Nježna je i osvježava. I košta oko 350 kuna po litri.

Pitate se kakva je to blagotvorna tekućina?

Ma nema frke - sad će to vama neutrino otkriti

Dakle, ovako to opisuje web-site vodećeg farmaceutskog lanca u Kraljevstvu, koji ima svoje dućane na svakom high-streetu u svakom gradu i godišnje drmne jedva 300 milijuna funti netto profita:



(ajde zamislite ovo pročitano npr. glasom Karmele Vukov-Colić - znate onako nježno i prenemažući se kao na reklami)

"Osjetljiva koža treba posebnu pažnju tijekom cijelog dana, i zbog toga je ovaj nježni facijalni sprej posebno formuliran da osvježava i vlaži. Hipoalergijski i bez mirisa, on rashlađuje u trenutku i osvježava kožu, pomažući u njezinoj zaštiti od isušivanja izazvanog centralnim grijanjem ili klimatizacijskim uređajima...

Bez Lanolina. Dermatološki ispitan."




Nije li to super?

Najbolje je što na bočici tog spreja jasno piše da ima samo jedan sastojak.

Koji?

Pa, zove se Aqua.

Aha, dobro ste me skužili - VODA

H2O.

Obična, čista voda.

U spreju od 125 ml. Po cijeni od 4 funte...

Kaže novinar Timesa, ta jedna jedina riječ - aqua - odaje konačnu pobjedu marketinga nad zdravim razumom.

I Boots je pred neki dan i službeno potvrdio da je njihov dermatološki ispitani preparat upravo ono što i piše na spreju - voda.

Voda skuplja od najfinijeg maslinovog ulja i skuplja od mnogih skupih alkoholnih pića. Kakvo zrijenje u hrastovim bačvama, kakvi bakrači. Voda koja košta preko 35o kuna po litri - to je braco moj biznis.

E sad je jasna ta zavjera protiv Hrvatske i sve to o čemu su g. Ivanković (jel se Ivanković zvao onaj koji se bojao da u EU neće biti sira i vrhnja?) i slični mu odavno pripovijedali.

Kad se Hrvatske rezerve vode valoriziraju po ovim cijenama - Brunejskog sultana možemo mirno poslati po šibice.

(To zato da pokažemo kako smo bogatiji od njega ne da mu sugeriramo samospaljivanje ... da ne bi netko pomislio ...)

No vratimo se mi sad Bootsu i njihovoj vodi u spreju.



Udruga potrošača upozorava kupce da čitaju sastav proizvoda kako bi bili sigurni da je ono što kupuju zaista ono što misle da kupuju.

I zapravo se bolji savjet i ne može dati.

Jer na bočici zbilja piše da je unutra voda. A to što ste vi mislili da se učinci vode ne moraju dermatološki testirati je vaš problem.

Bootsova glasnogovornica je stvar prezentirala ovako: “Sastojak u Boots Expert Sensitive Refreshing Facial Spritzu je voda. To je jasno navedno na pakiranju kao ‘aqua’...

Čekaj malo - aqua je talijanski i iako je grupa Aqua humpa-cumpala svojedobno na sintetiziranu poskočicu "Ja sam Barbie djevojka" nekako ne vjerujem da većina engleskih potrošača ima pojma da aqua znači voda ... možda je tu kakva pravna začkoljica, no pustimo dalje glasnogovornicu da glasno govori:

Isti je slučaj sa većinom drugih facijalnih sprejeva, jer blagotvorni učinak ima nanošenje fine vodene maglice na lice i dopuštanju da brzo ispari osvježavajući i oživljavajući kožu ...

Iako je proizvod u stvari voda, proces kroz koji ona prolazi je intenzivan i uključuje uklanjanje nečistoća i bakterija. Cijena proizvoda je kombinacija pročišćavanja vode i tehnologije koja je potrebna da bi se ona dobavila
."

Teta iz ureda koji se bavi trgovinskim standardima kaže da je sa Bootsom sve OK. Kaže da kupci mogu plaćati svoju vodu koliko god žele dokle god na pakovanju jasno piše da je unutra voda ...

Kaže i da ona priča o posebnoj formuli nije zavođenje kupaca jer se posebna formula može odnositi i na način dostave.

Meni se čini da se tu radi o posebno formuliranom načinu izvlačenja love od naivnih kupaca.

Toplo se nadam da će netko tužiti Boots i uzeti im brdo love.

I nemojte mi reći da su i Pepsi i Coca Cola isto prodavale vodu. Točno je da su prodavale običnu vodu iz vodovoda, ali nisu nikad ni tvrdile da prodaju "specijalno formulirani energetski napitak koji hidratizira i regenerira vaše tijelo vraćajući mu prirodnu elastičnost i izdržljivost" ili tako neku glupost. (Čuj mene, branim moral Coca Cole ...)

