Moj prijedlog za dodjelu Nagrade Grada Zagreba

Pisao sam neki dan o onim "zanimljivo" parkiranim vozilima na mjestima za vozače sa invaliditetom.

Ima na stranicama Hrvatskog saveza Udruga Tjelesnih Invalida jedan zanimljiv primjerak budale u srebrnoj KII.

Sjećate se onog magarca koji je svoje mega vozilo uspio parkirati preko čak TRI takva parkirna mjesta?






Postavlja se pitanje što bi čovjek trebao učiniti kad vidi da netko tako ostavlja auto?

Možete si zamisliti da ste upravo izašli iz svog auta i nedaleko od vas vidite tipa koji izlazi iz onog auta gore. Što biste učinili?

Da li bi s nevjericom gledali kako daljinskim zaključava auto i odlazi, da li biste spustili pogled kad bi prolazio uz vas ili biste rekli "Oprostite gospodine, nisam siguran da li ste primijetili, ali ostavili ste vozilo na mjestu označenom kao mjesto rezervirano za osobe sa invaliditetom ..."?

Ne morate sad ovdje pisati što bi vi učinili, ali dovoljno je da sebe zapitate.

I onda si zamislite situaciju u kojoj u po bijela dana trojica mladića izlaze iz bijelog volkswagen Pola parkiranog na mjestu za osobe sa invaliditetom.

Sjedite na kavi pored trgovačkog centra i dobacite im da ne bi tu smjeli parkirati ako nemaju invaliditet.

Slijedeća stvar koje ste svjesni je da se budite u bolnici gdje su vam u lijevo oko liječnici operacijom umetnuli dvije pločice koje ćete najvjerojatnije imati cijelog života.

Poslije vam ispričaju da ste nakon što su vas napali još uspjeli nazvati policiju, ali vam je onda nakon poziva muškarac iz ruke istrgnuo mobitel i počeo vas udarati u glavu nakon čega ste pali na pod. Napadač vas je potom pogodio mobitelom u prsa, a nogom u lice i pobjegao.

Davor Janječić je čovjek kojeg su tako zvjerski pretukla trojica nepoznatih napadača u zagrebačkom Sigetu.

Ovih bi dana u javnim glasilima trebao osvanuti poziv građanima i udrugama da predlažu istaknute pojedince za dodjelu nagrade Grada Zagreba za najviše zasluge i postignute rezultate u teorijskom i praktičnom radu u promicanju znanosti, gospodarstva, prosvjete, kulture, umjetnosti, športa, zdravstva, socijalne skrbi i svih drugih područja društvenog života u Gradu Zagrebu. Ovdje je prošlogodišnji takav poziv

Vidim da je Savjet za razvoj civilnog društa Ureda za Udruge Vlade Republike Htrvatske lani odlučio da će podržati prijedlog Hrvatskog saveza udruga Tjelesnih invalida da se Davora Janječića predloži za tu nagradu.

Ako imate marku viška i malo vremena možete i vi podržati taj prijedlog kad ovih dana u nekom oglasu vidite adresu na koju treba slati prijave.

Zašto mislim da Davoru Janječiću treba dati tu nagradu?

Na kraju krajeva - čovjek je zaslužan za jednu izgovorenu opasku u jedno zagrebačko poslijepodne. Što je u tome tako posebno?

Posebno je to što se Davor Janječić usudio postupiti kao najnormalniji građanin. Vidjevši nedopustivo ponašanje upozorio je prekrišitelja. A prekršitelj ga je za najnormalnije građansko ponašanje tako životinjski kaznio.

I time je ovu priču podigao na jednu sasvim novu razinu.

To je sada između NAS i NJIH.

NAS koji gledamo oko sebe to potonuće u bezakonje i nered. Korupcija, reket, kamatari, huligani, siledžije, mafijaši. Sve se to koti nekontrolirano po ulicama, ispija kavice po shopping centrima i ostavlja svoje nedodirljive metalne mrcine gdje normalnom čovjeku ne bi palo na pamet parkirati pa taman da negdje gori.

E pa, sad imate mogućnost, makar jednom i makar simbolično - odvaliti zvučnu šamarčinu svim tim papcima.

Kako tim bijednicima iz bijelog Pola, tako i onima zbog kojih su ta trojica još uvijek "nepoznati počinitelji".

Jedini poznati učesnik ovog srašnog dogašaja u našem susjedstvu je čovjek koji je sad i sam postao osoba sa invaliditetom zbog jednog običnog normalnog građanskog čina.

Eto zato mislim da treba pripaziti ovih dana i ako ugledate negdje oglas o ovoj nagradi - javite mi ili i sami pošaljite prijedlog. Bez obzira da li biste i sami na tom parkiralištu samo s nevjericom pogledom ispratili tu trojicu ili biste ih upozorili na žuto iscrtano parkirališno mjesto - imate priliku pružiti podršku čovjeku koji je učinio ono što bismo svi zapravo trebali - i zbog toga završio u bolnici.

4 komentara:

Anonimno kaže...

Dakle ovo objavljeno na mom blogu je esej iz Hrvatskog jezika, sa svim greškama i manama kojih sam ja svjestan, no gotovo je nemoguće obuhvatiti lektire i djela iz dvije i pol godine da to ne izgleda kao nabrajanje ili kao telefonski imenik kao što ga ti zoveš. Točno je da u tom tekstu nema mene, tj. ako me i ima da me ima malo, no to je ograničenost riječi. Sigurno je da me nema u samoj razradi teme. Ovaj esej nije savršen, čito sam bolje na istu temu.
Biblija nije sam početak svjetske književnosti, ali je početak. Oko tog se možemo ili ne moramo slagat, srednja škola kaže da je tako... A drugo, Školska Knjiga, Čitanka za prvi razred gimnazije: "Temeljna civilizacijska djela: Biblija", bez obzira na to kojoj civilizaciji pripadamo i kojem se civilizacijskom djelu baziramo Biblija će bit temeljno civilizacijsko djelo, kao i Talmud, Kuran, Vede, Ramajana, Mahabhatara, Pančatantra.
Književnost je zadana tema, dakle u tom pogledu je bilo zadano razmišljat i obradit ljubavnu bol.

P.S. Hvala na opširnom komentaru, cijenim to više od... "Super blog"! Pozz

Anonimno kaže...

Oki, poslah odgovor jer tu najbolje vidiš kad je ko na kaj odgovorio. A sad oba koma možeš brisat XD

Anonimno kaže...

Kako da pošteni bloger (blogerica ) ovdje ostavi komentar? Nikako, meni se ionako ni ne nadaš. Nema me nigdje. No dobro. Onaj auto kao da sam ja parkirala, samo ja ne bih baš na mjestu za invalide.
Što će biti za 18 mjeseci i tri tjedna? I kamo se selite? Možda se o tome već pisalo, ali ja sam malo izbivala.
Sad da vidimo hoće li ovo uopće ostati vidljivo.

Anonimno kaže...

Vidi se, al" se ne vidi tko sam, A ja sam lijepo napisala. Da sad probam biti malo pametnija:
dakle ja sam...