Lista najboljih stand-up komičara - nije moja ali sam je ja ukrao ...

Neki dan mi se objavio neki polupost u kojem sam ubacio par linkova na Seinfledov stand-up nastup.

Nije to baš ni bio neki post. Više onako, zgodni vicevi koje sam pronašao pa rekoh - možda će još nekome biti zanimljivo.

Ne bavim se baš previše ovih dana blogom iz nekih privatnih razloga.

Ali me ugodno iznenadio komentar što mi ga je ostavila blogerica etotako. Uputila me naime na nastup jednog drugog komičara - Georgea Carlina - o istoj temi - avionskih dogodovština.

Pogledao sam taj nastup i našao još brdo njegovog materijala na Youtubeu i skužio jednu jako važnu stvar:

Ja koji tako volim Stand-up comedy - zapravo znam jako malo stand-up komičara. Za Georgea Carlina nisam nikad ni čuo - a tip je očito bio strašna zvijezda sa jako dugim stažom ...

Znam neke Britance, poput fenomenalnog tipa kojeg i vi možda znate jer je izmislio The Office - on se zove Ricky Gervais. Onda mi je još dobar Dara O'Briain, totalno nevjerovatni Bill Bailey, dobar mi je i Billy Connoly, pa još par tih tipova kojima ili ne znam ime ili ga se trenutno ne mogu sjetiti ... vidim neke face pred očima, ali kako se točno zovu ...

Pa sam pronašao jednu listu koja za sebe tvrdi da je popis najboljih 100.

I sad ću je ovdje objaviti da se mogu i sam vratiti na nju ... a onda copy/paste imena pa na Youtube ... A i na Google Videu ima cijelih emisija od po 45 minuta sa nastupima nekih tipova s ove liste.

Ovaj će se post nadopunjavati linkovima kako ih budem otkrivao, a valjda ću ga i tako pomicati kroz vrijeme ...

Mislim da ću i komentirati ponešto :-)

Evo liste - boldani su oni koje ne znam.

1) Jerry Seinfeld

Njega znate, a i pisao sam o njemu u gore spomenutom postu. Malo me razočarao kad sam skužio da neke viceve prepričava već godinama ...

2) Russell Peters



Ovog sam momka jučer otkrio. Indijac u Kanadi - priča viceve koji bi bili rasistički da ih priča bijelac - ovako se svi više manje valjaju od smijeha. Dobar je iako bi možda mogao biti malo sadržajniji ...

3) Dane Cook

4) George Carlin



Jako mi je dobar. Možda malo previše agresivan u nastupu - dosta izmjena glasa i grimasa koje nakon duže vremena mogu biti pomalo zamorne, ali zato inteligentan humor, promišljen i vicevi s porukom.

5) Dave Chappelle
6) Mitch Hedberg
7) Katt Williams


8) Steve Martin

Nisam imao pojma da je on stand-up komičar. Ne znam kakav je probat ću potražiti nešto njegovoga.

9) Robin Williams

Za njega sam znao da je stand-up komičar, ali se pomalo bojim gledati ga. Bojim se da će mi višak kreveljenja pokvariti i ono malo štovanja što ga imam nakon Društva mrtvih pjesnika, Buđenja, Kralja ribara i Dobro jutro Vijetname, a nisu ga odstranile jeze poput Jumanjija i onih imbecilnih urnebesnih komedija u kojima se izgleda pronašao u zadnje vrijeme

10) Chris Rock
11) Eddie Izzard


12) Richard Pryor

Znam ga samo kao glumca

13) Brian Regan
14) Jeff Dunham
15) Demetri Martin
16) Lee Evans
17) Bill Hicks
18) Lewis Black

19) Eddie Murphy

Mislim da sam gledao jednom neki njegov nastup koji me baš i nije oduševio. Par dobrih gegova u filmovima, ali morat ću pogledati što nudi Youtube ...

20) Pablo Francisco
21) Jim Gaffigan


22) Ellen Degeneres

Ellen sam gledao u istoimenoj seriji. Nije mi bila loša, ali nije da sam je iščekivao bez daha.

U pravim živim nastupima je nikad nisam vidio

23) Billy Connolly



E ovog tipa baš jako volim. Njegovi su nastupi duhoviti (jednom kad se naviknete na naglasak - a ja zbog njega volim i taj naglasak) a neki i poučni. NA BBC-u ponekad daju njegove putopisne reportaže u kojima se on voza motorom po zemljama u kojima i inače gostuje. Onda se njegova priča o zemlji izmjenjuje sa njegovim stand-up nastupom pred krcatim dvoranama ... sjajno. Pogledat ću ima li štogod dobroga na youtubeu

24) George Lopez
25) Daniel Tosh
26) Carlos Mencia


27) Bill Cosby

Gospon Cosby je meni bio zakon u onoj njegovoj seriji. Toliko dobrih savjeta i sjajnih životnih situacija nisam poslije nigdje više vidio.

