Što se nosi ove jeseni?

Otkud ova tema na mom blogu?

Eto, odlučio sam se malo poigrati sa guglarijama koje vidite na desnoj strani (samo ako me čitate na mom glavnom blogu). Tu i tamo me neki od traženih pojmova natjera na razmišljanje i onda se počnem pitati.

Prvo je pitanje obično, zašto je google izbacio baš moj blog kao relevantan za odgovor na ovakvu potragu? Onda nerijetko pogledam i vidim da se radilo o nekom totalno nepovezanom komentaru ili opasci koje je moćna tražilica međusobno povezala i izvukla moj blog kao relevanan za ovu temu.

U ovom slučaju google je povezao moje pitanje iz posta o Strictly come dancingu



Zar nije i kod nas trebalo ove jeseni početi nešto slično?

i dio mog tumacenja zasto je zli_girl medju intervjuiranima



(...) na znanju koje ima i na načinu kako se "nosi". Eto, zato
sam je pitao što ona misli o blogu (...)


Bravo google!!

No kad si odgovorim na pitanje kako je čovjek došao baš do mene, počne me mučiti drugo pitanje.

2. Što bih ja odgovorio da me netko upravo to pita?

Najjednostavniji bi odgovor bio - nemam pojma.
A malo dublji - i ne želim znati.

Jedna od stvari koju sam brzo primijetio ovdje je strahovita podložnost sveukupnog tržišta diktatu mode.

Potpuno isti komad odjeće u žiži interesa platit ćete npr 25 funti - na sezonskoj rasporodaji 10, a koji mjesec kasnije naći ćete ga za 6 funti. I to naravno, ako do tada ostane neprodan. I to se ne odnosi samo na nekoliko trendy dućana nego na ogorman dio poznate mi ponude.

Nekako imam dojam da kod nas (u HR) stanje još nije tako drastično, ali mi se čini da se opasno približava.

Nadalje, nerijetko ćete imati slučaj da dućani za prodaju masovne robe (npr. Primark) prodaju neku npr. kapu za 1 ili dvije funte. Ali ih imaju samo u bijeloj i crvenoj boji.

Drugi dućan, npr Accesorize imat će potpuno jednake kape u 20 boja pri čemu će svaka od njih stajati 30 funti. Uključujući i bijelu i crvenu!!!


Kao što je poznato, cijene artikla možemo gledati sa dvije strane.

Klasični (zastarjeli) pristup kojeg danas valjda više nitko ne koristi je uzeti cijene sirovina i cijenu rada, zbrojiti ih i tako dobiti konačnu cijenu proizvoda.

Tako bi cijena kutije šibica bila odgovarajuća iznosu svih troškova uloženih u njihovu proizvodnju plus neki razumni profit.

Današnji (moderni, mada i nije više tako moderni pristup) je jednostavno saznati koliko su ljudi spremni platiti za neki proizvod i onda ga proizvesti jeftinije.

Tako da cijena kutije šibica nema veze sa novcem utrošenim u njenu proizvodnju nego je čist rezultat trzišnih odnosa. Ona košta toliko zato što su je kupci spremni toliko platiti.

Ja sebe smatram racionalnim (iako to ne vrijedi kad se nadjem u knjižari ili blizu velike količine DVD-ova na kojima piše "sale"). Stoga zbilja ne mislim da je mudro platiti sada dvostruko ili trostruko više od onoga sto ću za istu stvar platiti kroz kratko vrijeme ili na drugom mjestu.

Osim toga, moji estetski kristeriji nisu podložni zastarijevanju (uglavnom) i na njih ne utječu saznanja što je neka zvijezda nosila. Tj. neko odijelo mi se svidja pa makar ga nosio Branko Uvodić i neka mi je haljina živi užas pa makar u njoj bila Alma Prica.

I sasvim mi je svejedno da li je nesto sad u modi ili nije. Kad poželim smeđe špic cipele onda ću si ih kupiti pa makar svi tvrdili kako su "soooo last year".

Svoju modu krojim sam i zato nemam blage veze što se nosi ove sezone.
A da se nosi nešto specijalno obično saznam kad vidim petstotu osobu u jednako krojenim hlačama, istom obliku cipela ili jednako prekratkoj majici..

