3D snovi i filmovi, stari i novi ... ima još nešto na "ovi"?

Svog se prvog iskustva sa 3D filmom jedva prisjećam kroz maglu .

Gledao sam u "Slobodi" na Tuškancu neki film, mislim nešto o morskim psima. Cijeli film je bio dosta bezveze, a od svih silno najavljivanih efekata trodimenzionalne tehnologije, ja se sjećam bezveznih kartonskih naočala koje se nikako nisu htjele učvrstiti povrh mojih pravih, pa sam se cijeli film borio da ih zadržim na nosu. Osim toga nije baš bilo jasno objašnjeno što je unutarnja, a što vanjska strana naočala pa si kartonska krilca mogao presavinuti na obje strane - a nitko da ti veli jel zeleni komadić celuloida treba doći na desno ili lijevo oko ...

Hm, mozda je i to imalo neke veze sa lošim doživljajem tog filma.

Ipak, sjećam se da je na špici filma jedna riba plivala kroz prvi red balkona u kinu i to je definitivno bio prvi pravi 3D doživljaj...

Dovoljno da me zauvijek zainteresira za sve sa predznakom 3D.

Svašta sam radio ne bih li na neki način uspio vidjeti nešto slično u onim posterima koje je Bravo povremeno tiskao u "3D tehnici". I nikad ništa. Nikakve naočale iz kućne radinosti nisu tu pomagale.

Onda je i na televiziji bilo mislim nekoliko pokusnih isječaka koji su se tako nekako zamagljeno emitirali - ali niti to nije bog zna kako radilo.

A onda smo doputovali u London.


U Muzeju znanosti ima specijalno kino za projekcije 3D filmova.

Ekran tog Imaxa je deset puta veći od običnog filmskog platna, zvučna je izolacija fenomenalna tako da tišinu naprosto čujete, ali kad počne projekcija, zvučni efekti oduševljavaju.

Ogromne ribetine, prozračne meduze, kojekakvi polipi, morski konjici i druge morske životinje lebdjele su oko nas, iznad, ispod. Zalijetale se prema nama ili pak tiho plutale kroz vodu.

Fantazija.

Gledali smo i jedan film o lavovima koji je bio nešto manje dojmljiv uglavnom zato što kod kopnenih životinja nema prolaska iznad kamere, no režiseri su i tom filmu dali sjajne elemente naročito kod spuštanja u kartu Afrike do Kalaharija gdje promatrani lavovi žive.


Svoje smo najdraže goste čak dvaput vodili u to kino, a na blogu ga nisam opisivao uglavnom zato što su karte skupe, pa i nije neka jeftina preporuka za prosječnog hrvatskog posjetitelja Londona, a nisam mislio da će se nešto slično ikada otvoriti u Zagrebu - mislio sam da su fiksni troškovi preveliki, a interes će brzo pasti.

No, izgleda da sam se prevario ... jel bio netko?



1 komentara:

Anonimno kaže...

čovječe, stvarno si produktivan u zadnje vrijeme... višak slobodnog vremena ili? :)
i imao si pravo ispod mog prošlog komentara, stvarno je moj gubitak...
ne bih si oprostio da sam propustio vic o starčeku koji uči latinski.

bio nisam, ali i nije baš da se mogu pohvaliti potkovanošću. prvo i zadnje 3D što sam u životu gledao je bilo U23D. i meni je bilo super, iako je Bono fakat puno znoji. :)