pročitala ja i Tetradu - ali - hm, ja i nogomet. Međutim, to si tako opisao da sam vam i tu pozavidjela i poželjela se naći na toj utakmici. Vjeruj mi - ovo ti je veliki komplimet.

Sjećanja kaže...

tetrardu - (pogrešno sam napisala) iskreno, ne znam što to znači

neutrino kaže...

@ zvrk - nisam gledao ... jeste i vi bili?

@ Vlasta - ma dobro nije ovako bas svaki dan, ali skoro stalno se ponesto dogadja. No, to i jest ljepota zivota u Londonu. Gdje ce toga bit, ako ovdje nece?
Glede tetrarde - ne brini se. To sam izmislio, doslo mi. Naime kad je 5:0 veli se "petarda" (zbog broja 5 u rijeci petarda). Sad je bilo samo cetiri pa sam skovao tetrardu ...a zvucalo mi zgodno.

Anonimno kaže...

Vidio sam to na TV ali nisam znao o cemu se radi, a kako sam lijenj mrzilo me traziti na internetu.
Eto sad zahvaljujuci tebi znam.

Anonimno kaže...

Jel to ono sto se zove Corporation of London, odnosno, the City of London? Najbogatija opcina u UK. A preko Blackfriars mosta prelazim dnevno 2x u velebnim First Capital Connect vagonima pa me nekako uvijek steze u zelucu kad ga vidim/kad ga se spomene. Asocijacije na poso i to.

Anonimno kaže...

iju! ja bi onakav auto...! da imam auto, takav bi imao.

i ne mislim naravno na onaj vatrogasni.

Anonimno kaže...

a zakaj nema dalmatinera oko vatrogasnog vozila?

neutrino kaže...

@ grozni - pa nemrem bulivit ... ti i Xiola ko da ne zivite ovdje ... kuzio bih ja da si tek dosao pa se jos nisi ufurao, ali kako si ga uspio izbjeci?
@ xiola - da "square mile", corporation of London, City of London ... nego, zar ti ne volis svoj posao?!?! ;-))
@ ovajonaj - a kaj fali vatrogasnom?
@ k - razbjezali su se od pleh muzike ...:-)

Anonimno kaže...

Volim ga u globalu. Inace, pored mene moze past nuklearna bomba, ja ne bih primijetila.