Evo dočekali ste utorak i ponovno pričam sa karlovačkim romantikom

Nalazimo se na početku drugog tjedna raznih intervjua. Drago mi je da su dosadašnje kritike dobre. Nadam se da će vam se ono što ćete ovdje čitati ovog i idućeg tjedna sviđati i dalje.

Ovo je drugi dio interviewa s Catcherom.

Prvi dio možete naći ovdje.

Dok je odgovarao na ova pitanja Catcher još nije znao da će njegova priča upasti u Bestsellerovu zbirku kratkih priča. Možda je zato bio malo "pod ručnom", ali vjerovatno taj dečec zbilja ne kuži koliko je dobar ... pa me naljutio.

Evo sad tog drugog dijela razgovora:

--------------------------------------------

Ajmo sad malo promijeniti temu, pretpostavljam da ti je Salinger omiljeni pisac. Ili grijesim?


Salinger mi je drag pisac, ali nije najdrazi. Naziv bloga mi sad djeluje i pomalo infantilno, al jebiga :) "Lovac u zitu" mi je u neku ruku kultna knjiga - nije najbolja i najdraza, ali Holden mi je jako zabavan lik, a knjiga sama po sebi, kazem, neka vrsta kultnog djela. Prosle godine sam je citao nakon jedno desetak godina, bas da vidim hoce li mi i dalje biti dobra - i bila je.

A omiljeni pisci...sad mi je bezveze kopirat Herostrata, ispast cemo kao manekenke kojima je svima Coelho najdrazi pisac, ali i ja sam, otprilike u istoj fazi kada i on, bio lud za Kunderom. Onda je uslijedila fascinacija Marquezom koja i danas traje, a koja je dovela do ljubavi prema Borgesu, Cortasaru, Llosi...

Kod domacih pisaca imam vrlo dosadan ukus - obozavam Tribusona i Jergovica.

Dobro Kundera je nekako opce mjesto za tzv. "slavensku dusu" - nije to nista neobicno, a glede osporavanog Jergovica - jesi li uspio pronaci neku njegovu losu knjigu?

Nije mi bas nesto njegova poezija, a i zbirka prica "Karivani" mi nije posebno sjela, iako ne mogu reci da je losa. S tim da sam ja ocito cijepljen protiv poezije kao mali tako da mi se jako malo poezije u zivotu zbilja svidjelo. Cijenim je, ali jednostavno meni osobno ne pase. Ono jako malo sto mi se svidjelo su Carver, Bukowski...i iz nekog cudnog razloga A.B. Simic. Kazem iz cudnog jer me istovremeno nije previse zainteresiralo dosta ovdasnjih autora iz tog perioda koji bi trebali biti "slicni".

A ti? Razmisljas li o tome da objavis nesto od svojih blogovskih uradaka?

Moj osnovni problem je sto se meni ne da zajebavat s takvim stvarima.

Neki kazu da je to nedostatak ambicioznosti ili lijenost, ali ja mislim da je to uzrokovano cinjenicom da svoje pisanje ne shvacam previse ozbiljno.

Volim pisati i volim kad dobijem povratnu informaciju, ali to je sve.

Ipak, nije da nisam objavljivao nista - imam zbirku prica "Price iz predgradja savjesti" objavljenu jos tamo 1998. godine i to se dogodilo na nacin da su oni mene vukli za rukav. Objavio sam jos par prica u karlovackom kulturnom casopisu "Svjetlo", te u nekim srodnim projektima tipa "Mlado Svjetlo" ili zbornik radova Knjizevnog kruga Karlovac - uvijek je to bilo na zahtjev. (Imam vlastitom odlukom neobjavljeni roman "Savrseni krug" i podulju pricu "Kako je poceo rat na mom potoku" koje ljudi mogu dobit mejlom. A mejl je na blogu :) )

U petnaestak godina pisanja prijavio sam se mozda na 4-5 natjecaja i to kada je procedura bila krajnje jednostavna - dobio sam drugu nagradu na jednom natjecaju, u ostalima sam uglavnom bio medju objavljenima na ovaj ili onaj nacin, a od toga su dva natjecaja bila medjunarodna, tako da mi je jedna prica izasla na engleskom u sklopu projekta "Open the door" koji je obuhvacao jugoistocnu Europu (premda mislim da su osim jedne Bugarke svi ostali autori prica i fotografija bili iz ex YU), a nedavno su mi dvije kratke price objavljene u jednoj zbirci u Srbiji.