Sjećam se da je prije koju godinu sve zene uhvatila pomama za onim jezivim čarapama s uzorkom. Majko bložja. Gdje god se okreneš izazovne suknjice i iz njih stršeće zamamne nožice, a onda kad priđeš bliže sve vrebajući priliku za napasati oči (to ja čisto u potrazi za estetskim doživljajem i bez zadnjih primisli razumije se) ostaneš zgromljen nekim bolesnim crtama, zmijurinama, paškom čipkom, cvjetićima ili sličnim bolesnim dizajnom ... uf fala blogu da je prošlo ... ne ponovilo se.

Da se prisjetite:

Photobucket - Video and Image Hosting


Photobucket - Video and Image HostingPhotobucket - Video and Image Hosting



I sjecam se one pošasti od cipela s "izvaljenim" petama. To je ono kad sve izgleda normalno na nozi i cipeli samo se odjednom raskravi neka masivna peturina iskrivljena u kontra smjeru od svih zakona fizike i kontrirajući svim prethodnim stremljenjima kako stopala tako i pripadajućeg lista ...

Nisam našao odgovarajuću sliku na netu. Možda je i bolje ...

Ovog su se ljeta nosile one wedgies sandale - tj, sandale sa punim djonom (gdje je peta spojena sa prstima). Ajde dobro to i nije bilo strašno, ali sam primijetio jer je bilo masovno.

A što se nosi ove jeseni? Kako rekoh pojma nemam i ne želim znati.

Siguran sam da su izvjesna gospoda i ove sezone opravdala svoju enormnu plaću izmislivši novi izgled nekog komada odjeće kojeg će nekome pokušati prodati uz enorman profit, ali taj netko i opet neću biti ja.

Možda biste me mogli pitati u prosincu sto se nosilo ove jeseni, pa ću možda i znati , ako je bilo dovoljno grozomorno ili dovoljno sveprisutno.

I tako smo došli do pitanja - koga uopće zanima što se nosi ove jeseni?

Radi li se o nekome tko je spreman platiti 25 funti za običan komad tkanine? Ili o nekome tko je uvjeren da se takva investicija isplati?
Ili netko samo želi istražiti što se nosi kako bi to prenio nekome drugome? (Hm možda se radi o altruizmu)

S obzirom da sam potpuno nesposoban zamisliti neku računicu koja bi pokazala isplativost takvih investicija bit ću zahvalan ukoliko neka dobra duša pusti mašti na volju pa pokuša pojasniti - zašto je važno što se nosi ove jeseni?

Samo ću vas jedno zamoliti. Nemojte mi reci da se radi o ženskom poimanju svijeta. Ja, naime ne vjerujem da su žene inteligencijom inferiorne muškarcima.

Štogod vi mislili o tome.

Osim toga postoji i muška moda...

A o tome što nam rade djeci neću govoriti ovom prilikom. To je za seriju postova, a ne za samo jedan. Bit će prilike. Sjećate li se Tamagochija npr.?

20 komentara:

Sjećanja kaže...

Pročitala, naravno da se ne radi samo o ženama, ima mnogo (možda jednako koliko i žena) muškaraca kojma je imperativ znati ne "što se nosi ove jeseni", nego "što će se nositi ljeti 2007." Ozbiljne modne revije idu bar dvije kalendarske sezone unaprijed. No, ova tema zahtijeva marketinško, psihološko i (možda ponajviše) sociološko promišljanje. Ako budem imala kasnije vremena, vratit ću se. Trenutno imam posla s jednim važnim pisanijem (koje je btw. nečiji tuđi posao, ali su mi ga lijepo .....) (mislim, dali taj posao)
evo, idem s linkom...
(da vidim kako to izgleda)

Sjećanja kaže...

zaboravila sam: te čarape na IDEALNIM nogama i nisu bile tako loše. Problem nastaje zbog nepostojanja precizne definicije idealnog, odnosno zbog nekritične subjektivnosti pri ocjenjivanju vlastitih nogu. Tako se dešavalo da žene čije noge bi mnogo bolje izgledale u dugim suknjama i širim hlačama navuku čarape s velikim ruža-uzorkom i minijaturnu suknjicu-trakicu. E i to je tema za psihologe, zašto meni moje ogledalo laže? Udvara mi se i laska mi, a ja mu volim vjerovati. (takve čarape ipak nisam nosila!)

neutrino kaže...

