Plemenitost ekstremnog peglanja, kineske dinastije i što je u tome smiješno

Imam nekoliko tema u ovom postu pa sam naslov smislio tek kad sam napisao post.

Inace naslov smišljam dugo i pažljivo pa onda na brzinu nadrljam post, a sad sam post nadrljao prvo. Pa onda smislio ovaj naslov kojeg vidite gore. A smiješno je da ja dok ovo pišem jos ne znam koji će to naslov biti. A vi već znate jer ste ga prvo pročitali ...

Elem, prilikom pripreme ovog posta obilato sam koristio ono što mi je moj Google Reader predložio ovijeh dana. Najprije sam tamo našao nešto zanimljivo, pa sam se malo o tome informirao (ne mogu baš tako samo neke neprovjerene informacije frknuti na blog - ipak ja sebi utvaram da uživam neki ugled)

Prva stvar o kojoj želim pisati su ovi dečki o kojima me obavijestio blog Londonist. Slike za ilustraciju ovog dijela teksta pokupio sam s njihovog sitea na Flickru.

Radi se o jednoj potpuno šašavoj akciji koja međutim oslikava jednu puno važniju temu.

Najprije su se neki dečki dosjetili da izmisle novi sport. U poplavi mauntajnbajkinga, ikstrimtrčanja i snoubordanja oni su izmislili Extreme Ironing iliti Ekstremno - peglanje. Ovdje je site o tome gdje mozete pročitati da je ekstremno peglanje aktivnost na otvorenom koja kombinira opasnost i uzbuđenje "extremnog" sporta sa zadovoljstvom koje pruža dobro ispeglana košulja ... Sport se sastoji od prenošenja pegle i (po mogućnosti) daske za peglanje na udaljenu lokaciju i peglanje nekoliko odjevnih predmeta. To uključuje peglanje na planinskim obroncima, što strmije to bolje, ili peglanje skijajući, snowboardajući ili u kanuu...

Vele da je sve započelo u Leicesteru, UK ljeta gospodnjeg 1997. kad se uglađeni Steam (Para) vratio kući nakon dugačkog dana u tvornici tekstila, a posljednja stvar koju je želio u tom trenutku bila je suočiti se sa hrpom veša za peglanje ... Sunce je sijalo i Philu se primamljivijom činila ideja posvećivanja svom (iako pomalo neuspješnom) hobiju slobodnog penjanja. Onda mu je palo na pamet da bi mogao spojiti to dvoje u ekstremni sport - a ostalo je povijest. Navodno da ima preko tisuću ljudi koji se bave ovim sportom i postaju svoje slike putem gorenavedenog sajta.

Već bi ovo bilo dobra tema za post na blogu, ali sljedeći korak je još bolji.

Tijekom, kako kažu, nevjerovatnog tjedna u prosincu 2006. roditeljima tih momaka je dijagnosticiran rak. Na svu sreću, roditelji se oporavljaju. a dečki su odlučili učiniti nešto da skupe lovu za žrtve raka i za one koji traže mogućnosti izlječenja.

I tako su osmislili akciju koja se zove Ekstremno Urbano Peglanje za Cancer Research UK.

Koncept je jednostavan - za donaciju od svega 15 funti (a može i više) tim stručnih peglara (jel se to tako veli na hrvatskom? Osobe kojima je zanimanje peglanje?) Dakle, oni će obavljati ovu kućansku dužnost na londonskoj lokaciji koju sugerira donator. A fotografija kao dokaz izvršenog zadatka se posta na website.

Pravila su slijedeća:

1. Ništa od peglanja ako se time uključuje smrt, ozbiljna ozljeda, gubitak nekog ekstremiteta ili ako se dečki osjećaju previše sramežljivo
2. Oni pokušavaju ući na lokacije besplatno, ali ako im to ne uspije ili ako ne mogu izvršiti zadatak donacija se ne vraća. No zato će malo modificirati zadatak i učiniti nešto jednako glupo u znak zahvalnosti za donaciju.
3. Ako je trošak za izvrsenje zadatka veći od donacije (npr. unajmljivanje limene glazbe, peglanje Zeppelina i slično). opet ništa od peglanja jerbo je to malo u suprotnosti sa smislom akcije, ali vidi pod 2. S druge strane, ako donacija odražava komleksnost zadatka neće časiti ni časka ...
4. Ne. Dečki neće odraditi vaše peglanje

Zezanje je sjajno kako se vidi na slikama, ali nije zezanje da su dečki skupili preko 6,000 funti (66,000 kuna) a cilj im je doći do 10,000 funti ...



