Poklon kojem se zbilja nisam nadao

Kad sam u subotu izlazio iz kuće primijetio sam da mi je poštar pred vratima ostavio paketić.



Ponekad se znalo desiti da mi dostavljači tako ostave neku knjigu koju naručim ili štogod slično što se ne može proturiti kroz prorez za pisma na vratima, ali sad sam se začudio jer sam prilično siguran da već neko vrijeme nisam ništa naručivao (obećao sam gospođi da sad jedno vrijeme neću ...)

Elem, pogledam na kutiju, a na njoj piše moje ime - znači nije ni neki susjedov paket greškom ostavljen kod mene.

I što ću, vratim se u kuću, vidim na paketiću je logo kompanije koja nam isporučuje i naplaćuje struju.

Pogledam unutra a tamo pisamce





Kaže ovako:


Cijenjeni korisniče

Evo sjajne ideje da smanjite račune i pomognete planeti

Kao lider na tržištu obnovljive energije u UK, odlučni smo pomoći vam da povećate svoju energetsku efikasnost. Zato vam šaljemo 2 štedne žarulje - da vam pomognemo da i vi učuinite svoj dio, a i da vam uštedimo nešto novca.

No, to ne mora biti sve. Mi u Southern Electricu imamo cijeli niz proizvoda i usluga kako bismo vam pomogli da učinite više: od boljeg planiranja, našeg novog programa nagrađivanja za energetsku učinkovitost koji vam plaća da štedite energiju, do naših krovnih i zidnih izolacija koji čuvaju energiju. (Mi nudimo čak i cijeli niz olakšica koji vam mogu smanjiti troškove tih radova ili ih čak učniti besplatnima!

Uz to, kao korisniku usluga Southern Electrica, me vam pružamo i ekskluzivne uštede prilikom kupovine štedljivih frižidera, perilica za rublje i suđe i mnogo više na www.thesouthernshop.co.uk



I stvarno, u kutiji dvije štedne žarulje:




Pa zar nije to lijepo od njih? Baš su mi popravili raspoloženje!


I inače sam prilično zadovoljan s njima. Ljudi koji dolaze očitati potrošnju su uvijek bili pristojni i profesionalni (barem kad god sam ja bio doma), a imaju i elegantan sistem gdje možeš sam prijaviti potrošnju putem interneta.

Računi su uredni, vrlo pregledni i jasni. Čak štoviše, daju i neke statističke podatke kojima vrlo jasno dočaravaju kolika je vaša potrošnja u odnosu na ostatak populacije.

I mogu vam reći da to strašno psihološki djeluje.

Kad na grafičkom prikazu lijepo vidiš da ti je potrošnja veća od najgorih potrošača, odmah više nemaš problema sjetiti se ugasiti svjetlo ili TV kad nisi u sobi, smanjiti grijanje, isključiti komp...

(Na zadnjem računu se vidi da smo uspjeli svesti potrošnju na razumne okvire. Još uvijek smo dobrano iznad prosjeka, ali barem smo unutar nekih normalnih gabarita.)

Zanimljivo je da ti na računima pokaži i kolika ti je potrošnja u odnosu na prethodne tromjesječja, pa možeš vidjeti i koliko si trošio u isto vrijeme lani ...

A da struja košta nenormalno puno - to je istina.

Ali tako je i kod drugih dobavljača. Gledao sam malo svojedobno koliko bi se dalo uštediti prelaskom kod drugog dobavljača i nikad to nije bila neka suma zbog koje bi se to isplatilo raditi. A uz to, nismo nikada ni planirali ovoliko dugo ostajati u UK.

Sve u svemu, ja sam se u subotu kao korisnik usluga na demonopoliziranom tržištu energenata sasvim dobro osjećao.

Ajmo sad privatizirati HEP!

3 komentara:

Anonimno kaže...

Kaže HEP da moje domaćinstvo spada u ona "bapska" domaćinstva što troše manje od 2000KWh godišnje.
A ne bih se ja baš toliko žurio s privatizacijom...

Anonimno kaže...

ajoj kad ćemo mi nešt takvog od HEPa doživjet...
Prije će nam poslat letak u kojem piše da 'obaviještavaju korisnike da iako se raznim medijima šire informacije da štedne žarulje štede struju u stvarnosti to nije baš tako. Naime, interna analiza HEPa pokazala je da bijela svjetlost koju proizvode žarulje ove vrste kod velikog broja osoba izazivaju zanimljiv poremećaj koji ih tjera da više vremena provedu za računalom, gledajući televiziju ili kopajući po hladnjaku čime u konačnici kućanstvo trši više energije nego što bi to činilo klasičnim žaruljama...'
popusti na potrošačku elektroniku?
eventualno ako koji 'rođo' iz HEPa ima drugo rođu u skladištu nekefirme koja se hitno treba riješiti serije hladnjaka il perilica C klase potrošnje struje...

neutrino kaže...

@ Jimbo – a sto fali privatizaciji?

@ Groovyrider – Ovaj citat to je fakat od HEP-a? ;-) A rodijaci se moraju pomagati, to je bar jasno …