Kuda svi tu i mali ... ja ... a zapravo sam se ja i prije ovog sjetio ...

Preko Aristonovog bloga došao sam do ovog zgodnog testa za utvrđivanje vlastite političke pozicije.



Zanimljivo. Mogao bih si ovo staviti kao banner, pa da čovjeku namjerniku odmah bude jasno s kime priča ...

"Oni koji pripadaju ovom polju uvjereni su da društvo može dobro funkcionirati samo ako su istovremeno zaštićene i osobne slobode svakog građanina i temeljna načela socijalne pravednosti. Radi socijalne pravednosti spremni su zanemariti načelo ekonomske efikasnosti, a uvjereni su da čvrste društvene institucije i tradicija ne predstavljaju vrijednost koja bi smjela na bilo koji način ograničavati prava. Teoretičar najbliži njima je John Kenneth Galbraith, a idealno društvo o kome sanjaju nalik je onima u skandinavskim zemljama."

Dobro, ja to možda ne bih baš tako napisao, ali nije loše za početak.

Kao polje nije loše, možda sam samo ispao malo previše lijev i previše liberalan. Ja bih sebe zadržao u tom kvadrantu, ali malo centralnije po obje osi ...

Ispadoh liberalniji od Pusićke i ljevlji od cijele hrvatske političke scene ... u svijetu sam desniji samo od Staljina i Mandelle ...

Sad, nije teško biti ljevlji od hrvatske političke scene, ali zar ni u svijetu nema nikog drugog?

Onda vidjeh da je Cronomy objavio postove u kojima je linkao i na Američki test. Teško žabu u vodu natjerati, pa sam riješio i taj test.

Fakat je vrlo sličan, ali su neka pitanja neobjašnjivo različita. Anyway, ispadoh kako sam i mislio malo umjereniji ...



Economic Left/Right: -4.38
Social Libertarian/Authoritarian: -5.59

Jesam li na hrvatskom radikalniji nego na engleskom?

Je li Hrvatski jezik imanentno radikalniji od engleskog?

Kod ovih testova dosta je važno i pogoditi sva podznačenja koja neka riječ nosi - možda je u tome stvar.

Sve u svemu, u prosjeku - nisam nimalo iznenađen.


Na jutarnjem sam riješio i drugi test - onaj gdje se vidi da li ste za SDP ili HDZ.

Nisam mogao vjerovati da su priređivači uspjeli pronaći 20 točki u kojima se vodeće stranke razlikuju. Pa sam pogledao pitanja malo bolje i otkrio dosta ponavljanja:

Hrvatska mora osigurati teritorijalni kontinuitet na svom krajnjem jugu
Novac poreznih obveznika bolje je uložiti u Slavoniju, nego u most do Pelješca

Ovo su dva pitanja o istoj stvari rekao bih - most do Pelješca.

Građani koji ne žive trajno u Hrvatskoj ne trebaju glasati na izborima
Na izborima u Hrvatskoj trebaju imati pravo glasa svi državljani Republike Hrvatske

Ovo mi je u oba slučaja vezano uz glasanje dijaspore, ili griješim?


Hrvatski proračun je stabilan i ne treba uvoditi nove poreze
Uvođenje poreza na imovinu dovest će do pada standarda građana
Komunalne naknade su socijalistički instrument i treba ih zamijeniti porezom na imovinu
Poslodavci koji svoj profit ulažu u razvoj poduzeća ne trebaju plaćati porez na dobit
Velika zarada na burzi mora biti oporezovana

Sve ovo mi vuče na jednu jedinu temu oko poreza gdje se dvije stranke ponešto razlikuju. Kužim da ima razlika, ali pet pitanja?

Glede pitanja "Razvoj industrije prioritet je hrvatskog gospodarstva" nejasno mi je koja to stranka zagovara stagnaciju industrije na sadašnjoj razini ili prioritet gospodarstva vidi u nečemu drugom?

U svakom slučaju, ispadoh jako sklon SDP-u - čak 70%, ali vjerujem da je test pogrešan. Kako rekoh, čini mi se jako nategnut da stvori utisak razlika koje zapravo ne postoje.