U podzemnoj



Pred Buckinghamskom palačom u sarongu



Pred parlamentom



Pred zgradom udruge za ženska prava (u majici "Ovo je ženski posao")



Pred G-A-Y clubom o kojemu već ime sve govori ...


Evo sjajne ideje za skupljanje donacija.

Vidi se da nije potrebno gotovo ništa osim dobre ideje.

Trošak sitea je nula, fotografije i njihov upload - skoro pa nula (pod pretpostavkom da već imate foto-aparat, peglu i dasku za peglanje) i cijelu stvar je moguće staviti u pogon bez obaveznog probi-uši moljakanja po kojekakvim talk-showovima i slično.

Preskače se onaj dio posla u kojem je potrebno na neki način doći na TV ili u novine. Internet je odličan medij upravo za ovakve ideje. Ako se neka domaća ekipa ikada domisli ovako nečeg - siguran sam da bi imali uspjeha i na našem skučenom internetu ... vjerovatno bi ih mnogi blogeri bez problema linkali na svom blogu. A i donirali, naravno ...

---------------------------------------------------

Još sam vas htio izvijestiti da je počela isporuka umjetnina koje će biti izložene u British muzeju u sklopu izložbe vojnika od terakote.

Radi se o čuvenim figurama i predmetima izrađenim kako bi prvi kineski car Qin Shihuangdi i utemeljitelj prve kineske dinastije Qin i nakon smrti imao kime vladati. Radi se o monumnetalnom spomeniku čiji će se djelić eto uskoro moći razgledati u British Museuumu.



Još je pet dana do otvaranja a već je rasprodano više od 100,000 karata ... neki datumi su već sasvim otišli, a niti u jednom vikendu izbor više nije sasvim slobodan. Mislim da ćemo ići u jednu subotu iza 6 sati navečer ... jedva čekam ...

Ovog je ljeta BBC-ev mjesečnik History temu broja posvetio Kini i ovoj izložbi. Sad svi u obitelji ponavljamo mantru: Qin, Han, pa 400 godina ništa, pa Tang, pa Song, pa Yuan, pa Ming, pa na kraju King ... i jedva čekamo da se zaletimo tamo. Neću vam moći uslikati ništa ali ću zato bez problema opisati sve što smo tamo vidjeli i naučili.

Inače, ova je izložba svojevrsna razmjena za izložbu britanske povijesti koja se trenutno postavlja u Kini, a radi se o mnogo širem projektu povezivanja UK i Kine. Već sam pisao na mom starom blogu o školama koje polako uvode učenje kineskog kao OBAVEZNO za svoje studente.

Kina postaje velesila. Postaje neophodno s njima surađivati i kad čovjek to prihvati kao neumitnost preostane mu samo napraviti si raspored učenja.

Kažem ja vama: Qin, Han, pa 400 godina ništa, pa Tang, Song, Yuan, Ming i konačno King ... ;-)

-------------------------------------------------------


Ovih sam dana otkrio i nekoliko novih blogova koje sam brže-bolje utrpao u moj gorenavedeni Google reader.

Dame imaju prednost, jel'te. Tako ću vam reći da sam zahvaljujući Blogowskom i njegovom postu o Marininom proboju u školske udžbenike dalekog Meksika otkrio foto blog Marinshe.

Inače ne idem baš po foto blogovima. Nije mi kompjuterski ekran baš neki idealan medij za fotke, a osim toga ja volim kad je dobra fotka ilustracija dobrog teksta.

No, kod Marinshe mi zastaje dah.