Tajna je u tome da ih je bilo dovoljno poslati e-mailom - kazem, ne shvacam se dovoljno ozbiljno da bih se prisilio da ih printam u nekoliko primjeraka, odlazim do poste, grickam nokte cekajuci odgovor i slicne stvari.

Ipak, priznajem da sam se prijavio na Bestselerov natjecaj i to kad sam vidio da Macan secira sve price. U biti me intrigiralo da me netko tako otvoreno secira, ali jebiga, taj dan je bio dobre volje, pa me pohvalio.

Daj nemoj njatke ... znas koliko si dobar i sad tu provociras ...

Jesi li citao Leba i Zrinku ili nekog od drugih blogera/knjizevnika?

(ako ovaj prvi dio ide u pitanje, onda je odgovor: Ne kazem ja da nisam dobar, samo da sve to ne shvacam nesto posebno ozbiljno. Nemam previsoko misljenje o sebi, ali nemam ni lose, tako da se ne vidim bas u poziciji nekog Gorana Tribusona, ali to ne znaci da ne mislim da sam istovremeno daleko bolji od nekih "etabliranih" knjizevnika. I ja i mnogi drugi.)

Ne kao knjizevnike van bloga. Ili bar da ne znam da su to oni, jer se nisam previse bavio saznavanjem imena i prezimena raznih blogera. Citao sam Portovu (valjda njegovu) pricu u Vecernjaku i bila je bas dobra, Levijatan je pobijedio na natjecaju Knjizevnog kruga Karlovac sa odlicnom pricom...mozda sam, van bloga mislim, citao i jos nekoga a da ne znam da je bloger.

Da, i prvi dio spada u pitanje. Oprosti, znam da nije profesionalno od mene vrijedjati sugovornika i braniti mu vrsenje fizioloskih funkcija ali s pozicije nekog tko je dosta noci pogubio citajuci tvoje opsirne i starije uratke malo mi je smijesno bilo to sa "bio je dobre volje pa me pohvalio" ... ajd sad si to pojasnio pa mozemo dalje ...

Pisu li ti obozavateljice (osim u komentarima naravno)? Padaju li kakve ponude? Jesi li nekog upoznao putem bloga?

Dobio sam nesto lijepih pisama, ali nisu mi nudile ni stan, ni auto, cak ni skuter :) Sto se tice upoznavanja, osim nekoliko Karlovcana i Karlovcanki koje poznajem van bloga, upoznao sam se s nekoliko ljudi iz Rijeke. To je sto se tice bas osobnog upoznavanja, ono, face to face. Ima jos ljudi s kojima je dopisivanje van bloga poprilicno intenzivno pa se moze reci da smo se na neki nacin dobro upoznali i cak postali prijatelji, iako se nismo osobno vidjeli.

Bavis li se sportom? Racuna se i plivanje u rijekama, i bicikliranje. Ima li jos nesto?

Trenirao sam rukomet. Prvo u osnovnoj skoli koju sam pohadjao u kvartu koji je uvijek imao jaku rukometnu skolu, onda sam po upisivanju u srednju prestao i jedino sam igrao za Gimnaziju na skolskim prvenstvima. Potom se nakon par godina stanke ponovno osnovao klub u kojem smo svi mi iz kvarta poceli i vecinom smo se opet i poceli pojavljivat na treninzima, ali u toj fazi mi se vise zbilja nije dalo, pa sam izdrzao par mjeseci treninga do "povijesne prve utakmice" obnovljenog kluba i onda otisao u zasluzenu penziju.

Ostalo si pogodio - puno plivam ljeti i puno vozim bicikl u sva godisnja doba. Sad me u zadnje vrijeme uhvatila bizarna ljubav prema nizerazrednim nogometnim utakmicama, pa subotom i nedjeljom odem na dvije-tri utakmice u okolici ili obliznjim selima, sto mi je fora i zbog uzivanja u zivopisnim komentarima lokalnog stanovnistva, a i zato sto odvezem barem 30-40 kilometara.

Ma lako ti je po ravnom voziti bicikl ... mene je uvijek mucilo sto sam s brijega pa ne mogu nikud biciklom jer bih kolabirao vracajuci se doma ....

Idem ja dalje po leksikonskim pitanjima - Skupljas li znacke?

Ne, mada sam kao klinac bio nasljedio od starog hrpu znacaka pa me to drzalo par mjeseci.

Skupljao sam razglednice, prilicno ozbiljno, ali samo gradske. Onda sam jedno vrijeme skupljao stare razglednice, ali sad me i to proslo.




Toliko od Catchera i mene za danas.



A sutra ovdje opet Xiola. Pa Trill. Pa Jimbo. Pa u idući utorak posljednji nastavak Catchera ...