Nadam se da ću naći nešto i od nastupa uživo.

28) Steven Wright
29) Gabriel Iglesias
30) John Pinette

31) Ricky Gervais



Mislim da je Ricky broj jedan na mojoj osobnoj listi. O njemu bi baš mogao napisati i poneki post. Gledao sam sve njegove snimljene nastupe što na BBC-ju, što na youtubeu i meni je tip jednostavno - genij.

A kad se sjetim kako sam otkrio Office ...

32) Nick Swardson

33) Jimmy Carr



I ovaj je tip Britanac. Ima neke dobre fore, ali njegov je nastup hrpa kratkih dosjetki, a meni su draži oni kojima je čitav nastup promišljen od početka do kraja i teče kao priča.

Zato valjda i volim Ricky Gervaisa ...

34) Louis C. K.
35) Doug Stanhope
36) Ross Noble
37) Lisa Lampanelli


38) Jim Carrey

O Careyu imam dvojako mišljenje. Većina njegovih filmova koje sam imao volje odgledati su mi pretjerano kreveljenje. Izuzetak su Bruce Almighty i Me, Myself and Irene. Ti su mi podnošljivi.

Ali ima on i malo manje poznati film - Man on the moon (režirao ga je Forman) u kojemu je sasvim različit od svih svojih uloga - i meni fenomenalan.  

Bojim se da će mu u stand-upu biti previše kreveljenja.

39) Rodney Carrington
40) Larry The Cable Guy
41) Kathy Griffin
42) Dylan Moran
43) Rodney Dangerfield
44) Frank Caliendo
45) Chris Titus
46) Ron White
47) Patton Oswalt
48) Jeff Foxworthy
49) Mike Birbiglia
50) Bill Burr
51) Stephen Lynch
52) Denis Leary
53) Dave Attell
54) Sam Kinison
55) Margaret Cho
56) Tommy Tiernan
57) Ralphie May
58) Bernie Mac
59) Kyle Cease


60) Bill Bailey


Ovaj tip izgleda stvarno kao neko strašilo iz priča. Nije ni čudo da mu se turneja zove "Part Troll". On izgleda ne kao djelomični trol nego kao cijeli.

Ali nastupa i u mnogim panel kvizovima koji su u Engleskoj vrlo popularni i meni sjajna zabava - i tamo se pokazuje kao vrlo inteligentan čovjek i sjajan komičar.

Ono što sam vidio od njegovih nastupa uživo to samo potvrđuje. Jedan od rijetkih nakon čijeg nastupa trbuh boli ...

61) Emo Phillips
62) Cedric The Entertainer
63) Bill Engval
64) David Cross
65) Robert Schimmel
66) Noel Fielding
67) Jim Norton
68) Arnez J
69) Sinbad
70) Mitch Fatel
71) Bill Maher
72) Don Rickles


73) Jack Dee



Jack Dee je još jedan Britanac kojeg znam. Čovjek koji kamenog lica priča jako dobre viceve ...

74) Russell Brand

Ovaj je tip strašno popularan u Engleskoj i glasi za nekog velikog švalera i fenomenalnog tipa, ali je meni neopisivo iritantan. Toliko prenavljanja na sceni, tako naporan govor i držanje ...

Sumnjam da ću ga tražiti po youtubeu ...


75) Joe Rogan
76) Kevin James
77) Redd Foxx
78) Owen Benjamin
79) Russell Howard
80) Lenny Bruce
81) D.L. Hughley
82) Artie Lange
83) Jon Stewart
84) Dat Phan
85) Jim Breuer


86) Omid Djalili



E ako niste vidjeli kako to izgleda kad Iranac ima stand-up, ovo morate vidjeti ... tip je živa fora, iako ako ga se predugo gleda vidi se da mu je repertoar malkice uzak.

87) Dave Allen



Ljubimac moje majke. Nedjeljna popodneva Saše Zalepugina davala su nam njegove skečeve na kapaljku.

Čovjek je morao gledati po pola sata neke dosade Željka Malnara da bi mu Saša onda za nagradu pokazao tri vica i dva skeča Dave Allena ... pa onda opet pola sata nekog daveža ...

Baš me zanima ima li negdje nešto njegovog ...

88) Laura Prosko
89) Chelsea Handler
90) Will Weldon
91) Heywood Banks
92) Neil Delamere
93) Tim Conway
94) Brett Butler
95) J. Medicine Hat
96) Judy Gold
97) Carl Hurley


98) Dawn French



Vikarica iz Dibleya je meni super. Nešto mi je manje super u nekim drugim skeč emisijama, a nastupe uživo joj nikad nisam gledao.

99) Woody Allen

Kaj, Woody Allen tek devdesetideveti !?!?