Em što su zgodne djevojke koje Marinshe koristi kao modele (ah što ću i ja sam od krvi i mesa), em što ima nešto glamurozno u tim slikama i tako ... eto, sad čekam nove slike ... ne znam sto bih rekao više. Ja se ne kužim u fotografiju i ne znam vam reći ništa o osvjetljenju, filterima ili ekspoziciji koje ćete vidjeti na njezinim slikama. Mogu samo reći da mi se slike sviđaju jer imaju nešto što bi slike morale imati da bi mi se mogle sviđati. Što je to? Nemam pojma.

Inače Marinshe ima i website koji nije blog, a tamo ima fakat strašno dobrih fotki ...

Onda sam otkrio linusa. Zapravo, ovo "otkrio" je prilično bedasto reći. Linus je komentirao moj post o Blanki, ja sam kliknuo link koji je vodio do njegovog bloga, pogledao nekoliko zadnjih postova i zapitao se - a zašto ja ovaj blog već nemam u svom readeru?!?

Mislim da sam njegove komentare već susretao ponegdje po blogovima koje sam čitao, ali do sada nisam boravio na njegovom blogu ... barem koliko se sjećam ...

--------------------------------------------------------

Od vijesti koje su mi danas privukle pažnju svakako bi trebalo izdvojiti urnebesno važnu vijest o tome da je princ Harry zakasnio dočekati svoju zaručnicu Chelsy na aerodromu jučer ... ona je doletjela tu na faks iz Južne Afrike avionom u šest i pol ujutro a on je stigao tek u sedam i pol ...

Tja što sad, ja znam jednog što bi kad mu zazvoni budilica istu frknuo u zid i spavao dalje ...

Ne znam koga je zafrljio princ Harry i kuda, ali izgleda da i prinčevi uspijevaju prespavati važne sastanke ... ili sastanak možda i nije bio tao važan ...

Uh, koliku mi je to sad brigu nabilo... što će biti s njima? Nije dosta što brinem za Williama i Kate i njihovo sad su skupa, sad nisu ... još mi samo fali da se Harry posvadi sa Chelsy ...


Osim toga se danas saznalo tko je kriv za ovoljetnu pojavu slinavke u engleskoj.

Kad je zadnji put ovdje za ozbiljno buknula slinavka 2001 - koštalo je to glave mnoge krave. Ukupan trošak procijenjen je na oko 8 MILIJARDI funti.

No od tada su u pripremi mjere za hitno suzbijanje širenja, za promptno uništavanje oboljelih grla i - za otkrivanje otkuda je došlo do zaraze.

I upravo je ovo zadnje otkrilo paradoksalni nalaz. Za izbijanje ovoljetne slinavke koja je na sreću zahvatila samo dvije farme - kriv je istraživački laboratorij zadužen za istraživanje slinavke kako bi se poboljšalo njezino suzbijanje.

Jednostavno je netko nepažljivo oprao neku petrijevu zdjelicu, virus je otišao u kanalizaciju i onda se - zbog šupljikavih cijevi od višegodišnjeg neodrzavanja - uspio pojaviti u površinskoj vodi potpomognut poplavama i dospio do farmi gdje je zarazio goveda ...

Zvuči kao naučna fantastika ...


Eto vam posta za vikend ... sad se idem zasluženo odmarati i smišljati što ćemo raditi ovaj vikend ... čim smislim naslov za ovaj post ....

4 komentara:

Anonimno kaže...

This is a womans job...
Naprosto genijalno...

Anonimno kaže...

Ruka im se pozlatila :))))

(ovo je vezano za peglanje)

neutrino kaže...

@ jimbo - je i mene je oborilo s nogu ...

@ tatjana - ne znam jesi li primijetila da oni ne peglaju tudji ves o narudzbi?

Anonimno kaže...

neutrino, imaš pravo što se tiče komentiranja - bio sam dosta aktivan na blog.hr, no tamošnji je blog bio drukčiji nego aktualni.

I nisam se dugo "skrivao", brzo si uspio saznat' gdje sam i što se piše ;-)