Pa Xiola. Pa Trill. Pa Jimbo ...

Ne znam jel ovo i vama zabavno koliko je meni bilo ...



Salingerova slika je sa Wikipedie.
Stara razglednica Karlovca je sa sitea Croatia-in-English


Rukometni logo sam negdje ukrao po putu i više se ne sjećam otkud mi.

18 komentara:

Anonimno kaže...

Je, je!

neutrino kaže...

:-)) ... stvarno si brz ... jel stigneš ti uopće pročitati post ;-))

Anonimno kaže...

E moj Neutrino... duge su ove besane večeri pa samo vrebam dal je ko' od omiljenih mi blogera izbacio post.. :)))

Anonimno kaže...

Svojedobno je Jezdimirka u interviewu izjavila da joj se čini kao da sam ja njezin blogerski pandan. To mi se učinilo zgodnim ali i...nevjerojatnim ;))
Ali catcher??!? Pa jebote, 80% stvari kao da sebe čitam. A ni s mora nije nego obična krumpirova zlatica sa sjevera? Anbilivbl!!! :))
Catcheru aferim!! :)))

neutrino kaže...

@ jimbo - tja sto da ti kazem, pisi blog! :-))

@ herostrat - oces jedno "great minds think alike" ili da ne laskam pretjerano?

Anonimno kaže...

Herostrate slicni su dojmovi bili kad sam citao tvoj intervju :) Odmah sam poceo pjevat da vidim da mi nije glas poceo slucajno nalikovat na Ibricu.
i ja nisam krumpirova zlatica sa sjevera nego zaba iz sredista :P

neutrino kaže...

Eh, fuckas grad kojem je Karlovac sjever ... :rolajz:

Anonimno kaže...

Od mene aferim i Catcheru i Herostratu na dobroj procjeni postotka. Ja licitiram s 81%. (Dobro, dobro, aferim i Neutrinu ...)

Anonimno kaže...

1. catcher u zbirku KRATKIH priča??? tu se netko jako zabunio... :))))
2. pročitala davno i savršeni krug i rat na potoku... sram vas bilo ako netko još nije... :P
3. jedva čekam nastavak, a do tad ću hvatat zaostatke dok bijah prisilno isključena... :)

Anonimno kaže...

ispričavam se na smetnji, ali moram malo bit offtopic... kretah se prema starijim postovima koje propustih ovih dana, i padne mi pogled na ovaj tvoj popis guglarija... apsolutno sam oduševljena pretragom: da li niko kranjcar ima plocice? :))))

Anonimno kaže...

aaaa!!!! sad sam malo gledao onu stranicu Croatia-In-English jerbo patim na stare razglednice i vidim da je ova karlovacka razglednica iz Dubrovackog Arhiva. to je Herostratova prababa slala mom pradedi! otkrio sam rodjaka! i rodjak mi poznaje Ibricu Jusica! zivot je okrutan, blja.
jabuko, ti's dobit sestarom :=P

neutrino, skroz ti je okej ovaj intervju sa mnom, jedva cekam slijedeci utorak da vidim kaj sam jos reko :D

Anonimno kaže...

ja šestarom? ali zašto?? :(

neutrino kaže...

@ lav - ajd dobro da si se i mene sjetio ... :-)

@ jabuka - svaka ti je na mjestu ... ima nekoliko guglarija koje i mene svaki put obore s nogu ... npr "mambo la mambo li ko pjeva"??

@ catcher - ma morat ces se strpiti do iduceg utorka ... senilac ... :-))

Anonimno kaže...

jabuko, pa onak iz fore, sta fali? :)

Anonimno kaže...

pa fali... šestar boli... jel nebi mene možda bolje malinama gađao?! :))))

neutrino, ti si nešto kukao o sedam komentara??? hihihihi...

neutrino kaže...

catcher - ne prijeti tjelesnim povredama mojim malobrojnim komentatorima. Vodi je k sebi na blog pa joj tamo prijeti cime oces.
A ovdje je pusti na miru!
Jesi cuo?!

@ jabuka - ma da mi tebe nema ...

Anonimno kaže...

ma da, ne cita ti ona mene vise nisam joj dovoljno kul :(

Anonimno kaže...

@ neutrino - ah, koje viteštvo... zahvaljujem... :-*

@ catcher - naravno da te čitam, ti si još uvijek jedan od malobrojnih na mojoj very uber cool listi! ;-) samo što ti vrlo jako rijetko komentiram jer je teško čitat one male žute komentare kod tebe, a i od tvojih postova sam sva fnje pa neznam šta bi rekla... :-*