@ vlasta - dobro dosla na moj blog :-)
Cisto sumnjam da je neki Varteksov "product manager" zalutao do mog bloga ne bi li saznao sto se nosi ove jeseni. Zalutala je neka izgubljena dusa kojoj je iz nekog razloga vazno sto se nosi ove jeseni. Potpuno su mi jasni marketinski elementi te igre koji i pocivaju na psiholoskim i socioloskim zakonitostima (krdo i te spike).
Ne postoje noge na kojima te carape mogu dobro izgledati. Postoje noge (kao i glave, uostalom) koje uvijek izgledaju zanosno bez obzira sto na njima bilo. Ali to sto ih carape nisu uspjele nagrditi ne govori nista dobro o carapama kao takvim.

Anonimno kaže...

koji si ti stari lisac ... odabrao si temu koju NIKAKO ne mogu dovesti u vezu s arsenalovim ulaskom u seriju. a htio sam, vjeruj mi.

Anonimno kaže...

hehe, i ja sam sklon oggliranju nogu a mrzim carape s uzorkom! ali zato volim klasicne, kojih nazalost ima sve manje....

Anonimno kaže...

moda? kako se to pise?
hej hvala na komentaru... i da, znaci nesto, itekako :)

neutrino kaže...

@ lav - ne vjerujem da nisi mogao naci neku zajedljivu napomenu oko nogometasa i njihovih carapa i ovog posta. Opet drago mi je sto nisi jer nema smisla ... ove godine nas bas nece sreca, ali nisu ni bili pravi u nedjelju ...

@ nylonator - dakle dijelimo antagonizam prema carapama s uzorkom ... vidis vraga ... a ja sam mislio da ces bas ti biti ljubitelj ;-)

@ ovajonaj - uh, daj mi bjezi s bloga ... sve me sram kakvu ti temu obradjujes a kakvu ja ...

Anonimno kaže...

hahah
obradjujem ja razne teme, neke ovakve neke onakve... cak i taj blog (ovoono) je mish-mash raznih stvari, kao sto mu ime kaze... da ne spominjem da ih imam jos, vrlo vrlo drukcijih :)
uostalom i kod tebe mjesto nadju i moda i mali robovi cokolade...

i nisam rekao 'kako se to pise' jer gledam svisoka na teme poput mode, vec jer i ja 'svoju modu krojim sam' i ne zanima me je li nesto sto mi se svidja trenutna, lanjska ili preklanjska moda... ili pak sutrasnja (tu posljednju sam doduse uspjevao pogoditi samo dok sam bio mlad)
pozdrav, hvala na odgovoru

P.S.
ne, nisam ljubitelj ni uzorkovanih ni mrezastih... samo klasicnih ;)

Anonimno kaže...

Uf a meni se baš sviđale te čarape :-(
Ono što se meni dopada za ovu jezen/zimu je ova jakna . :-) Al' kad vidim koliko traže za shipping...

Anonimno kaže...

Ne mogu nista skuziti sto pise u tvom blogu.
Slova su sva pomijesana,umjesto sh su nekakvi cudni znakovi i tako puno drugih slova.

neutrino kaže...

@ ovoono - opa, vidim uslo se malo dublje u povijest mojeg bloga. Osjecam se pocascenim ... eh da, cokolada, morat cu pisati uskoro nastavak na tu temu... nemas se na cemu zahvaljivati, stvarno me jucer samljeo tvoj post. Uz to, ja vjerujem u komentare... a glede ljubiteljstva - fulao si nick ;-)
@ pedja - tja, nekome su se morale i svidjati, kud bi dosli kad bismo svi imali isti ukus. Jel to ti mene zezas ili si fakat ovdje dosao pricati o tome sto se nosi ove jeseni?
@ zvrk - e da - moj je blog presao na hrvatska slova. Ako koristis Internet Explorer probaj kliknuti na "View" pa odi do "Encoding". Kad ti se otvori novi izbornik odaberi "Unicode (UTF8)" I odmah ce ti se popraviti sva slova na ekranu i tekst ce ti biti citak i jos ce imati sva "nasa slova".
Ako slucajno ne mozes naci Unicode na padajucem izborniku probaj naci "More" i tamo ce ti se otvoriti jos jedan duuuugacki na kojem ce sigurno biti "Unicode (UTF8)".
Ako koristis firefox ili neki drugi program - na zalost - ne znam ti pomoci ...

