Neutrino u mondenom Milanu - treći dio

Za one koji žele znati malo više:

Milanska je katedrala druga najveća u Italiji (iza rimskog Svetog Petra) i druga najveća gotička katedrala na svijetu (prva je seviljska).

Čitav plan Milana diktiran je odnosom prema katedrali, jer ulice ili vode prema Duomu ili ga okružuju

Gradnja je počela 1386. Trebao je to biti poklon nadbiskupovom rođaku Viscontiju koji se tek uspeo na vlast u Milanu umjesto svog omrznutog prethodnika Barnaboa. Projekt je bio ogroman i zahtijevao je podizanja materijala i gradnju na do tada nezamislivim visinama. U 15 godina do Viscontijeve smti gradnja je brzo napredovala, i već je bila napola gotova. Onda je skoro 80 godina stajala tako (a mi se nešto bunimo glede maksimirskog stadiona...). Malo je falilo novaca, malo ideja. Tek tu i tamo bi se ponešto dodalo. Onda je početkom 16 stoljeća gradnja ponovo krenula, završena je kupola, uređen dobar dio unutrašnjosti, ali je vanjština ostala bez ijednog ukrasa.


Photobucket - Video and Image Hosting



Do kraja stoljeća je gotički stil već izašao iz mode i štoviše je smatran tuđinskim pa je katedralu trebalo romanizirati. Postojali su planovi za dodavanje stupova i tristo drugih čuda ali to nikad nije učinjeno.

Svaki je nadbiskup kroz godine pomalo dovršavao katedralu. Jedan bi dodao prozore, drugi uredio kapelicu, treći napravio neki dodatak oltaru itd.


Photobucket - Video and Image Hosting


Onda je 1805. Napoleon (koji je u međuvremenu zavladao Lombardijom i spremao se postati kral Italije) - naredio da se fasada ima dovršiti. Obećao je sredstva iz fracuske riznice i u ciglih 7 godina cijela je fasada završena.

Photobucket - Video and Image Hosting


Francuska riznica nikad nije platila, ali je bar katedrala dobila svoj današnji izgled. Tijekom slijedećih godina dodane su i posljednje volte i tornjevi, završeni su kipovi na južnom zidu, zamijenjeni prozori... 06 siječnja 1965 dodana su posljednja vrata i taj se datum smatra krajem gradnje. Iako jos i danas ima nekoliko komada mramora koji nisu pretvoreni u skulpture, pa bi neka picajzla mogla reći da je katedrala još uvijek nedovršena ...



Nakon 620 godina ...


Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image Hosting


Mi smo se popeli na krov. Liftom. Fantastično je ... jednostavno se ne da riječima opisati. Neke slike će vem možda ponešto dočarati, ali ne garantiram. Uživo je zbilja veličanstveno.


Photobucket - Video and Image Hosting




Photobucket - Video and Image Hosting






Photobucket - Video and Image Hosting






Photobucket - Video and Image Hosting





Photobucket - Video and Image Hosting





Photobucket - Video and Image Hosting






Photobucket - Video and Image Hosting

--------------------------------------------

I da se malo pravim važan

Nije naročito udarna vijest, ali meni nešto znači ...

Moji brojači posjeta kazuju da je glavni blog na blogspotu jučer prebacio 10 000 unique posjeta.

Pa onda, i blog na bloger.hr-u ide istim tempom - od travnja do danas preko 10 000 (isto jučer - baš mi se lijepo poklopilo) s time da tamo skoro uopće ne klikam pa me brojač ni ne bilježi... a i nisam redovito objavljivao sve do polovice lipnja ...

Jedina je mana što me čitatelji bloger.hr-a ne žele komentirati. Ja sam im naime ukinuo komentare jer bi me uništilo da još moram pratiti i što mi tko komentira na kojem blogu ... Ostavio sam link na glavni blog i jasno ga označio, ali slabo tko dolazi s bloger.hr-a a komentara još i manje ...

Samo na mojblog.hr-u stanje nije ružičasto. Od srpnja svega 1000 unique posjeta. Unatoč tome što sam bar dva puta završio na naslovnici ... jednostavno me ne ide...

Razmišljao sam da ugasim taj blog zbog male posjećenosti, ali jesam li vam rekao da sam dvaput bio na naslovnici???

Eh, što ti je taština.

Uz ta tri a(tra)ktivna bloga objavio sam i nekih 4-5 postova na pollitici i skupio 750 čitatelja i 30-ak komentara.

Od nedavno sam i na xportalu. Tek 3 posta, ali tek sam počeo ...

A neki dan sam se uključio i u akciju cross-postinga na bloggeru ba ...

Sve u svemu, na svim blogovima posjeti me blizu 300 ljudi dnevno.

Možda je vrijeme da počnem sve ovo malo ozbiljnije shvaćati ...

7 komentara:

Anonimno kaže...

Hm, radili su ju duuugoooo a onda se oni u Barceloni žale da im nije završena... :)

Anonimno kaže...

cestitam na dvostrukoj obljetnici! to sto se poklopilo bih ja shvatio kao znak... ;)
(samo ne nzam za sta)

nego, "Do kraja stoljeća je gotički stil već izašao iz mode i štoviše je smatran tuđinskim pa je katedralu trebalo romanizirati"...

hm, nije li romanika bila prije gotike? mene su tako ucili, ali mozda su me lagali... ;)

Anonimno kaže...

Predivno izgleda.
Gdje nades vremena za sve te blogove?
Jel imas isti materijal na njima?

Sjećanja kaže...

Pozdrav, malo sam se izgubila, naći ću se pa ću se vratiti.

neutrino kaže...

@ Dr Luka - ma lijeni Talijani ... što ćeš

@ ovajonaj - hvala na čestitkama. Pazi gotika im je bila tuđinska (vidjeli su je kao germanski utjecaj), a romanika je ježi ga romanska, tj "njihova". Kužiš? Nema veze sa vremenom nego sa porjeklom - nešto kao "kak' su klesali naši stari ..." samo na talijanskom

@ zvrk - ma naravno - svi blogovi vrte iste stvari (na bloggeru.ba sad prvo idem sa par starih stvari). Na politici ima ponešto drugoh priloga, ali ništa posebno...

@ vlasta - ma ima vremena ...

Anonimno kaže...

Ne mogu do tvoga bloga sa mog bloga.
moram ici u history i na taj nacin na tvoj blog.
Zasto?

neutrino kaže...

@ zvrk - nemam pojma ... ja do tvog bloga mogu najnormalnije ...