Ministarstvo vanjskih poslova se slozilo sa mnom - oćajnom je prijevodu odzvonilo

Daje se na znanje!

Nadam se da niste zaboravili moj post od prije tri tjedna o sramotnom prijevodu Deklaracije o pravima čovjeka na Hrvatski.

Za ilustraciju evo jednog citata:

ĆLANAK 3.
Svatko ima pravo na ćivot, slobodu i osobnu sigurnost.


Jel sad jasnije o čemu pričam? Evo još jedan:


ĆLANAK 5.
Nitko ne smije biti podvrgnut mućenju ili okrutnom,nećovjećnom ili ponićavajućem postupku ili kaćnjavanju.



Zabavno, zar ne? I ja sam se prvo pokidao od smijeha, ali onda me malo zabrinulo da se dokument kojeg smatram jednim od najvažnijih dosega ljudske civilizacije uopće predstavlja u tako bijednom svjetlu. Mislim, tko može ozbiljno shvatiti ovakav tekst:


ĆLANAK 14.
Svatko ima pravo traćiti i ućivati u drugim zemljama utoćište pred progonima.


Tako sam prije tri tjedna pisao Visokoj komisiji Ujedinjenih naroda, a i na nekoliko adresa u Ministarstvu vanjskih poslova.

Onda je prošlo tri tjedna i ništa se nije događalo.

Onda sam jučer uhvatio malo vremena i ponovio svoj mail na iste adrese u Ministarstvu vanjskih poslova. A poslao sam i mail na raznorazne adrese u visoki komesarijat Ujedinjenih Naroda.

Da budem sasvim iskren - prije sam očekivao odgovor od UN-a nego od našeg ministarstva. Jednostavno zato što mi je u zadnje vrijeme daleko lakše dobiti odgovor na jednostavno pitanje sa inozemnih adresa nego sa domaćih.

A onda sam jutros otvorio svoj inbox i otkrio da imam odgovor Ministarstva vanjskih poslova.

Iz Uprave za multilateralu i međ. org poslali su mi e-mail slijedećeg sadržaja:

Dobar dan ,

hvala Vam na poruci koju sam sada prvi puta dobila, misim da imate pravo i da navedeno treba ispraviti te ćemo poduzeti korake u tome smjeru preko nase Misije u Ženevi.

Pozdrav


Što kažete?

Ja sam super ponosan!

Oduševljen sam da će taj prijevod biti popravljen i da tamo neće više stajati ovakve stvari:

ĆLANAK 16.
Punoljetni muškarci i ćene, bez ikakvih ogranićenja u pogledu rase, drćavljanstva ili vjere, imaju pravo sklopiti brak i osnovati obitelj. Oni su ravnopravni prilikom sklapanja braka, za vrijeme njegova trajanja i prilikom njegova razvoda.


Jedva čekam da vidim novi prijevod!

9 komentara:

Anonimno kaže...

Počeo sam i ja furat sad mejlove tako.
Poslao sam neki dan VIPu da ih priupitam zašto streamnig nije dostupan korisnicima van Hrvatske.
I odgovorili su mi! Zbog zaštite autorskih prava.

A svaka čast za ovo.

Anonimno kaže...

" ... te ćemo poduzeti korake u tome smjeru ..."
Samo se bojim da, kad 'poduzmu korake', ne naprave neku GREKŠU U KURACIMA.

Anonimno kaže...

ja kao ćena sam ponosna na tvoje postignuće :)

Anonimno kaže...

Mislim da će se desit ovo što je predvidjeo Lav.:)) Čovjek je vidovit i obitava na višoj razini. Kao i blog mu:)

neutrino kaže...

@ jimbo - bravo, bravo ... to je vidis dobra vijest. Bilo bi mi drago kad bi postala normalna stvar da posaljes mail i na njega dobijes odgovor u nekom razumnom roku bez obzira tko bio primatelj ...

@ lav - :-)) Ma ja vjerujem da nece ...

@ ire - a ja sam ponosan sto si ti ponosna.

@ strina - ne diraj lava dok ... hm ... ne bloga...

Anonimno kaže...

i... što se dalje događalo? Je li Ministarstvo lanjskih posrova poduzelo korake u tom smjeru ...
a gdje je taj Lav? Ne mogu se ni žalit na njegovom blogu, pa se žalim ovdje kod tebe...

neutrino kaže...

@ strina - gle, tri tjedna sam cekao odgovor na prvi mail. Zar mislis da se ista u medjunarodnoj politici odvija u nekom brzom ritmu? Sad ce netko dobiti radni zadatak da napise dopis na nasu misiju koja ce onda tjedan-dva razmisljati pa zatraziti didatne podatke iz ministarstva, pa ce se tjedan - dva cekati da netko odogovri pa ce se podaci poslati pa ce se srociti dopis na visoku komisiju pa ce se cekati ovlastena osoba koja takve dopise smije potpisati pa ce se dopis poslati pa ce ga u komesarijatu primiti bas negdje pred sezonu godisnjih odmora, ali vazno je pokrenuti stvar ... sad cemo dalje pratiti sto se zbiva ... ja cu za koji tjedan pitati sto se desava... ali ne nadaj se da ce prijevod biti promijenjen u ponedjeljak ...

Anonimno kaže...

@ strina, ZNAO SAM da ćeš spomenuti moju vidovitost, pa sam objavio novi post na tu temu ;)

Anonimno kaže...

@Lav bome vidim, ubio si se od pisanja. Pišeš ko Neutrino:)
@Neutrino... ma pretpostavljam da je to tako, samo mi se čini da si to, pajdo pojednostavio. Izgubio si iz vida komplikacije koje neminovno nastaju kod jednog tako odgovornog zadatka, potom te neminovne greške vrijednog i marljivog ali, avaj, tako slabo plaćenog kadra u ministarstvu i svim tim komisijama. Eh, besmrtni Nušić i kljukana dinastija.