Hm ... sad mi je sinulo da je Aqua voda i na latinskom - a to znači da možda Boots ima pravo - mislim da su latinski nazivi sastojaka dopušteni ... ništa onda od tužbe. Izvući će se. Ajde barem onda vi budite pametni pa pogledajte naljepnicu proizvoda kojeg kupujete ...


(E da, tako vam je to kad u subotu kupim Times jer je u njemu besplatni DVD ... onda usput i pročitam te novine i nađem barem pet članaka koji su sjajna tema za blog ...)

11 komentara:

Anonimno kaže...

negdje na pola teksta mi je palo na pamet da na svemu piše za vodu među sastojcima aqua i onda sam se razočarala kad si na kraju to ipak shvatio... što sad reći... sve si već rekao... kao i obično... :)

Anonimno kaže...

Ove me podsjetilo kad su ona dva idiota iz "Bullshita" gnjavili ljude da potpišu peticiju za uklanjanje hidrid-2-oksida (H20)
"Nalazi se u rijekama i jezerima, čak i u vašem tijelu!"

Anonimno kaže...

Ma nije to posebno izvlačenje para. Nego prosto i jednostavno izvlačenje love.
Mislim da se na ovakvim primerima, može primetiti kako evolucija ne postoji. Kako ljudski mozak i sud, sve viže teži jedno običnom pacovu.

Anonimno kaže...

Na ovom bi moglo doktorirati 10 ljudi - od psihologa i psihijatara do stručnjaka za marketing i brand-ove. ;-)

Iako je posrijedi obično nasanjkavanje kupaca, ipak ih nitko nije prisilio to kupiti - sam dobro kažeš: treba čitati deklaracije.

Jednom prilikom sam bio u društvu gdje smo jednom Fincu poklonili Helf bombone i Efekta žvakaće gume i rekli mu kako je to izvorno hrvatsko. Čovjek nas je odmah sasjekao pročitavši deklaraciju: oboje se proizvode u Danskoj... Dakle, nije sve hrvatsko i treba čitati deklaracije.

Možda ovo nije moralno ili pravedno, ali čini mi se da je sve po zakonu i pravilima.

Anonimno kaže...

Citala sma o tome, slatko sam se nasmijala.

neutrino kaže...

@ jabuka - e da, ja sam ti takav - vrlo temeljit ... oprosti sto sam se sjetio latinskog. Necu vise ;-)

@ jimbo - :-D Nisam cuo tu foru, a fakat je odlicna

@ etotako - Mislis da bi stakori kupovali vodu u spreju?

@ linus - zanimljivo je da si spomenuo znanosti koje se bave ljudskim ponasanjem a izostavio sociologiju ... sad cemo to ispraviti, veceras ide jedan usudjujem se reci - dobar post na te teme :-)

@ zvrk - ja sam se isto nasmijao, ali ne bas slatko, vise onako s nekom gorcinom i u nevjerici. Ne volim kad zlocesti pobjedjuju ...

Anonimno kaže...

Ah, da, Avene je isti takav proizvod pred neke 3-4 godine masovno reklamirao kod nas, pa sam primjetila da su im trudnice posebno rado kupovale taj proizvod i prskale trbuh njime za vrućih ljetnih dana :-). Btw, talijanski se piše acqua, ovo bi onda bio latinski, vjerojatno.

neutrino kaže...

@ athena - e k vragu ... samo se sramotim. Al dobro, ionako mi talijanski u pismu nije nesto ...

Anonimno kaže...

hehehe nisi ni mogao skužit analogiju kad je nema :P

Anonimno kaže...

Vidiš, kad se pojavi neka takva fakinarija, ja gotovo počnem navijati za "zločeste".

Jest da me nerviraju, jest da bih dizala revolucije da ih satremo u korijenima - ali kada izvale ovakvu "delbojevsku" podvalu, što ću drugo nego se zavaliti i promatrati koliko je svijet lud, glup, frustriran i tako to :)

neutrino kaže...

@ linus - moram se ispricati, onaj dobri post na socioloske teme rastegao se u cetiri pa ce ici tek u ponedjeljak da stignem sva cetiri nastavka strpati u isti tjedan.

@ jabuka - analogija ili ne, trci u videoteku i posudjuj Casablancu ...

@ mastermind - e onda i tebi poseban poziv, budi tu u ponedjeljak ujutro. Bit ce serija postova o nekim fakinarijama i lakovjernicima. Nadam se da ce biti zanimljivo. Iako, mozda ce ti biti jasnije zasto ne navijam protiv naivnih.