Jučer sam pričao sa nekim Talijanima i zezao ih u menzi. Naime, pitaju oni da li je pasta u juhi na današnjem meniju spaghetti ili noodles (noodles su kineski spaghetti) ... spopao me smijeh.

U oba slučaja radi se o dugačkim rezancima tijesta koji se kuhaju u vreloj vodi. U sirovom stanju razlike su minimalne. S obzirom na začine i dodatke pašta dobiva onaj prepoznatljivi ukus i konzistenciju, ali nikad ne bih bio u stanju otkriti da li su u juhi jedni ili drugi. Uvjeren sam da se i talijansku paštu može pripremati kao prilog kineskim jelima (uz kineske začine naravno) i da 99% ljudi ne bi uopće skužilo razliku. Osim talijana naravno. Kad se sjetim Klarinih špageta - pitam se da li su oni više spaghetti ili noodles ...

Onda sam plasirao onaj podatak koji navodno nije istinit da Eskimi imaju 19 (ili koliko li već) naziva za snijeg.

U oba slučaja (tijesto i snijeg) pričamo o pojavi koja je za većinu ljudi razumljiva vec sa jednom riječi. Rijetko čovjeku zatreba nekakakva razlikovnost unutar skupine, pa da bi išao izmišljati novu riječ.

Na žalost, bojim se da su naše dvije vodeće stranke sve bliže toj situaciji. Nekome spaghetti, nekome noodles, ali u biti - sve je to isto tijesto ...


--------------------


Inače, odlučio sam da ću popuniti rupe u neznanju i početi malo proučavati te ključne ekonomiste u originalu jer me sram da ih do sada baš i nisam proučavao. Svoje sam stavove popabirčio kojegdje, a neki su mi valjda "sami došli" ...

Znači, u program obavezne literature za 2008. spadaju Friedman i Galbraith ...

6 komentara:

Anonimno kaže...

hehehehe aaaaahaaaaa... :)))

sad mi je možda jasnije zašto su ovo ljeto skoro svi za isticanje razlike među jako sličnim stvarima govorili da je "sve to ista pašta"! hehehehehe vjerojatno nema niiikakve veze, al eto... palo mi na pamet... a opet... hu nouz... :D

btw... prepala sam se kad sam vidjela temu, ali ugodno si me iznenadio... o izborima, a zanimljivo... :-*

Anonimno kaže...

hej, mislim da smo to na forumu indeks rješavali u predneutrinovsko doba... lijevo sam to je sigurno, i liberalno, nešto više lijevo nego liberalno. Možda je to reakcija na tranziciju, bijedu i socijalu koju vidim oko sebe. Mislim, bila bih ja lijevo i u Švedskoj ali sigurno nešto manje.

E sad, ovako dvodimenzionalno, ne može se bolje predstaviti neg što jest ... no kad bi to išlo u tri dimenzije, bilo bi točnije. Naime zamisli ovo kao kuglu, sa prednjom (svijetlom) stranom kao demokratskom - ekstremi bi se uvijek dodirivali u jednoj točki nasuprot (kao totalitarizmi)- tako bi se i lijevi i desni ekstrem (Hitler, Staljin) trebali nekako nać rame uz rame. Na sličan način liberalizam i autoritarnost - jer ekstremni liberalizam bi doveo do anarhije a anarhija kao takva ne može trajati - nakon nje nužno slijedi najcrnja diktatura...

Anonimno kaže...

Economic Left/Right: -3.00
Social Libertarian/Authoritarian: -4.41

a na jutarnjem si za pola polja 'crveniji' od mene i skoro za jedno cijelo polje liberalniji.

ali zato sam na onom srugom testu 80% SDP-ova. :-P)))

Unknown kaže...

Da, jako me podsjetio tvoj zadnji dio s rezancima na Hebrangovu izjavu na chatu jutarnjeg.. Poljubac bez brkova je kao juha bez rezanaca! Čovjek pomisli da je lik normalan.. :)

Anonimno kaže...

Ja ispadoh 75% za SDP, a tek sam zrno desno od centra, i na pola puta između autoritarnosti i liberalnosti...

I dobra je usporedba špageta i rezanaca :-)

Anonimno kaže...

Auuuu... rješih test. Ja sam u gornjem lijevom kvadrantu... na granici druge i treće kockice... Malo jugoistočno od pape :D