Sanja kaže...

izvrstan post, neutrinček :) sve stoji, kao i to da je u Londonu situacija još uvijek mnogo gora nego tu kod nas, iako zbog ove siline novootvorenih i novoplaniranih šoping centara pa i sklonosti rvata na ugledanje u inozemce vjerujem da će nas slično stanje zadesiti vrlo skoro..

uvjerih se, naime, da je šoping ludilo u Londonu (Oxford) toliko masovno da sam prvi puta u životu jedva čekala završiti šetnju po dućanima i zaključila kako sam sretna što sve imam i ništa mi ne treba.. tamo se harači bez obzira i bez kriterija.. ikakvih. u cijeloj toj ulici našla sam ukupno jedan butikić u kojem mi nije bilo mučno i histerično o(p)stati.. fuf!

neutrino kaže...

@ Sanja ... he-he-he da je samo Oxford street bilo bi to OK - kao ono savkoj budali njegova zabava.
Problem je da Oxford street samo diktira, a svi drugi hajstritovi kopiraju u istom ritmu ...
Zgroz ...

Anonimno kaže...

@neutrino
Ma ne zezam te nego sam dva minuta pre nego sto cu procitati tvoj post, bio na onom.. sa jaknom.. i bio u dilemi da li da kliknem na "Buy" ili ne ;-))

Anonimno kaže...

Kako ne znas? Pa onaj odurni dogtooth pattern. Pa onda polucizme do zgloba (bljak). I tak. A burek bijase iz Romaje. Yummy! Pajo, hehe... "Djecaci, i djevojke, dabome."

Anonimno kaže...

E, znala sam da mi ne valja. Pajo bi reko: "Djevojke.... I momci, dabome!" Kopkalo me to, uh, sad se sjetih.

Anonimno kaže...

nisam ja nista fulao, to je bio, onako... 'namig' ;-)

neutrino kaže...

@ pedja - ma covjece ja tu temu rjesavam vrlo jednostavno. "Jel mi se raspala stara jakna?" Nije. Onda ne kupujem ...

@ xiola - gle sad nju ... Pajo joj ne da mira ...

@ poetyc - najprije citam komentar i ne kontam. Onda otvorim link i jos uvijek ne kontam. Onda me tresne muyika (zaboravih iskljuciti zvucnike) Onda i dalje nista ne kontam. a onda mi svane ... dobro jel to treci i posljednji ili ih imas jos? Kako to sve stignes?
Vidim da si majstor html-a, jave i slicnih djidja ...
A to mene odmah tjera na cisto prakticna pitanja (oprosti) - jel ima neki nacin da pratim kad mi netko objavi komentar na stariji post? Znam da ovaj blogger ima taj neki rss za komentare ali ja sam ti papak za te stvari - meni to nis ne radi kako bih htio...
Inace, vizualno mi se jako svidja blog. I muzika mi je otkacena. Jedino su mi slova bolno sitna... no svejedno ga dozivjeh.

Anonimno kaže...

nema frke za prakticna pitanja, ali nazalost na ovo ne ti znam odgovora... morao bih se registrirat na bloggeru da ustanovim... mogu ovih dana ako ti je prisa (btw, premda mi html, javascript i flash jesu, rss nije ni meni najjaca strana)...

a inace, da - imam ih jos :)
alien tweety (to ce ti nesumnjivo biti najteze spojit sa covjekom koji je napravio Dutroux post), a i sad vec davno mrtvi strategic.competitor, po Zarezu jedan od prvih blogova u hrvata...

kako stignem? jednostavno: ne stignem! vjerojatno dovoljno govori cinjenica da mi je OvoOno daleko najaktivniji blog, a na njemu objavljujem u prosjeku jednom mjesecno...

neutrino kaže...

@ ovaj onaj - prvo oprosti sto ne vidjeh odgovora.
To je jasan dokaz koliko mi treba rss za komentare :-))
Nemoj se gnjaviti. Bilo je to samo nasumicno pitanje jednog ocajnika. Misljah, kaj ja znam - mozda znas. Mozda je to vama informatickim genijima pljuga za skuzit, samo dva klika i eto ti odgovora.

A glede blogova - tu alijenku nikako da pogledam (ni ja ne stizem sve) ali zbilja si maher - kaj da velim ...