Istina nisam nikad gledao njegov stand-up, ali čovjek je pisao viceve mnoštvu komičara, radio za skrivenu kameru, snimio sve one sjajne filmove ... pa kako tek devedeseti deveti?

100) Louie Anderson

Nije na listi Dara O'Briain


I sad kad sam prošao ovu listu, osim već spomenutog momka koji se zove Dara O'Briain, od engleskih mi komičara još fali:

- pakistanski škot

- onaj jedan plavi ricasti ... Frank Skinner! Taj je imao i svoj chat show, a gledao sam i neke njegove live nastupe i baš su mi bili dobri.

- onaj jedan suhonjavi balavi Irac sa cvikerima ... sjetit ću se

- pa onaj još jedan kuruzni Irac ili možda škot što je uvijek u panel showovima poput 8 out of 10 cats

- i još jedan balavac kojeg znam iz tih showova ...

- pa onda ona dvojica što imaju svoj show ... ali se ne mogu sjetiti ni kako se zove show ni kako se zovu oni ... zapravo mi je jedan smiješan, a drugi je plavušasti pozer ...

- ne znam da li da uopće brojim Davida Walliamsa i onog "jedinog gaya u selu" iz Little Britaina - ne znam jel oni uopće imaju svoj stand-up akt ...

Eto toliko za sada. Ja idem gledati youtube ...

Uf ta teška istraživanja, kako sva samo mene zapadnu ;-)

12 komentara:

praviseenglez kaže...

Je si ikada slusao Sandi(y) Toksvig, ja sam je samo cula na radiu, bas cu je potraziti na youtube , fenomenalna, koji zarazan smijeh!
Joe Brand, maybe a bit too much.
Pogledaj si stare skeceve Fry and Laurie na you tube u kojima su i Rowan Atkinson i Dawn French, ludilo, posebno 'Safe sex'
http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=fry+and+laurie&aq=f

http://www.youtube.com/watch?v=nLejEZ2KYs0

etotako kaže...

i ja sam za Carlina cula tako kako i ti od mene :)
I naravno da sam odmah poskidala, pogledala, preslusala sve sto je taj covek ikada uradio!
I na ovoj listi se jako zahvaljujem :)))
Bice to dobre veceri. Narednih dana.

jimbo kaže...

Ja sam zadnju epizodu BBC Offica pogledao u cugu preko noći, tako da kad sam pogledao zadnju epizodu, samo se obukao i otišao na ispit. Probudio sam pola komšiluka od smijeha kada je on pokazivao svoj ples. Genijalan je.

derzafanistori kaže...

Kak' ne znaš Denisa Learyja?! o_O
(bar kao glumca - kao što si Pryora označio)

romantales kaže...

evo gledam Russella Petersa ... lol ... baš ti hvala za ovaj spisak!

neutrino kaže...

@ praviseenglez - Nisam slušao Sandi Toksvig. Ona dolazi na red čim pogledam ove sa liste ;-)

Joe Brand mi je sjajna u QI - nisam je gledao u živim nastupima.

Fry i Laurie su bili OK, meni je Fry zakon, a Laurie mi ide na živce - no njihov act nije stand-up ... "Safe sex" je sjajna fora, a još je bolje vidjeti kako su ti ljudi izgledali kad su bili mladi ...

@etotako - ti si nadahnula i ovaj post i - bojim se - još poneki u pripremi i zato ti hvala. Nadam se da ćemo uspjeti razmijeniti još poneku preporuku.

@jimbo - ako ti se svidio office, probaj negde nabaviti extras - gdje prave velike zvijezde glume same sebe i sve skupa je smiješno do urlanja... ima svega jedna ili dvje epizode koje su meni malo bile slabije, a sve ostalo sam vrištao ...

A onda na youtubeu nađi njegove stand-upove Pollitics i Animals. Pazi da ne padneš sa stola kad razvali o Humpty Dumptyju ...

@derzafanistori - ni sad kad sam ga proguglao još uvijek ne znam tko je taj Denis Leary. Ne znam ga uopće ...

praviseenglez kaže...

Extras je super ,onaj njegovi visoki agent je za popisati se.
Ili onaj sa Ian .... (onaj poznati kazalistan glumac) kad je Gervais trebao glumiti gay boyfrienda.

neutrino kaže...

@ romantales - drago mi je da sam još nekome pomogao.

@zvrk - jesi gledala politics i animals? Nikad više neću Humpty Dumptyja čuti a da se toga ne sjetim ...

Anonimno kaže...

Dane Cook ne zaslužuje titulu komičara, a kamoli jednog u top 5.

BTW: Greg Proops?

Anonimno kaže...

Pablo Francisco je super

praviseenglez kaže...

Nisam, budem pogledala.
Meni je Gervais super, onaj njegov smijeh je toliko genuine.

Anonimno kaže...

Slabo cita srpski, ali ovo je ok .